Ghaundan Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Tok nettopp introen på nightmare. Angående at spillet ikke var vanskelig....trooor jeg kommer til å ha det "gøy" framover Spilte selv til 6? Høy lyd og mye mørke, helt til fuglekvitteret satte inn. Lenke til kommentar
Bruker-162103 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg spiller på normal akkurat nå. Men vil man da få åpnet opp nightmare? Og når jeg er ferdig med nightmare vil jeg da automatisk få hard achievementsen? Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Fantomena, såvidt jeg vet, ja. Endret 15. mai 2010 av AltF4 Fjernet off-topic Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Har slettet deler av diskusjonen rundt enkelte TV-serier. Det har ingen ting med Alan Wake å gjøre som sådan hvorvidt realityserier eller dramaserier er gode eller dårlige. Det kan dere diskutere i forumets Serieprat-tråd. Hold dere til emnet. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Hehe, skulle akkurat til å kommentere at vi gikk litt off topic. Greide nettopp kapittel 1 på nightmare uten store problemer, var VELDIG redd for å gå glipp av sider, men fant heldigvis alle. Ene var helt på slutten. Litt vanskeligere var det, men alt i alt helt ok. Merker jeg tåler vesentlig mindre da. Lenke til kommentar
BioDex Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Selvfølgelig kom det ingenting fra absoluttspill.no idag heller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Visste jeg bare skulle bestillt fra eljøp allikevell... Ha ikke for store forhåpninger: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1205181 Som en sier så har butikken gått fra å være blant de bedre til den absolutte verstingen. Selv sluttet jeg å handle derfra for litt over 1 år siden etter en lignende sak som omtales i linken. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg gjorde noe helt mot min egen mening i dag. Jeg kjøpte Alan Awake. Grunnen til at jeg er litt imot spillet er fordi jeg liker ikke trenden noen utvikere bruker. Altså de velger Sub-HD mot ekte 720p. Grafikk er viktig for meg i et spill. Skyt meg om jeg tar feil men Sub-HD er mindre enn 720p. Å skal noe få merket "HD" Så er 720p det minste de kan bruke mener jeg. Men jeg får se da når jeg fyrer opp spillet. Kanske jeg endrer mening.. Lenke til kommentar
henrikr Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) For meg er grafikk et pluss. Ødelegger spillet hvis man skal sitte å irriterte seg over en busk her og der som ikke ser helt bra ut. Trist de som holder på sånn. Er så glad at vi endelig har et spill med fantastisk stemning og historie + at det ser bra ut. Alt handler ikke om polygoner. Skjønner heller ikke logikken din baredan. Hvis det ser bra ut (selvom det ikke er 720p) så er det vel det viktigste. Og ha vil du ha? Et spill som flyter bra i subhd, eller et spill som flyter mindre bra men ser litt bedre ut. For meg er valget lett ihvertfall. Irriterrer meg mer over framerate enn en stygg busk her og der. Satt litt på spissen men du fatter. Endret 15. mai 2010 av henrikrox Lenke til kommentar
Laland Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Men hva hvis bildet blir penere grunnet høyere teksturoppløsninger og effekter mens det er sub-HD fremfor 720p? Ikke tenk på det tekniske - se på bildet som en helhet. Jeg vil heller ha en spill i sub-HD med hauger av AA og flotte effekter enn å måtte inngå store kompromiss kunn for å få 720p. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg synes ikke grafikken er noe sånn kjempelekker, men det er egentlig ikke så nøye for meg. Det er gameplayet, stemningen og lyden som gjør Alan Wake så spennende og bra som det er. Også er det veldig solid voice acting, noe som definitivt også er et pluss. Har bare tatt de 2 første episodene, og tenkte jeg skulle ta en til i kveld. Vil ikke spille for mye, rett og slett fordi at jeg har ventet på dette spillet i flere år, og da skal det ikke rundes på en dag eller to. Det må nytes så lenge som mulig Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Vel jeg ble rett og slett for forhekset til å la være å runde spillet i løpet av dag 2, og det gir meg en følelse av savn, jeg vil rett og slett ha mer. Ang. grafikk-diskusjonen er jeg egentlig litt forvirret ang. Alan Wakes grafikk, den er kanskje ikke grensesprengede på en plastikk-aktig måte, men grafikken er jo mye av det som gjør atmosfæren i spillet til det den er. Jeg ofrer gladelig litt AA eller piksler for å få et helhetsinntrykk og en troverdig og vakker verden (som vi ikke har blir bortskjemt med i de siste, selv om mange spill har vært "pene"). Karakterene i Alan Wake er også fortreffelige, alle spiller sin rolle og de spiller den bra, man får et forhold til hver av karakterene A.Wake møter på sitt oppdrag for å finne igjen kona, og de er absolutt troverdige (på en Twin Peaks-aktig måte). Det er synd at dette spillet ikke kom ut for 2-3 år siden, i det siste har vi kanskje blitt FOR bortskjemte med knall-gode titler, derfor føler jeg at Alan Wake blir på en måte litt sidesatt fordi det ikke er grensesprengende NOK. Vi har fått Uncharted serien, Little Big Planet, Bioshock og flere spill som på en eller annen måte har imponert folk. For 2-3 år siden ville kanskje Alan Wake ha blitt en milepæl innen spill siden det er et såpass "stramt" spill som virker i øyeblikket så og si fritt for bugs (og ihvertfall for bugs som ødelegger spillet), og som har både en engasjerende historie og mystikk over seg. Jeg kan trøste meg med at det kommer en episode i Juli, og i ventetiden får jeg bare plukke frem de spillene jeg fortsatt ikke har fullført mens jeg venter på RDR som kommer neste uke, og A.Wake Episoden. A.Wake er uansett min desidert største spill-opplevelse på en lang lang stund, ihvertfall når det kommer til den helhetlige opplevelsen. kudos til Remedey! Lenke til kommentar
