Gå til innhold

Alt om Alan Wake blir diskutert her!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble ferdig med episode 6 i går.

+ Atmosfæren i spillet er strålende. Jeg elsker småby-settingen i spillet.

+ Historien er underholdende. Jeg tror dog jeg hadde likt den bedre om jeg ikke hadde spilt spillet på hard.

+ Skytemekanismen er ikke seig og tanks-aktig som i f. eks Resident Evil 4/5, men man føler seg samtidig veldig sårbar når man kjemper mot fiendene.

- Noen ganger er spillet som natt og dag(høhø). Av og til ser det fantastisk bra ut, og av og til ser grafikken temmelig utvasket ut. Underholdningsverdien svinger tidvis like mye, men spillet tok seg kraftig opp mot slutten.

- Remedy har benyttet seg av en del billige designvalg. Meterhøye gjerder burde ikke klare å stoppe en godt voksen mann.

Jeg gir det 8/10. Det er absolutt et bra spill.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ferdig med spillet enda, men et godt stykke ute i Episode 6 da jeg tok pause sist. Den mest framtredende følelsen jeg sitter igjen med så langt er at spillet har et gjennomgående preg av hastverksarbeid - noe som er bemerkelsesverdig, med tanke på at de har brukt en mannsalder på å utvikle det. I forhold til hvor mye tid man bruker på å plaffe ned landsbyfolk, så er skytingen forbløffende lite interessant. Den er velpolert og fungerer godt, men aldri underholdende på samme måte som i Max Payne. Dette hadde i og for seg ikke vært noe problem dersom man bare avfyrte skudd nå og da, men når så mye av spilletiden går med til nettopp dette, så burde det være litt mer spennende enn bare den enorme nyvinningen som ligger i at man må sikte på folk i 5-15 sekunder ekstra før man begynner å skyte.

Ellers var jeg nær ved å gi opp i løpet av de første tre episodene - etter å ha blitt introdusert for alskens pene og kreative omgivelser på dagtid, er det tilbake til å snuble rundt i den samme skogen nattestid. Fordi enhver god skrekkhistorie inkluderer tre-fire timer med nattlig skogstur, i selskap av øksemordere. Akkurat dette blir heldigvis litt bedre etter hvert, men srsly - med iallefall fem år på arbeidsbenken så burde det være mulig å variere områdene litt mer før man er kommet halvveis (og selv da skal man innom skauen et rikelig antall ganger fremdeles).

Stemning kan Remedy fremdeles, og historien er akkurat interessant nok til at den er verdt å følge med på, men jeg håper virkelig de evner å ta lærdom av tingene de har gjort feil i Alan Wake. Veldig mye ubrukt potensiale, og et i utgangspunktet godt spill som blir noe selvparodisk på grunn av designsnarveier og manglende retningssans hos utvikler.

Lenke til kommentar

Har akkurat spilt ferdig og sier meg godt fornøyd med spillet. Flott atmosfære og en spennende story. Bare å glede seg til The Signal dlc'n. Regner med at vi som forhåndsbestilte det får den gratis da det ligger en kode med.

Lenke til kommentar
Remedy's imperiled author sim, Alan Wake, will be extended in two downloadable episodes later this year, with the first set to launch on July 27th. Entitled "The Signal," the first add-on is available free to players who purchased the game new. We met up with Remedy's Head of Franchise Development, Oskari Hakkinen, and ascertained that the episode -- which should last around 90 minutes -- will cost 560 MS Points ($7) on the Xbox Live Marketplace to those who purchased the game sans shrinkwrap.

The second downloadable episode, "The Writer," will also cost 560 MS points ($7). According to Hakkinen, the $10 price seen within Alan Wake's DLC menu was meant to be a placeholder

http://www.joystiq.com/2010/06/17/alan-wake-dlc-episodes-priced-at-7-each/

Lenke til kommentar

Spilte noe Alan Wake og det jeg merker mer og mer det knittrer i lyden omtrent hele tiden, har sjekket kabelene og alt å alt er på sin plass, hvorfor skjer dette med de fleste nye 360 spill, har lest på nettet og folk som har det problemet, samme med Forza 3, men utenom det så er spillet 8.3 i mine øyner pr idag, det kan stige eller synke :)

Lenke til kommentar

Spilte noe Alan Wake og det jeg merker mer og mer det knittrer i lyden omtrent hele tiden, har sjekket kabelene og alt å alt er på sin plass, hvorfor skjer dette med de fleste nye 360 spill, har lest på nettet og folk som har det problemet, samme med Forza 3, men utenom det så er spillet 8.3 i mine øyner pr idag, det kan stige eller synke :)

Enten er det noe galt med X360,kabel,forsterker eller rett og slett deg Toman :D

Men fra spøk til revolver, om dette er noe som skjer på flere spill hos deg så kan jeg nesten garantere deg at det er et lokalt problem hos deg.

Lenke til kommentar

Skal sjekke opp systemet mitt en gang til, viss det er der enda da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Skjer ikke i alle spillene men de to siste 360 spillene har det skjedd, men ikke på Wii eller PS3 eller de andre maskinene jeg har kobla opp til anlegget mitt, er det kansje isolert til en maskin, det vil jeg finne ut :)

Lenke til kommentar

Anlegget mitt er ikke så nytt da, har bare optisk utgang ikke HDMI inn. Har ikke laget knitrelyder når jeg spiller Nintendo Wii via analog stereolyd, synes dette er merkelig isolert problem, skal teste ut Alan Wake nå etter gjennomgang av kabler å slikt som jeg gjorde det nettopp :). Håper jeg finner min optisk kabel da :)

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Har audiokabler rød og hvit på alle konsollene til forsterkeren, merkelig det skjer så ofte i Alan Wake, men skal som sagt så skal jeg rydde i hyllene til 360 Mini :p

Hvordan i helvette kan du spille med rød og hvit kabel? Det er så dølt å høre på i disse dager. Det har vel ikke støtte for surround (5.1) heller. Jeg lurer på åssen du kan ha opplevd god lyd i Killzone 2, om du brukte rød hvit der også :p Jeg brukte optisk til Z5500 første gang på KZ2, og det var trøkk, men så gikk jeg til innkjøp av noe mye heftigere og da var det lyd gjennom HDMI, og det var rett og slett nirvana! Jeg har ikke merket noe knitring i Alan Wake, men har merket det i Guitar Hero World Tour, men dette var på PS3.

Men uansett, tips til deg, bruk den optiske porten. Da får du hvertfall noe jeg klarte å leve med i noen år. Men du som kjøper ny tv hele tiden burde også prioritere lyd. Film og spill blir mye bedre med et saftig lydbilde.

Lenke til kommentar

Da var eg ferdig og konklusjonen min er at dette spillet var latterlig kjedelig.

Har du noen begrunnelser som kan være med på å skape debatt eller bare flamebait?

27 juli ja...da er jeg jo opptatt med Starcraft 2! Får laste ned og ha det i bakhodet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...