Gå til innhold

Anmeldelse: The Sims 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sims 2 var jo rene meieriet så d blir nok enda mer av den praksisen nå ja!

Har ikkje spillt sims siden originalen, men fikk faktisk litt lyst til å teste dette nye. Husker det var litt morro å bygge og innrede huset, kanskje sjekke dette ut igjen. Ikke for å bringe opp sure minner, men er det en installeringskvote på dette spillet?

Lenke til kommentar

Hvis du mener begrenset med installasjoner man kan gjøre per disk, så nei :)

edit: Har forresten anmelder prøvd den norske versjonen (hvis det er en)? Jeg synes nemlig at the sims 2 var veldig godt lokalisert til norsk, og lurer på hvordan det er med the sims 3.

Er godt å høre at spillet har blitt bra, for jeg hadde mine tvil. Litt synd at det er så lite innhold, her virker det som the sims 2 sto bedre til.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Når det gjelder innhold er EA så greie at de kommer til å slippe ut et dusin eller to med ekstrapakker som gjør at du kan gjøpe det du ønsker (og det du ikke ønsker) for 2-300,- i tillegg til selve spillet. EA er greie sånn, og slipper ut maasse ekstrapakker som drastisk endrer måten spillet spilles på. :)

Fra spøk til alvor, en nettbutikk som selger innhold ved launch? Det er dårlig! Særlig på PC hvor brukerbasen er vandt med gratis innhold og patcher. Integrer det nå heller i spillet eller gjør det gratis slik at vi slipper en mangel på gardinder. Underholdende anmeldelse, må lese litt om ytelseskrav og flyt før jeg kjøper det. :)

Lenke til kommentar

Maksinen skal nok kjøre det på medium-high ganske godt, men jeg må finne ut hvordan det vil fungere med et dobbeltskjerm-oppsett og "vindu" modus, slik at jeg rask kan bytte imellom eks. nettleser og spillet. Regner med at det ikke er noen problemer, må bare vite hvor bra spillet og maskinen takler det.

Lenke til kommentar

Det jeg synes er fantastisk morro med Sims 3 er at spillet får kjempebra reviews på alle nettstedene og bladene mens det blir massakrert i "word of mouth".

For å si det enkelt: De som driver reviews spiller spiller rett frem, de tar få svinger, og eksperimenterer lite.

Som en som har spilt og elsket sims siden det først kom ut i 2000 gir jeg dette spillet en stor tommel ned. Det er faktisk så ødelagt i bunnen og i roten at det ikke kan spilles annet enn "rett frem".

Forsøker man å lage mer enn én familie går ting nærmest umiddelbart til helvete. Spillet er så fult av bugs og manglende implementering av egenskaper at det må kalles det det er: En BETA versjon som kun er dyttet ut nå for å redde EA's finansielle rumpe ut av ilden.

Dette spillet, være det seg Reloaded's eller Razor's versjon eller den som er ute i butikken, er en ødelagt beta! Men slapp av... det blir sikkert korrigert i en av de zillionene ekspansjonspakkene som kommer ut om noen få måneder.

Lenke til kommentar
hofor har det seg sånn at dere i gamer har anmeldelser FØR alle de andre, som ign osv..?

de skriver jo sine egne anmeldelser det er nr1. og det kan være det bare er fordi at de er mer effektive enn IGN osv.

men kan være fordi at de har testa ut en piratutgave og derfor har fått hendene på den før andre

Lenke til kommentar

De får, som de fleste andre pålitelige redaksjoner innenfor spillpressen, tilsendt anmelderkopier. Av og til kommer disse før spillet dukker opp i butikkhyllene, med påfølgende anmeldelse. Så er det selvsagt mulig at de enten skriver raskere, har kortere deadline, eller tester spillet mindre grundig enn IGN & Co - men det blir ren spekulasjon. :)

Spillet kjøpes nok uansett - det er morsomt å bygge hus.

Lenke til kommentar

Begge piratutgavene er så og si identiske med releaseversjonen, det vil si, ingen av de alvorlige problemene med spillet er fikset frem til release versjonen.

Det vil overraske meg utrolig om det ikke kommer en patch i løpet av dagen eller i morgen, for dette spillet er ekstremt ødelagt.

Lenke til kommentar

Reloaded's versjon var build 615. Gold er 631. Det sies å være en patch i gjære som får den opp til 635, men den har forsvunnet igjen. Alle problemene som var i 615 har blitt gjenskapt i 631, men noen skal visst være borte ifra 635. Kanskje de dro ned patchen for å lage en ny. Er noe alvorlig galt med spillet ditt når du må dra ned en patch fordi det ødelegger ennå mer enn det som var galt til å begynne med :s

Maxis skulle aldri ha overgitt Sims serien til Redwood...

Lenke til kommentar
hofor har det seg sånn at dere i gamer har anmeldelser FØR alle de andre, som ign osv..?

Det vet jeg ikke. Vår anmeldelse har vært klar i flere dager nå, slik at den kunne publiseres i dag (som er dagen sperrefristen går ut). Det kan være tidsforskjellene mellom oss og USA som har slått ut i vår favør, eller at andre har valgt å fokusere på E3. Aner ikke. Vi har selvsagt fått vårt anmeldereksemplar av spillet fra EA, og vi får ofte spill tidlig fordi vi har deadlines i forhold til spillstoff i over 20 lokalaviser, og bladene HjemmePC, Vi Menn og Teknofil.

Jeg misliker all diskusjonen rundt piratversjonen(e?) i denne tråden. Det er urettferdig mot EA og spillet å kritisere en versjon som ikke er tilgjengelig for salg. Og jeg hadde selvsagt håpet at folk holdt seg unna slikt piratsvineri i utgangspunktet. Selv om det jo er litt naivt, med tanke på realitetene på PC. :-(

Ellers er jeg for så vidt enig i den kritikken som går på at spillet ikke legger like godt opp til å ha flere familier enn tidligere spill i serien har gjort. Det fremstår for meg som et bevisst valg, men jeg ser hvordan mange kan oppfatte det som problematisk.

Jeg er usikker på kritikken ang. bugs. Jeg fikk først en tidligere versjon av spillet, som jeg hadde en del (til dels alvorlige) problemer med. Men jeg opplevde veldig lite slikt i anmelderkoden. Det kan selvsagt være jeg har vært heldig, eller at det kan ha noe med måten jeg har spilt spillet på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...