Aashild_InnleggNO Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Syns dette ser spennende ut jeg... og ett steg i en morsom retning .. må jo huske at alle vil ha virtual reality etterhvert Ser for meg at det kan bli fantastiske skumle spill laget etter å ha sett Milo filmen. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Haha, ser det for meg. Spillet merker når du er på ditt mest nervøse, og setter plutselig et støkk i deg. Eller skumle karakterer i spillet som sier kjempeskumle ting, og svarer med skumle ting ettersom hvordan du reagerer. ^^ Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Wow, det har jeg ikke tenkt på engang.. Potensialet som ligger i skrekktitler er jo enormt! Skulle ha likt å spille helt vanlig, men glemme at kameraet var på (spille med håndkontroll) og så plutselig bassert på hvor jeg var i rommet og oppfører meg kommer det noe skummelt som pokker. Dette kan bli vannvittig bra! Lenke til kommentar
Essem Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Repsonsen da han skulle bevege avataren var i alle fall ikke bra. Avataren bestemte seg for å få et alvorlig anfall av spasmer, og brakk i to da han skulle løfte det ene benet. Ellers så det morsomt ut med stemmestyring osv, men det er sånt som bare er underholdende i to minutter før man går lei. Håper de kommer opp med mer interessante måter å bruke Natal på. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Poenget er da ikke at det skal være spennende. Det er jo ikke akkurat spennende å spille med gamepad heller. Poenget er at man skal kunne spille mer effektivt, og at spillene skal bli mer innvolverende og dra deg inn i spillverdenen. Neste steget i spillmediet vet du. Målet er jo en slags virtual reality hvor det du gjør svarer til det karakteren i spillet gjør, at du har realistisk synsvinkel etc. Denne teknologien her bringer det ett skritt nærmere virtual reality. Istedenfor å trykke på knapper for å fortelle at soldatene i kompaniet ditt skal gjøre ditt og datt, er det mer intuitivt og naturlig å bare si det! "Team Bravo, move to target charlie", kan man jo tenke seg kan være en grei kommando. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Istedenfor å trykke på knapper for å fortelle at soldatene i kompaniet ditt skal gjøre ditt og datt, er det mer intuitivt og naturlig å bare si det! "Team Bravo, move to target charlie", kan man jo tenke seg kan være en grei kommando. EndWar much? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Det jeg prøvde av stemmestyring i EndWar fungerte dårlig. Jeg brukte til og med lang tid på å starte spillet fordi man måtte gjennom en mikrofon-test. Den vil visst ikke oppfatte hva jeg sa selv om jeg sa det så tydelig som mulig. Endret 3. juni 2009 av drugiS Lenke til kommentar
Håvard_InnleggNO Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Greia med Natal er at i tillegg til å fungere bra alene ser jeg for meg at Natal, kombinert med en type kontroller, vil gjøre underverker. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det jeg prøvde av stemmestyring i EndWar fungerte dårlig. Jeg brukte til og med lang tid på å starte spillet fordi man måtte gjennom en mikrofon-test. Den vill visst ikke oppfatte hva jeg sa selv om jeg sa det så tydelig som mulig. Men så har jo Microsoft lengre erfaring når det kommer til stemmestyring enn Ubisoft. Det du her sier er ikke at det ikke er praktisk, men at det var dårlig gjennomført i Endwar. Det betyr jo ikke at ikke Microsoft kan få det bra til, og at det kan være praktisk. Hos meg gikk det relativt greit hva angår stemmestyring i EndWar. Og det var i demoen. Det hendte at den ikke oppfattet hva jeg sa, men ikke ofte nok til at det ble veldig plagsomt. Men jeg er enig, de må gjøre stemmegjenkjenningssystemet bedre enn det Ubisoft gjorde det om det skal bli en suksess. Lenke til kommentar
Agres Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 ... Men så har jo Microsoft lengre erfaring når det kommer til stemmestyring enn Ubisoft. Det du her sier er ikke at det ikke er praktisk, men at det var dårlig gjennomført i Endwar. Det betyr jo ikke at ikke Microsoft kan få det bra til, og at det kan være praktisk. Hos meg gikk det relativt greit hva angår stemmestyring i EndWar. Og det var i demoen. Det hendte at den ikke oppfattet hva jeg sa, men ikke ofte nok til at det ble veldig plagsomt. Men jeg er enig, de må gjøre stemmegjenkjenningssystemet bedre enn det Ubisoft gjorde det om det skal bli en suksess. Kan hende Microsoft har mer erfaring når det kommer til stemmestyring enn Ubisoft, men det betyr ikke at Natal blir automagisk bedre enn det vi fikk servert i EndWar. Det siste jeg prøvde fra MS, stemmstyringen i Windows 7, var fortsatt tragiske greier. Jeg tror det har mye å gjøre med aksenten vår å gjøre, rett og slett det at vi ikke uttaller ordene på korrekt måte. Lenke til kommentar
Håvard_InnleggNO Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Kan hende Microsoft har mer erfaring når det kommer til stemmestyring enn Ubisoft, men det betyr ikke at Natal blir automagisk bedre enn det vi fikk servert i EndWar. Det siste jeg prøvde fra MS, stemmstyringen i Windows 7, var fortsatt tragiske greier. Jeg tror det har mye å gjøre med aksenten vår å gjøre, rett og slett det at vi ikke uttaller ordene på korrekt måte. Windows 7 sin fungerte ganske bra etter at jeg brukte et par timer på å kalibrere den, ved hjelp av å lese inn kjedlige tekster. Men kan jo også hende at MS legger inn kun enkle kommandoer, og at de er "langt frahverandre".. Som f.eks play og stop. De to lydene høres ganske ulike ut, nesten uansett hvor utydlig man snakker... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det bør fungere bedre enn wiimote om det skal bli noen suksess tror jeg. Wii moten er desverre belemret med at den er for dårlig teknisk (les: overraskende upresis) Den funker da nærmest perfekt til skytespill. Når det kommer til sportspill og spill som inkluderer fekting fungerer den ikke like bra. MotionPlus ser dog ut til å endre på dette(ta en titt på Red Steel 2 og EA's M+ spill). Jeg tviler sterkt på at Project Natal hadde klart å styre Red Steel 2 like bra som en wiimote med M+. Det ser heller ut til at Microsoft kommer til å innovere innen helt andre felt(Milo). Jeg gleder meg virkelig til å se hvor dette bærer hen. Jeg synes den er for upresis til dette også, selv å peke rundt i menyer er den i overkant upresis til. (man får det såklart til, men det hadde gått mer strømlinjeformet med en mer presis kontroll). Det er ganske påfallende at jeg har en mus med et aksellerometer i, som jeg kan bruke i lufta, uten sensor-bar, som er langt mer presis. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå