Gå til innhold

Anmeldelse: The Sims 3

Anbefalte innlegg

Den første utgaven som lakk ut på nett var en beta. Den andre var ekte, og var mer eller mindre identisk med den første, hvertfall på de måtene det gikk ann å se.

Når det gjelder å kritisere en versjon som ikke er tilgjengelig for salg, så var kritikken ifra de aller fleste tilbakeholden og med forbehold om at den endelige versjonen ville være annerledes. Det var den altså ikke nevneverdig.

Personlig finner jeg det i det hele tatt merkelig at de legger opp til å bare spille én familie når de samtidig reklamerer med et "levende nabolag" osv. og at man skal spille en hel by. Forsøker man å spille hele byen, eller to familier, så går ting som oftest ad dundas. Særlig rart i en hel by er det også at ting som hukommelse osv. er tatt ifra Sims 2.

Det er nok som du sier Joachim, at det er måten du spiller på. Jeg og flere andre som også har spillt den endelige versjonen klarer å både skape og gjenskape en del bugs som ikke så helt sjelden ender med slettingen av spiller-skapte familier.

Det virker som et flott og polert spill på utsiden, men når du har spillt spillet en stund begynner ting å gå regelrett i dass... i det hele tatt er det merkelig at en skikkelig patch ikke allerede er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er merkelig at en skikkelig patch ikke er tilgjengelig tre dager før release? Dette er muligens det rareste jeg har hørt. Tredje februar i år annonserte de at de ville begynne å sende spillene ut den 2. juni (regner med det er US release) og henholdsvis 4. og 5. juni i Oseania og Europa. Regn med at patchen kommer når den faktiske offisielle versjonen slippes, du. Ikke en pirat 2.0.

Lenke til kommentar

Når man gir ut et produkt man vet er ødelagt så er det rart man ikke har patch tilgjengelig på releasedagen ja. Forøvrig lå det en patch oppe som ble fjernet igjen. Begge deler, altså både at man trenger en patch til et spill som ikke er sluppet ennå, samt det at man føkker opp patchen, indikerer at man har problemer.

Min teori er rett og slett at de sluttet å jobbe med Sims 3 i desember, og har siden den tiden hovedsakelig jobbet med å få til første utvidelsespakke til juletider. Dette støttes av det faktum at verken beta-lekkasjen eller fan event versjonen ifra desember er synlig annerledes enn den som har sluppet. Faktisk klagde fansene dengang på nøyaktig de samme, store problemene, uten at noe er gjort siden. EA sliter sterkt, og visste de ville tape masse penger i kommende kvartal. De utsatte Sims 3 ifra februar til juni for å krabbe seg over det verste av finanskrisen og for å skape denne enorme markedsføringskampanjen de bedriver. Rett og slett selge flest mulige spill i 2009 for å redde selskapet ifra økonomisk helvete.

Lenke til kommentar

Flott anmeldenlse, men jeg er også redd for at denne onlinebutikken blir et rent meieri. Å selge nye ting og elementer en stund etter release skal jeg ikke klage for mye på, men å ha en full onlinebutikk på releasedato viser jo bare at de "fjerner" ting fra det opprinnelige spillet for å tjene litt ekstra.

Lenke til kommentar

Jeg er nysgjerrig på om man også i releaseversjonen opplever at spillet lagger/henger seg opp i noen sekunder om man tar ut eller legger til ting i en Sim sin ryggsekk så snart man har omtrent tyve ting i sekken? Når man nærmer seg tusen og plutselig vil ta alt ut av sekken har man dritt seg ut.

Dette var dette en fin anmeldelse, men jeg syns dere var litt for lite kritiske i forhold til at man nå ikke kan styre simmene mens de er på f.eks. restauranten i samme grad som man kunne før. Og selvfølgelig at man nå ikke kan legge til, slette, flytte tomtene eller redigere de offentlige tomtene. Å kunne bygge sine egne byer fra grunn av var noe jeg elsket i Sims2. Å ha tatt bort dette gjør at de kryper hele veien tilbake til Sims1.

Lenke til kommentar

Spillet har fått masse, masse kjempebra anmeldelser og editor's choice, og slike ting, ifra "hardcore gamere" som forsøker å anmelde spillet basert på det de tror et sims spill skal være. Kjernen av sims fans og online miljøet som har prøvd spillet er faktisk utrolig frustrerte og tildels sure.

Lenke til kommentar
Spillet har fått masse, masse kjempebra anmeldelser og editor's choice, og slike ting, ifra "hardcore gamere" som forsøker å anmelde spillet basert på det de tror et sims spill skal være.

Beklager, men nå synes jeg du er på jordet. Selv har jeg lagt ned hundrevis av timer i The Sims-spillene (fra første spill), og det er svært mange dyktige anmeldere som har rikelig av erfaring med disse spillene. Så det å forsøke å forklare det faktum at anmeldere generelt ikke er enige med deg med at de er "hardcore gamere" som ikke har peiling blir bare dumt.

Det er heller ikke slik at anmeldere spiller spill på én spesiell måte. Anmeldere er som alle andre, og spiller spill på flere ulike måter. Derfor må man anta at anmeldelsene som er publisert kommer fra anmeldere med et bredt spekter ulike spillestiler.

Lenke til kommentar
Spillet har fått masse, masse kjempebra anmeldelser og editor's choice, og slike ting, ifra "hardcore gamere" som forsøker å anmelde spillet basert på det de tror et sims spill skal være.

Beklager, men nå synes jeg du er på jordet. Selv har jeg lagt ned hundrevis av timer i The Sims-spillene (fra første spill), og det er svært mange dyktige anmeldere som har rikelig av erfaring med disse spillene. Så det å forsøke å forklare det faktum at anmeldere generelt ikke er enige med deg med at de er "hardcore gamere" som ikke har peiling blir bare dumt.

