Gå til innhold

Alt om Alan Wake blir diskutert her!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk spill. Grafikken er ikke den aller beste jeg har sett, men det har ingenting å si for min del, når storien og stemingen i spillet er helt på topp. Skogen føles levende på en måte. Er på begynnelsen av kapittel 3 på normal vanskelighet. Vet ikke hva resten av folket gjør, men jeg sparer alt av achievements utenom story til etter jeg er ferdig. Gidder ikke tenke på å finne alt mulig på første playthrough.

Lenke til kommentar

For en herlig opplevelse dette spillet er! Verdt ventetiden ganger 1000!

Er nå på episode tre, og har spilt en del timer, så vet ikke hva folk mener med alt snakket om at spillet er kort. :p

Tenkte det samme selv. Har fullført de 3 første episodene, og har nok brukt ivertfall 5 timer. Kommer nok over 10 timer vil jeg tippe når spillet er rundet. Synes det er greit for et spill av denne typen.

Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med andre episode etter ca to-tre timers spilling, og jeg må si meg storfornøyd med episoden! Den var både skumlere og hardere enn episode en, steike hvor ubehagelig det var å trø i skogen jo lenger uti episoden det kom.. Og måten historien har utspillt seg videre på i episode to.. Har bare ett ord for det hele: Fantastisk!

Jeg ser virkelig frem til episode tre nå, men det sparer jeg til imorgen ;)

Lenke til kommentar

Kan dere slutte å skrive så mye fint om spillet? Jeg må "spare" Alan Wake fordi det er det eneste nye spillet jeg har til 360en. Men det frister så ekstremt å starte på det nå. Hvor mange episoder er det i spillet egentlig? Tror jeg har lest det er fem?

Lenke til kommentar

Har nå spilt igjennom 2 episoder, og jeg må si jeg er litt overrasket over hvor lite imponerende jeg syns det er.

Stive ansiktsanimasjoner og merkelig lyd er det som stikker seg mest ut for meg. Ansiktsanimasjonene er rett og slett dårlige til tider, hvor bare haka beveger seg når de snakker og de er også veldig glatte. Lydbildet er veldig godt, men det er akkurat som om de har ønsket å gjøre lyden "situasjonsbetinget", men ikke helt har greid å definere når situasjonen er. Står du på verandaen og hører på en fyr snakke er det akkurat som om å høre han står innendørs og snakker, men så fort du går og åpner verandadøra og står nesten ved siden av fyren er det fortsatt som om det er et skille mellom dere. Irriterende.

Selv om jeg elsker det å finne historien fortalt på sidene i historien mens jeg spiller, føler jeg selve gameplayet blir litt vel stivt. Skytingen blir litt mer actionorientert enn jeg foretrekker i slike spill, og bilkjøringa er som å dytte rundt på en eske med fyrstikker.

Stemningen er derimot god, men har et godt stykke igjen til Dead Space eller Silent Hill 2 som det kanskje er nærmere å sammenligne med. Jeg har ved flere anledninger vært overbevist om at jeg har sett det bevege seg i skyggene uten at det faktisk har vært noe der, men skogen blir liksom aldri ordentlig skummel. At spillet oppfordrer til å gå utenom stien er en fin ting, og til tross for at du faktisk går mer eller mindre rett frem opplever jeg ikke spillet som lineært.

Har med andre ord ikke fått den helt store opplevelsen enda, selv om det så absolutt er et spill jeg skal like å spille igjennom. Veldig spent på å finne ut hva dette mørket er og hvor det kommer fra.

Lenke til kommentar

Har nå spilt igjennom 2 episoder, og jeg må si jeg er litt overrasket over hvor lite imponerende jeg syns det er.

Stive ansiktsanimasjoner og merkelig lyd er det som stikker seg mest ut for meg. Ansiktsanimasjonene er rett og slett dårlige til tider, hvor bare haka beveger seg når de snakker og de er også veldig glatte. Lydbildet er veldig godt, men det er akkurat som om de har ønsket å gjøre lyden "situasjonsbetinget", men ikke helt har greid å definere når situasjonen er. Står du på verandaen og hører på en fyr snakke er det akkurat som om å høre han står innendørs og snakker, men så fort du går og åpner verandadøra og står nesten ved siden av fyren er det fortsatt som om det er et skille mellom dere. Irriterende.

Selv om jeg elsker det å finne historien fortalt på sidene i historien mens jeg spiller, føler jeg selve gameplayet blir litt vel stivt. Skytingen blir litt mer actionorientert enn jeg foretrekker i slike spill, og bilkjøringa er som å dytte rundt på en eske med fyrstikker.

Stemningen er derimot god, men har et godt stykke igjen til Dead Space eller Silent Hill 2 som det kanskje er nærmere å sammenligne med. Jeg har ved flere anledninger vært overbevist om at jeg har sett det bevege seg i skyggene uten at det faktisk har vært noe der, men skogen blir liksom aldri ordentlig skummel. At spillet oppfordrer til å gå utenom stien er en fin ting, og til tross for at du faktisk går mer eller mindre rett frem opplever jeg ikke spillet som lineært.

Har med andre ord ikke fått den helt store opplevelsen enda, selv om det så absolutt er et spill jeg skal like å spille igjennom. Veldig spent på å finne ut hva dette mørket er og hvor det kommer fra.

Synes Alan Wake er et av tidenes beste spill i sjangeren. Ja jeg er enig at ansiktene kunne vært vesentlig bedre men det blir liksom som å pirke i et sår som gror...hva er vitsen? Synes spillet er til tider scary as hell, men sikkert ikke alle som spiller spillet når det er mørk på en stor tv med surround lyd på rimelig høyt nivå. Når det først skjer noe så eksploderer det i lyd så du hopper opp i sofaen....slik det burde være på slike spill.

Tanken på at folk sitter der ute med et lite tv, stereo lyd og spiller i dagslys er som å sitte ute i sola med en Nintendo DS.... Sier ikke at du gjør det altså AltF4, men sier det på den måten bare pga det er sikkert endel der ute som setter seg ned å spiller med litt feil utgangspunkt. En må jo ikke ha stort tv eller surround lyd, men i det minste skru opp lyden og spill i et mørkt rom er et must for at Alan Wake skal komme litt under huden på deg.

Jeg er i ekstase enda jeg over hvor bra dette spillet er, det er litt for mye action orientert til tider men utenom det så er dette et voksent spill som vil nok appelere bra til litt eldre der ute..noe ala Heavy Rain. Er for mye spill til konsollene som dog er bra er målrettet mot en del yngre spillere.

Alan Wake er et must for alle X360 eiere å kjøpe! :)

Lenke til kommentar

Kan dere slutte å skrive så mye fint om spillet? Jeg må "spare" Alan Wake fordi det er det eneste nye spillet jeg har til 360en. Men det frister så ekstremt å starte på det nå. Hvor mange episoder er det i spillet egentlig? Tror jeg har lest det er fem?

Det er 6 episoder :)

Lenke til kommentar

Alle har rett til sin mening, men fatter liksom ikke poenget å snakke negativt om ansikts animasjoner, og haka til folka, når det er sånn 3-4 min med closeup i cutscenes i spillet til sammen. Betyr haka så mye for deg?

Det er ikke et bilspill. Så tror du virkelig at det skal være handling ala forza 3 og gran turismo.

Satan altså.

Lenke til kommentar

Det har jo med helhets-inntrykket å gjøre, for mange betyr absolutt alt når det gjelder helhets-opplevelsen(sier ikke at ALTF4 er en av disse) så da er det jo klart at slappe ansikts-animasjoner vil kunne påvirke hvordan de opplever spillet.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Selv har jeg sluttet med å se bevisst etter feil da det er lettere for meg å nyte spillet, men selvfølgelig alle har forskjellige ting de reagerer på.

Jeg kan reagere dårlig på en skitt historie, mens Altf4 kan reagere dårlig på slette ansikts-animasjoner, det er jo ikke verre enn som så :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...