henrikr Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Vel jeg ble rett og slett for forhekset til å la være å runde spillet i løpet av dag 2, og det gir meg en følelse av savn, jeg vil rett og slett ha mer. Ang. grafikk-diskusjonen er jeg egentlig litt forvirret ang. Alan Wakes grafikk, den er kanskje ikke grensesprengede på en plastikk-aktig måte, men grafikken er jo mye av det som gjør atmosfæren i spillet til det den er. Jeg ofrer gladelig litt AA eller piksler for å få et helhetsinntrykk og en troverdig og vakker verden (som vi ikke har blir bortskjemt med i de siste, selv om mange spill har vært "pene"). Karakterene i Alan Wake er også fortreffelige, alle spiller sin rolle og de spiller den bra, man får et forhold til hver av karakterene A.Wake møter på sitt oppdrag for å finne igjen kona, og de er absolutt troverdige (på en Twin Peaks-aktig måte). Det er synd at dette spillet ikke kom ut for 2-3 år siden, i det siste har vi kanskje blitt FOR bortskjemte med knall-gode titler, derfor føler jeg at Alan Wake blir på en måte litt sidesatt fordi det ikke er grensesprengende NOK. Vi har fått Uncharted serien, Little Big Planet, Bioshock og flere spill som på en eller annen måte har imponert folk. For 2-3 år siden ville kanskje Alan Wake ha blitt en milepæl innen spill siden det er et såpass "stramt" spill som virker i øyeblikket så og si fritt for bugs (og ihvertfall for bugs som ødelegger spillet), og som har både en engasjerende historie og mystikk over seg. Jeg kan trøste meg med at det kommer en episode i Juli, og i ventetiden får jeg bare plukke frem de spillene jeg fortsatt ikke har fullført mens jeg venter på RDR som kommer neste uke, og A.Wake Episoden. A.Wake er uansett min desidert største spill-opplevelse på en lang lang stund, ihvertfall når det kommer til den helhetlige opplevelsen. kudos til Remedey! Veldig enig i det du sier. Godt oppsumert. Var også så "dum" at jeg fullførte hele spillet på en kveld. Nå angrer jeg Endret 15. mai 2010 av henrikrox Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Gjorde jeg og, angrer ikke, er igang på nightmare! Tror faktisk vi hadde hatt det bedre om "hvermannsen" ikke visste om alle grafikk begrepene, det fører til ett fokus på redskapene og ikke resultatet. Bryr jeg meg om hvilke ski en skiløper bruker så lenge han gjør det bra og ikke jukser? Eller hvilke fotballsko en spiller bruker? For min del er den grafiske stilen til Alan Wake en av dets store styrker siden den underbygger stemningen på en slik fantastisk måte. Bioshock var og er plastic fantastic grafikk, selv om det er ett bra spill. Lenke til kommentar
Fi5kuS Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Selvfølgelig kom det ingenting fra absoluttspill.no idag heller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Visste jeg bare skulle bestillt fra eljøp allikevell... Ha ikke for store forhåpninger: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1205181 Som en sier så har butikken gått fra å være blant de bedre til den absolutte verstingen. Selv sluttet jeg å handle derfra for litt over 1 år siden etter en lignende sak som omtales i linken. Pokker å, jeg har allerede betalt over nettbank... Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Lønner seg å bruke mastercard ved netthandel. Da betaler du ikke noe før du har fått varen, og du er forsikret i tillegg. Hadde store planer om å begynne på Alan Wake i kveld, men vasking og rydding tar mye mer tid enn først antatt så det spørs nok om det ikke blir tur i skogen før i morgen. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Liker før jeg tilter på nightmare, skal ikke spoile noe men, en viss person skyter ikke på de taken jeg vil. ARRGHHHH Lenke til kommentar
henrikr Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 haha tror jeg vet hvem fyr du snakker om, husker jeg ble litt frustrert over det på hard også. skrek at han må gi meg pistolen:P Lenke til kommentar
ultraaa Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Nvm.. Ser nå etter at jeg har restarta konsollen at det faktisk ble opprettet en ny profil, jævlig rart det da mtp på at jeg faktisk måtte endre navn på den profilen jeg lagde på xboxen til samme navn som jeg hadde på windows live profilen for å få ordna xbox live - også ble det allikevell en egen ny profil.. Rart. Endret 15. mai 2010 av ultra Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Ang. manuscripts. Er det mulig å ta den achievmenten på normal eller må man spille på Nightmare for å få alle sammen? Har forresten funnet en liten bug. Fant 14 radioer, men i statistikken står det 11 radioer. Jeg fant også en radio etter at jeg hadde fått den achievmenten. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Noen av manuskriptene er merket med at man må spille på nightmare for å få tak i de, så regner med det. Endret 15. mai 2010 av Snurreleif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå