Miromurr_InnleggNO Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hei, I en god stund nå har jeg opplevd et problem når jeg for eksempel slår knyttneven ned i datapulten, eller når jeg reiser meg fra datastolen litt brått og slår knærne inn i undersiden av pulten. Det som skjer da er nemlig at PC-en fryser helt, og jeg har intet annet valg en å restarte. Dette har skjedd en del ganger nå, og jeg går ut fra at første gangen kan ha vært i starten av april eller noe. Dette skjedde igjen i dag, men jeg bestemte meg for heller å vente og se om det gikk over av seg selv, eller om det i det minste kom opp en feilmelding. Etter en stund (to-tre minutter) fikk jeg en BSoD med denne meldingen: Skjul Det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. Det virker som om følgende fil skaper problemet: nv4_disp Hvis dette er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Enhetsdriveren sitter fast i en uendelig løkke. Dette angir vanligvis problemer med selve enheten eller med enhetsdriveren som programmerer maskinvaren galt. Ta kontakt med leverandøren av maskinvareenheten for å få driveroppdateringer. Teknisk informasjon: *** STOP: 0x000000EA (0x88DE0688, 0x89A38CE0, 0xBACD3CBA, 0x00000001) nv4_disp Starter dumping av fysisk minne. Dumping av fysisk minne er ferdig. Kontakt systemansvarlig eller brukerstøtteavdelingen hvis du vil ha mer hjelp. Jeg er rimelig sikker på at jeg har fått opp en bluescreen angående nv4_disp før, men nå aner jeg jo ikke hva det er... Da har jeg egentlig to spørsmål: 1. Hva betyr denne meldingen egentlig? 2. Kan det være skadelig for datamaskinen hvis dette gjenntar seg mange ganger? Takker for alle svar. -Miro P.S.: Jeg fikk dessuten en "Windows er gjenopprettet etter en alvorlig feil"-melding når jeg startet opp dataen igjen. Jeg håper desssuten dette er rett kategori å poste i. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg kan nesten garantere at det kommer av løse komponenter i PC-en din. Sjekk at alle komponenter sitter skikkelig på plass, ta dem gjerne ut og sett dem inn igjen. Sjekk at alle kjølere er skikkelig festet og har et stramt grep. I tillegg bør du sjekke at alle kablene sitter skikkelig på plass. nv4_disp har vel om jeg ikke tar helt feil noe med skjermdriveren fra nvidia å gjøre. Lenke til kommentar
Miromurr_InnleggNO Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Takker for svar, mulig jeg får meg til å gjøre noe med det i morgen. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Virket det? Teorien til Sputnik hørtes veldig logisk ut. Lenke til kommentar
Miromurr_InnleggNO Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Hadde liksom ikke tenkt meg å gjøre det rett etter midnatt når jeg sa i morgen, da. Men ja, det høres logisk ut. Kan det tenkes at det har noe med skjermkortet å gjøre (at det sitter løst eller noe), siden feilmeldingen tydeligvis omhandlet en nVidia-driver å gjøre? Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hehe. Trodde at det var torsdag kveld kl. 23:44. Lenke til kommentar
Miromurr_InnleggNO Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Aah, da så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå