Gå til innhold

Alt om Alan Wake blir diskutert her!!


Anbefalte innlegg

ok, de har begynt med å ta seg betalt for frakt igjen.

da var det kanskje bare en periode før som de tilbydde gratis levering.....

 

og til nous4name, jeg tenkte NÆRMERE release dato, ikke nå :)

 

Det skal du ikke se bort ifra at de kan finne på. Men hvis de f.eks skulle sette ned prisen til 499,- eller 399,- er det bare til å kansellere ordren hos cdon.com og bestille hos elkjop.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

must have!

 

steike så eg gleder meg no altså, spillet har nydelig grafikk, en story og gameplay som virker veldig lovende og ikke minst mystikk. ka mer kan man ønske?

 

tror dette kan bli et av årets perler. mai blir en flott måned, først alan wake også red dead redemption :D

Lenke til kommentar

Finnes det en HD-video som viser det samme? Er gira på å se, men vil helst se det i all sin prakt første gang. :)

 

Edit: Krøp til korset og så det nå, og det er noe av det kuleste jeg har sett! Ikke bare var effektene og det tekniske ypperlig, men stemningen er forbi noe jeg har opplevd tidligere! Dette er fullt mulig en GOTY-kandidat.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Som det heter på Eurogamerer bildet 720p.

Maki points out that the component parts of the image, including "cascaded shadow maps from sun and moon, shadow maps from flashlights, flares and street lights, z-prepass, tiled color buffers, light buffers for deferred rendering, vector blur, screen-space ambient occlusion, auto-exposure, HUD, video buffers" are all individual elements with their own individual resolutions which are then combined into one 720p image.

 

Forøvrig er det bare tullete å henge seg opp i tekniske detaljer. Hvis bildet blir like pent i HD som det er på YouTubevideoen postet tidligere er det mer enn nok å kose seg med. Når det gjelder å "jukse seg til" HD-bilder så er det ikke så mange som kan si at CoD4 eller MW2 er stygge titler, og det er multiplattform attpåtil. Alan Wake kommer neppe til å skuffe.

Alt ender i bunn og grunn opp med innstillingen en har når man setter seg ned med det. En kan hate eller elske det.

Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til dette. Heavy Rain var greit, men forventet mer.

 

Liker en del av bøkene til Stephen King og det andre han har gjort(Shawshank Redemption blant annet). Lost er garantert favorittserien min. Og jeg liker Twin Peaks. Så dette med at spillet skal innholde en del twist plots og cliffhanger gjør meg veldig forventingsfullt.

 

Dette er alle ting utviklerne har sagt har inspirtert dem i å lage Alan Wake så det lover godt at de muligens har lært hvordan man skal bruke plot-twist`s og cliffhangere riktig.

Lenke til kommentar

Spillet skal ikke ha direkte 720p og heller ikke sub hd, vil ha noe imellom. Dette er bekreftet.

Ser greit ut på 360en, men tviler jeg blir blown away på grafikksiden da, kansje jeg blir blown away på andre måter :)

 

Eh, anten er det sub-HD eller så er det HD. Når det i dag er snakk om HD-materiale er det då med ei oppløysning på 1280x720 og høgare. Alt under dette er referert til som sub-HD, i alle fall i spelsamanheng. (Om du meiner alt over 480p er HD vil det seie at alt av spel til Xbox 360 og PS3 faktisk er HD, sjølv om mange er langt under 720P.)

 

 

Som det heter på Eurogamerer bildet 720p.

Maki points out that the component parts of the image, including "cascaded shadow maps from sun and moon, shadow maps from flashlights, flares and street lights, z-prepass, tiled color buffers, light buffers for deferred rendering, vector blur, screen-space ambient occlusion, auto-exposure, HUD, video buffers" are all individual elements with their own individual resolutions which are then combined into one 720p image.

 

Forøvrig er det bare tullete å henge seg opp i tekniske detaljer. Hvis bildet blir like pent i HD som det er på YouTubevideoen postet tidligere er det mer enn nok å kose seg med. Når det gjelder å "jukse seg til" HD-bilder så er det ikke så mange som kan si at CoD4 eller MW2 er stygge titler, og det er multiplattform attpåtil. Alan Wake kommer neppe til å skuffe.

Alt ender i bunn og grunn opp med innstillingen en har når man setter seg ned med det. En kan hate eller elske det.

 

Heilt enig. At dei benyttar lavare oppløysning på shadow maps, SSAO og what not er veldig vanleg og egentlig fullstendig irrelevant så lenge det endelege biletet ser bra ut. Noko som absolutt ser ut til å vere tilfelle med Alan Wake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...