TST Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Vi fortsetter vår illustrerte historietur gjennom sjangerens utvikling. Les hele saken Lenke til kommentar
Fishermang Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Synes det var interesant å lese begge delene, men er overrasket over mangel på Half Life 2.. Selv om Half Life 1 er nevnt, fortsetter revolusjonen og bygges videre med Half Life 2, de er som totalt forskjellige spill. Ikke minst er Half Life 2 en enormt viktig del av utvikling av førstepersons skytespill. Det samme gjelder TF2 og L4d. Lenke til kommentar
sfRoyal_InnleggNO Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Veldig bra artikkelserie! Jeg forstår selvfølgelig at antall titler må begrenses, og dere har fått med dere alle de viktige, men jeg er også enig i at HL2 fortjener å bli nevnt, både på grunn av grafikk, steam, fysikk og gameplay. Og det er kanskje feil og svært nasjonalromantisk tankegang, men synes Project IGI kune blitt nevnt som et nota bene . Det er interessant å se at spillene vi spiller i dag stort sett kun har perfeksjonert konsepter som ofte er 25 år gamle, som for eksempel COD4:MW som er kongen på onlinehaugen i dag. Og med det vil jeg også si at COD4:MW i bedre grad enn Crysis: Warhead viser hvor FPS-spill er i dag, av et godt fps i dag kreves grafikk, engasjerende gameplay og en god flerspillerkomponent. På grafikk alene er Crysis kongen, men det er en grunn til at COD4 er det mestselgende spillet denne generasjonen Endret 31. mai 2009 av sfRoyal Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Dette spillet var et onlinebasert actionspill der opp til 128 spillere kunne kjempe mot hverandre i futuristiske miljøer. Skal det ikke stå 28? eller 12? Jeg har enda ikke sett et spill som har hatt 128 spiller (fps) untatt MAG. Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Savner Call of Duty her. Kanskje ikke så utrolig nyskapende, men meget sansynlig en av de største innen sjangeren. Lenke til kommentar
Terje_P Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Hva med nolf 1 og 2? TimeShift og FEAR TimeShift var kanskje ikke så godt spill, med det tok tidsstopping et steg videre. Mangler jo 05-06 og 07. Endret 31. mai 2009 av Terje_P Lenke til kommentar
Xabi_InnleggNO Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Goldeneye ser jeg tilbake på som et av de beste. Sammen med Counter Strike vil jeg si. Uendelig med timer er "sløst" bort på begge de to spillene. Delta Force var også morsomt. Half Life blir for lite spenning for meg Lenke til kommentar
sfRoyal_InnleggNO Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Dette spillet var et onlinebasert actionspill der opp til 128 spillere kunne kjempe mot hverandre i futuristiske miljøer. Skal det ikke stå 28? eller 12? Jeg har enda ikke sett et spill som har hatt 128 spiller (fps) untatt MAG. 128 spillere online er ingen nyhet i seg selv når det kommer til MAG, flere spill som har gjort det tidligere. EDIT: Og MAG får vel 256 tror jeg Endret 31. mai 2009 av sfRoyal Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 This is candy. Skjul I love candy Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Half Life 2 er som mange sier revolusjonerende. Spille leverte på alle fronter men det var fysikken i spillet som virkelig tok pusten fra meg. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Det er mildt sagt vanvittig hvordan teknologien har blitt forbedret i løpet av de cirka 30 årene denne typen spill har eksistert (selv om sjangeren først ble skikkelig definert med spill som Wolfenstein 3D), og det er lett å spørre seg hvor vi havner noen år inn i fremtiden om utviklingen fortsetter som den har gjort. Akkurat det har jeg og tenkt på, er spennende og samtidig nesten litt skummelt å tenke på hvordan det vil være om bare 5 års tid f.eks., med tanke på hvor utrolig mye spill har utviklet seg siden jeg satt på 486'n til fatter og spilte duke nukem. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Skummelt? Tenk hvor fantastisk deilig det vil være å spille det nyeste FPS'et med fysikkbasert kroppsskade, fotorealistisk grafikk og peke-på-skjermen kontroller på Nintendo Wii 2^^ Forutsatt at de ikke lanserer neste maskin med hardware anno 2005, selvfølgelig... Lenke til kommentar
sfRoyal_InnleggNO Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Skummelt? Tenk hvor fantastisk deilig det vil være å spille det nyeste FPS'et med fysikkbasert kroppsskade, fotorealistisk grafikk og peke-på-skjermen kontroller på Nintendo Wii 2^^ Forutsatt at de ikke lanserer neste maskin med hardware anno 2005, selvfølgelig... Eller hva vi kan leke med hvis 2 av microsoft / nintendo / sony slår seg sammen om en konsoll ^^ Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Kan ikke helt forstå hva MOH: Allied Assault gjør på den lista ... jeg spilte igjennom det, men kan ikke si det er "uforglemmelig". Når det gradvis sank inn at spillet går på skinner og at fiender spawner, så gikk jeg lei. Kan ikke si jeg husker at det hadde noen fantastisk grafikk heller. Et spill som FEAR kunne mye heller hatt en plass. Ingen spill har vært i nærheten av så intense nærkamper innendørs med kruttrøyk og gnister og en heftig AI. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Skummelt? Tenk hvor fantastisk deilig det vil være å spille det nyeste FPS'et med fysikkbasert kroppsskade, fotorealistisk grafikk og peke-på-skjermen kontroller på Nintendo Wii 2^^ Forutsatt at de ikke lanserer neste maskin med hardware anno 2005, selvfølgelig... Ville heller hatt fotorealistisk VR briller! Lenke til kommentar
MrBubbles Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Savnet Descent, det var strengt tatt ett full 3d fps, selv om man fløy. Og det kom (om jeg ikke husker helt feil) før quake. Hadde mange timer mot kompiser i det spillet. Lenke til kommentar
xfs Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Crysis: Warhead har ikke fortjent sin plass i denne artikkelen på grunn av nyskapende gameplay eller andre store nyheter. I stedet er det her, rett og slett, fordi det per dags dato må være det lekreste og mest teknisk avanserte førstepersons skytespillet på markedet Enig Lenke til kommentar
Laland Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Crysis: Warhead er her for å illustrere den enorme tekniske forskjellen på nå og da. Warhead er det peneste spillet ute idag, og da må det være med i en slik artikkel når det er snakk om FPS. Forøvrig så skulle jeg gjerne ha sett Half-Life 2 nevnt, men ellers en like gyllen artikkel som alltid. (hvorfor Half-Life 2? Fordi det er fort et av tidenes mest polerte spill på alle aspekter. Historie, grafikk, fysikk, gameplay, variasjon, gåteløsing og underholdning er tilnærmet perfekt!) Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Crysis og Warhead er ikke bare pent nei. Synes faktisk spillet er ganske så grensesprengendet når det gjelder fysikk, det er ingen andre spill som gjør det så bra. Kjøprte Warhead for noen dager siden og wow faktoren er veldig stor feks når man blir angrepet i junglen og man ser stikkflammer og busker rister og knekker, når man pent legger en granat i et skur slik ar du kan se hver del fly til hver sin kant uten lagg og alt ser troverdig ut, eller å leke seg med å skyte ned palmer osv osv Nei spør dere meg er Crysis så grensesprengedet som man får det. edit Klarer å kjøre warhead på enthusiast på 1920x1200, hjelper på det også ) Endret 1. juni 2009 av SimalarioN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå