Gå til innhold

Utviklingen av førstepersons skytespill (del 2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det var interesant å lese begge delene, men er overrasket over mangel på Half Life 2.. Selv om Half Life 1 er nevnt, fortsetter revolusjonen og bygges videre med Half Life 2, de er som totalt forskjellige spill. Ikke minst er Half Life 2 en enormt viktig del av utvikling av førstepersons skytespill. Det samme gjelder TF2 og L4d.

Lenke til kommentar

Veldig bra artikkelserie! Jeg forstår selvfølgelig at antall titler må begrenses, og dere har fått med dere alle de viktige, men jeg er også enig i at HL2 fortjener å bli nevnt, både på grunn av grafikk, steam, fysikk og gameplay. Og det er kanskje feil og svært nasjonalromantisk tankegang, men synes Project IGI kune blitt nevnt som et nota bene :p.

 

Det er interessant å se at spillene vi spiller i dag stort sett kun har perfeksjonert konsepter som ofte er 25 år gamle, som for eksempel COD4:MW som er kongen på onlinehaugen i dag. Og med det vil jeg også si at COD4:MW i bedre grad enn Crysis: Warhead viser hvor FPS-spill er i dag, av et godt fps i dag kreves grafikk, engasjerende gameplay og en god flerspillerkomponent. På grafikk alene er Crysis kongen, men det er en grunn til at COD4 er det mestselgende spillet denne generasjonen :)

Endret av sfRoyal
Lenke til kommentar
Dette spillet var et onlinebasert actionspill der opp til 128 spillere kunne kjempe mot hverandre i futuristiske miljøer.

 

Skal det ikke stå 28? eller 12? Jeg har enda ikke sett et spill som har hatt 128 spiller (fps) untatt MAG.

 

128 spillere online er ingen nyhet i seg selv når det kommer til MAG, flere spill som har gjort det tidligere.

 

EDIT: Og MAG får vel 256 tror jeg ;)

Endret av sfRoyal
Lenke til kommentar
Det er mildt sagt vanvittig hvordan teknologien har blitt forbedret i løpet av de cirka 30 årene denne typen spill har eksistert (selv om sjangeren først ble skikkelig definert med spill som Wolfenstein 3D), og det er lett å spørre seg hvor vi havner noen år inn i fremtiden om utviklingen fortsetter som den har gjort.

 

Akkurat det har jeg og tenkt på, er spennende og samtidig nesten litt skummelt å tenke på hvordan det vil være om bare 5 års tid f.eks., med tanke på hvor utrolig mye spill har utviklet seg siden jeg satt på 486'n til fatter og spilte duke nukem.

Lenke til kommentar
Skummelt? Tenk hvor fantastisk deilig det vil være å spille det nyeste FPS'et med fysikkbasert kroppsskade, fotorealistisk grafikk og peke-på-skjermen kontroller på Nintendo Wii 2^^

 

Forutsatt at de ikke lanserer neste maskin med hardware anno 2005, selvfølgelig...

 

Eller hva vi kan leke med hvis 2 av microsoft / nintendo / sony slår seg sammen om en konsoll ^^

Lenke til kommentar

Kan ikke helt forstå hva MOH: Allied Assault gjør på den lista ... jeg spilte igjennom det, men kan ikke si det er "uforglemmelig". Når det gradvis sank inn at spillet går på skinner og at fiender spawner, så gikk jeg lei. Kan ikke si jeg husker at det hadde noen fantastisk grafikk heller.

Et spill som FEAR kunne mye heller hatt en plass. Ingen spill har vært i nærheten av så intense nærkamper innendørs med kruttrøyk og gnister og en heftig AI.

Lenke til kommentar
Skummelt? Tenk hvor fantastisk deilig det vil være å spille det nyeste FPS'et med fysikkbasert kroppsskade, fotorealistisk grafikk og peke-på-skjermen kontroller på Nintendo Wii 2^^

 

Forutsatt at de ikke lanserer neste maskin med hardware anno 2005, selvfølgelig...

 

 

Ville heller hatt fotorealistisk VR briller! :D

Lenke til kommentar
Crysis: Warhead har ikke fortjent sin plass i denne artikkelen på grunn av nyskapende gameplay eller andre store nyheter. I stedet er det her, rett og slett, fordi det per dags dato må være det lekreste og mest teknisk avanserte førstepersons skytespillet på markedet

Enig :w00t:

Lenke til kommentar

Crysis: Warhead er her for å illustrere den enorme tekniske forskjellen på nå og da. Warhead er det peneste spillet ute idag, og da det være med i en slik artikkel når det er snakk om FPS.

 

Forøvrig så skulle jeg gjerne ha sett Half-Life 2 nevnt, men ellers en like gyllen artikkel som alltid. :)

 

(hvorfor Half-Life 2? Fordi det er fort et av tidenes mest polerte spill på alle aspekter. Historie, grafikk, fysikk, gameplay, variasjon, gåteløsing og underholdning er tilnærmet perfekt!)

Lenke til kommentar

Crysis og Warhead er ikke bare pent nei. Synes faktisk spillet er ganske så grensesprengendet når det gjelder fysikk, det er ingen andre spill som gjør det så bra.

 

Kjøprte Warhead for noen dager siden og wow faktoren er veldig stor feks når man blir angrepet i junglen og man ser stikkflammer og busker rister og knekker, når man pent legger en granat i et skur slik ar du kan se hver del fly til hver sin kant uten lagg og alt ser troverdig ut, eller å leke seg med å skyte ned palmer osv osv

 

Nei spør dere meg er Crysis så grensesprengedet som man får det.

 

edit

Klarer å kjøre warhead på enthusiast på 1920x1200, hjelper på det også )

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...