Det er heller ikke slik at anmeldere spiller spill på én spesiell måte. Anmeldere er som alle andre, og spiller spill på flere ulike måter. Derfor må man anta at anmeldelsene som er publisert kommer fra anmeldere med et bredt spekter ulike spillestiler.

Dette spillet er fullt av feil og mangler jeg kan gjenskape igjen og igjen, ikke bare på min egen men også andres maskiner, og det er ikke snakk om eksentriske bugs, men konsekvente feil og mangler med AI'en som styrer andre simmer og husholdninger. At dette ikke nevnes med ett eneste ord i noen review er et skrekkeksempel på hvordan spillutviklere polerer fasaden mens støttebjelkene er råtne. Enda mer underlig er det at den endelige versjonen ikke skiller seg ifra den versjonen som er fremvist for presse og fans tidligere, og at den i desember fikk flengende kritikk og sider som Gamespot pekte ut feil og mangler som fremdeles er i spillet, men som ikke nevnes med ett ord i review.

Dette er hårreisende dårlig av en nærmest samlet spillpresse. Det holder ikke å spille gjennom et spill på dets regelrette premisser. Det er når man utforsker og pirker rundt i spillet at man ser de virkelige svakhetene.

Lenke til kommentar

Det hadde vært fint med TS4 sylskarp grafikk, og et mye mer realistisk gameplay. For eksempel at tallerknene kan stables oppå hverandre, og legges hvor som helst. Nå kan det bare legges èn tallerk på et visst område. SpaceWaste.

Kan se for meg å bygge et eget rom for skittne tallerkner. Nice!

Endret av ErlendA
Lenke til kommentar
Hårreisende vil jeg vel ikke kalle det. Det er deres mening om et spill. Hvis du mener noe annet, javel, ikke spill det da.

For å si det slik: Selskapene jeg har jobbet for ville skammet seg over å slippe ut en beta. Dessuten sluttet de antagelig å jobbe med ifjor høst. Sims 3 ble dyttet ut av dørene nå for å redde EA's finansielle rumpe. I virkeligheten har Redwood Shores allerede jobbet med de første ekspansjonspakkene i lang tid. Dere kan vente dere den første før jul. EA har slitt med økonomien og aksjeverdiene sine og holdt på å gå konkurs. Sims-franchisen er det eneste som holder skipet flytende.

Bare vent og se... de er latterlig gjennomskuelige.

Lenke til kommentar
Det hadde vært fint med TS4 sylskarp grafikk, og et mye mer realistisk gameplay. For eksempel at tallerknene kan stables oppå hverandre, og legges hvor som helst. Nå kan det bare legges èn tallerk på et visst område. SpaceWaste.

Kan se for meg å bygge et eget rom for skittne tallerkner. Nice!

Bygge rom av tallerkener kunne man i Sims2! Husker ikke med 1eren, men alt gikk ann med moveobjects koden. Jeg har ikke fått originalspillet enda, men i Sims3 virker det som om en Sim ikke kan bære mer enn en tallerken, snodig...

Jaja... Ingen som har funnet ut om "alt for masse stæsh i ryggsekken lagg" er i originalspillet?

Har også funnet ut det at om man har to kjøleskap, også sletter det ene vil man miste omtrent alt man har i kjøleskapene, selv om beholdningen er felles for begge. Men, så gjenstår det bare å se om det er slik i originalen også.

Hvordan har det gått å kopiere over lagrede spill, simmer og hus for dere som hadde den nedlastede versjonen og nå gikk over til originalen?

Lenke til kommentar

Heya...først bra annmeldelse!

Som TSP må jeg si at jeg er skuffet over EA games som ikke klarte og ha en fiks ferdig spill til lanseringsdatoen. Jeg gikk gravid i 8,5 mnd,gledet meg som en liten unge og kunne ikke vente med å forhåndsbestille det i butikken... Til min store skuffelse er det en del memoryleak, lags og diverse som ikke er verdt og nevne... Jeg søker konstant hver dag på google etter patch som kan fikse dette, men so far NO good :cry: ... Ellers må jeg si at som tsp synes spillet i seg selv er ganske bra, litt trist med at de har fjernet en del..men til gjengjeld har de lagt til noe nytt som ikke fantes i TS2 eller TS1. For de som KUN spiller TS for utforskning av byggemetoder å verktøy generelt sett er dette noe for dem, litt trist når spiller gjerne "låser" seg, men ikke noe man kan gjøre der gitt.. For oss som spiller fordi vi finner spillet gøyt, intressant osv er det bare en ren "landeplage"! Nå snakker jeg for meg selv da :D . Men er bra sikker på at det er flere som irriterer seg over lags, memory leak osv. I håp at det kommer en patch snart for jeg bare være tålmodig i håp om at jeg klarer og spille 1 hel time uten problemer. Tipper det er noen her inne som tenker at, ' jøss..tenker hun over at kansje maskinen hennes er dårlig eller?'. Og til dere som evt.måtte tro dette.. maskinen min er av bra standard da jeg er samboer med et datageni ( nei ingen einstein) ;) . Med andre ord han vet hva han gjør og hvor god maskinen er. Til Joachim... flott annmeldelse og ja.. ingen er like, tommel opp for den :)

Lenke til kommentar

Einstein lekte ikke så veldig mye med datamaskiner uansett, så den er grei.

Forresten har ikke jeg og Zealuu opplevd noen problemer med hverken lag eller glitches (en liten glitch fant vi faktisk, men det er så langt det eneste).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...