Gå til innhold

Alt om Alan Wake blir diskutert her!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har Alan gjort så jeg har forsovet meg 2 dager på rad :whistle:

 

Er på Episode 4, spiller på Hard. Har ikke lett meg grønn etter termoser/TVer/radioer/burker etc. Men stikker av fra stiene noen ganger. Tar heller en grundigere titt på Nightmare :D

 

Jeg ser (så langt) at dette kan bli en av mine kandidater for goty.Men det er HVIS Remedy fortsetter å legge ut episoder med jevne mellomrom, med like høy kvalitet som de 6 som allerede ligger på disken. For meg virker det nesten som at gutta på Remedy har laget hele byen Bright Falls og lagt den på disken, så de i senere tid kan lage nye episoder i uten å måtte lage et gedigent landskap, men heller bare plassere karakterer, items og the taken der de måtte ønske. Kanskje bare ønsketenkning :p

 

Øh... Er trøtt som en dupp, så om det ikke ga noen mening skylder jeg på Alan :p

Endret av proffloff
Lenke til kommentar

Jeg fikk endelig prøvd spillet i går. Arbeid og skole kom i veien så jeg hadde ikke tilgang til hverken xboxen eller spillet. Den som venter på noe godt... venter som oftest lengre enn andre

 

Jeg er storfornøyd med det som fulgte med i collector`s edition versjonen. DVD-coveret til selve spillet trakk ned helhetsinntrykket, men det kommer neppe til å forlate "boken" uansett.

 

Over til spillet: Jeg spilte gjennom den første episoden i går kveld. Det var herlig å slå av lyset, ta for gardinene og benke seg foran fjernsynet. Gameplay-messig er ikke spillet direkte grensesprengende, men stemningen i Bright Falls er upåklagelig. Remedy får et pluss i boken for alle de små detaljene man kommer over i spillet. Gleder meg til å gå løs på den andre episoden i kveld. :)

Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med det som fulgte med i collector`s edition versjonen. DVD-coveret til selve spillet trakk ned helhetsinntrykket, men det kommer neppe til å forlate "boken" uansett.

 

Over til spillet: Jeg spilte gjennom den første episoden i går kveld. Det var herlig å slå av lyset, ta for gardinene og benke seg foran fjernsynet. Gameplay-messig er ikke spillet direkte grensesprengende, men stemningen i Bright Falls er upåklagelig. Remedy får et pluss i boken for alle de små detaljene man kommer over i spillet. Gleder meg til å gå løs på den andre episoden i kveld. :)

 

Hehe, akkurat det DVD-coveret stusset jeg på også. Her går de hen og lager et skikkelig kul boks og legger spillet i noe som ser mest billig og nesten piratkopiert ut.

 

Har igjen den siste episoden nå, men dessverre forsvant den suverene stemningen som dugg for solen når Alan Wake havnet opp i det som hadde blitt kalt en arenamatch om det var et online skytespill. Gleder meg til å se en avslutning og konklusjon på historien, men hva spillet angår kommer jeg neppe til å skjenke det så mange tanker frem til det nedlastbare materialet kommer til sommeren.

Lenke til kommentar

Ser ut til at andre DLC episode for AW blir "The Writer". Det er ikke kommet noen release dato på den enda, men prisen blir vistnok på 800ms points. Her er kort info om begge DLC episodene:

 

"Alan Wake Special Feature 1 (of 2): The Signal

In this first downloadable content pack we find Wake tracing a threat unlike anything he's ever encountered before -- and yet one he's intimately familiar with. In order to make sense of it all, he must follow the Signal. - 68 days left

 

Alan Wake Special Feature 2 (of 2): The Writer

Our second downloadable content pack, "The Writer", finds Wake in strange circumstances; now fully aware of the thing that opposes him, he must survive one increasingly nightmarish situation after another."

Endret av ultra
Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til DLC til Alan Wake...

 

Synes Remedy med AW har funnet tilbake til røttene til spill igjen, hvor historie og atmosfære var en stor del i spill før i motsetning til idag hvor Halo generasjonen av spill har tatt over helt og etter min mening ødelagt mer en det har gjort godt.

Tror også om flere spill kommer med noe handling og kvalitet slik som med AW så vil gaming få mer respekt av folk som ikke spiller da det er noe dem kan relatere til...det blir som å lese en god bok,se en bra film i motsettning til løpe rundt og skyte og drepe alt en ser med en patetisk hjernedød historie som blir formidlet som om vi alle skulle være 14år.

 

Kudos til Remedy for å gi gaming et ansikt en ikke behøver å være flau over.

Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til DLC til Alan Wake...

 

Synes Remedy med AW har funnet tilbake til røttene til spill igjen, hvor historie og atmosfære var en stor del i spill før i motsetning til idag hvor Halo generasjonen av spill har tatt over helt og etter min mening ødelagt mer en det har gjort godt.

Tror også om flere spill kommer med noe handling og kvalitet slik som med AW så vil gaming få mer respekt av folk som ikke spiller da det er noe dem kan relatere til...det blir som å lese en god bok,se en bra film i motsettning til løpe rundt og skyte og drepe alt en ser med en patetisk hjernedød historie som blir formidlet som om vi alle skulle være 14år.

 

Kudos til Remedy for å gi gaming et ansikt en ikke behøver å være flau over.

 

Her er jeg (neppe overraskende) uenig med deg på alle punkter untatt det første. Alan Wakes historie er rimelig syltynn, dog bedre enn gjennomsnittlig og med et mye større ønske om å ha en solid historie i bånn enn de fleste andre titler i dag, men som film hadde den falt lett igjennom. Den er i og for seg en god idè, men måten den fortelles på er ikke bra nok. Dessuten er den alt for lik andre historier fortalt både i film og spill tidligere.

Hva man skal relatere til vet jeg ikke, jeg har ikke for vane å ha hverken skrivesperre eller lommelykt og pistol med meg når jeg går på tur på natta, noe jeg forøvrig heller ikke pleier å gjøre.

 

Dessuten er i stor grad det eneste du gjør å løpe rundt og skyte i dette spillet også. Jeg vet mange hater å høre det, men hvor mange situasjoner i Alan Wake kan du løse/overleve ved å ikke avfyre våpenet ditt? Ser du isolert på det er det ingen spillteknisk forskjell på Alan Wake og hvilket som helst Grand Theft Auto. Gameplayet og historiefortellingen avhenger av at du sloss deg frem, og det eneste du kan er å skyte. Horror eller ikke horror, Alan Wake er et skytespill like mye eller mer enn noe annet.

 

Avslutningsvis vil jeg bare si at om man blir flau av å innrømme at man spiller TV-/dataspill driver man med feil hobby, uavhengig av navnet på spill man spiller.

 

Vil også tipse om Snorre Brynes fine artikkel om spillhistorier - "Kan en ræva spillhistorie likevel være god?"

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Klarte å bli ferdig med første episode før CL-finalen, men en ting jeg ble svært skuffet over var fysikken på enkelte områder, jeg gikk på noen svære tømmerstokker som lå på bakken og stokkene begynte å sprette opp og ned som om jeg skulle gått på en som blikkboks.

Endret av zicoz
Lenke til kommentar

Er enig med AltF4

 

Historien i Alan Wake er forsåvidt spennende nok, og personlig satt jeg hektet fra første til siste stund. Så på den måten lykkes den godt. Den er dog ikke særlig orginal, hverken i film eller spillsammenheng. Noe som forsåvidt også er greit, få ting er orginale. Problemet er at den heller ikke er spesielt godt fortalt. Den mangler dessuten totalt forståelse for spillmediets særegenhet.

 

Alan wake handler i bunn grunn om å skyte seg fram mellom de forkjellige kuttscenene. Noe som har blitt gjort så himla mange ganger før at vi vel alle har gitt opp tellinga for mange år siden. Jeg hadde forventet noe litt mer nyskapende etter 5 år.

Alan Wake når ikke opp til skosålene til f.eks. SOTC(oppbrukt eksempel, I know) eller Silent Hill 2. Begge spill som i større grad utforsker forkjellige måter å fortelle en historie ved bruk av spillmediets unike egenskaper.

 

Som sagt synes jeg likevel historien er spennende uansett hvor klønete den er fortalt, og den er uten tvil bedre enn mye annet vi får servert. Det er også et helt habilt actionspill med god skytefølelse og for det meste godt kontroll. Stemning og grafikk kommer også fra øverste hylle, selv om den til tider kanskje virker en smule overfladisk.

 

Når det er sagt så er det alltid mye enklere å komme med negativ kritikk, og jeg kan ikke få stresset nok at spillet tross alt er et godt stykke håndtverk.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Greit Remedy har brukt lang tid på dette spillet her, men er det noen som veit hvor mye det kostet å utvikle dette spillet? Jeg synes på ingen måte at Remedy presset noen grenser. Både med tanke på det tekniske og det originale. Eneste jeg likte var episode baserte chapters, men det kan umulig ha krevd mye penger.

Lenke til kommentar

Greit Remedy har brukt lang tid på dette spillet her, men er det noen som veit hvor mye det kostet å utvikle dette spillet? Jeg synes på ingen måte at Remedy presset noen grenser. Både med tanke på det tekniske og det originale. Eneste jeg likte var episode baserte chapters, men det kan umulig ha krevd mye penger.

Teknisk sett kan jeg forstå at det spillet her har tatt tid. Det rendrer veldig store områder i alle fall uten problemer, og har tekstur og lyseffekter jeg ikke har sett i noe annet spill før.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...