Gå til innhold

Inntrykk av Sacred 2 PS3

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg endelig sacred 2 i hus. Gikk for PS3 da jeg har hørt mye rart om PC versjonen og at det er et par kjipe bugs til spillet på xbox 360.

Har brukt noen timer nå på en seraphim, men har sikkert gjort noen tabber med tanke på valg av skills.

Tenkte å få dual wield så tidlig som mulig (lvl 5), og gikk for Sword first. Mulig tactics hadde vært bedre.

Skal så øke på med Perception (dropper bedre loot) og bargain (tilgang til gode items hos npc) etterhvert før jeg går får en av de tre hovedgruppene.

Synes spillet virker veldig bra, noen små ting her og der men jevnt over veldig artig å spille det. Sliter med å legge det i fra meg.

Grafikken er fin den og jeg liker musikken. Mulig historien ikke er verdens beste, men det plager meg lite.

Spillet foregår i en svært stor verden så her kommer det nok til å gå mye tid til utforsking, men det må sikkert til da max lvl er 200.

Så, andre som spiller det på PS3 og har noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt det i 2 uker nå på X360, og det er faktisk ganske moro. Får litt "Baldurs Gate" feeling her, og det er ikke negativt.

Er på lvl 25 med Dryad, og har ikke touchet main-quest engang. Er så mange side-quests og ikke minst mye å utforske så er en god del timer med underholdning.

Lenke til kommentar

Siden jeg bare er lvl 21 så har jeg jo innsett at jeg så langt bare har berørt overflaten på spillet.

Trenger å lære mer om relics etc spesielt mot noen bosser.

Trodde på forhånd at spillet ikke skulle ha slik dybde, men er meget positivt overrasket.

Blir garantert å lage flere karakterer og prøve det i offline co-op med kjerringa. Enda godt at alle heroene har tilgang til det som blir lagt i den kista. Kan jo hjelpe seg selv litt på den måten.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg fått lest eller sett så mye til Sacred men til trådstarter, hvilke bugs er det snakk om til 360 siden det vill være mest naturlig for meg å kjøpe det på en konsoll som ikke er inne til reprasjon.

Noe graphical glitches og slikt. Men, av den verre typen så er det corruptet savegame som har ført til at noen har mistet karakterene sine. Nå kom det en patch i forrige uke, og dette er noe utviklerne jobber med.

Her finner du masse info: http://forum.teamxbox.com/forumdisplay.php?f=152

Jeg har prøvd begge versjonene og møtte ikke bugs som ødela noe for meg.

Denne review syns jeg er artig, og faktisk ganske treffende for min opplevelse av spillet (se filmen)

Bottom line er at det er artig å spille og vanskelig å legge i fra seg. Og hva kan være bedre enn det?

Nå syns jeg spillet er mer enn godt nok i single-player også, men selvfølgelig artigere med noen venner.

Lokal co-op funker og bra.

http://angryjoeshow.com/?p=3133

Endret av firberblad
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Drar opp denne, jeg. Kjøpte meg spillet i helga (jada jada, jeg var faktisk ute i varmen også!), og dette er absolutt alt jeg har ønska meg på PS3. Skrev jo en tråd tidligere her hvor jeg lette etter et hack'n'slash til konsollen, og jeg vet ikke hva mer jeg kan forlange av et slikt spill. Har ikke testa det med andre ennå, men har kompiser som likte Sacred, så det er nok ikke umulig at jeg kan lure de med meg på en runde eller to.

Sånn off the bat er det bare en liten ting jeg lurer på, jeg har muligheten til å sjekke for items som ligger ute til salgs, fra menyen på start-knappen tror jeg, men finner aldri noe der, hva er dette for noe rart?

Lenke til kommentar

Tenker du på der det står "marketplace"?

(har prøvd den jeg og, men ikke funnet ut hva som egentelig ligger der, kanskje det kommer noe etterhvert)..

Anyway, artig at flere liker spillet. Selv i en tid med mye annet bra så blir det litt sacred 2 hver dag.

Var heldig i går og fikk et par set items.

Lenke til kommentar
Drar opp denne, jeg. Kjøpte meg spillet i helga (jada jada, jeg var faktisk ute i varmen også!), og dette er absolutt alt jeg har ønska meg på PS3. Skrev jo en tråd tidligere her hvor jeg lette etter et hack'n'slash til konsollen, og jeg vet ikke hva mer jeg kan forlange av et slikt spill. Har ikke testa det med andre ennå, men har kompiser som likte Sacred, så det er nok ikke umulig at jeg kan lure de med meg på en runde eller to.

Sånn off the bat er det bare en liten ting jeg lurer på, jeg har muligheten til å sjekke for items som ligger ute til salgs, fra menyen på start-knappen tror jeg, men finner aldri noe der, hva er dette for noe rart?

På X360 kan vi kjøpe en Imp som bærer rundt på 2 "Hero-chest'en". Koster 800 MS points eller no

Lenke til kommentar

Sikkert mange som har prøvd dette her, men fant i går ut at det går ann å starte nye "free world" games hele tiden, farme et par minimobs and få noen set pieces. Gjenta så mange ganger man vil før man eventuelt går tilbake til det opprinnelige eventyret.

Lenke til kommentar

Har blitt sånn tålig komfortabel med Inquisitoren min nå, og satser på å pløye gjennom historia først, bare for å bli ferdig med den. Den éne av dem, vel å merke. Så kan jeg heller kose meg med questing og utforsking på seinere playthroughs, eventuelt på andre chars. Men har forstått det slik at det er mye å hente på å skaffe seg unique-mounten, siden man kan spellcaste fra den?

Lenke til kommentar

Den unike mounten er vel den eneste du trenger i spillet. For i motsetning til hest så kan du bruke alt av angrep etc fra den unike. Helt genialt.

Bare husk at du må en et par hundretusen gull for å kjøpe den.

Questen er forøvrig lett og kan glatt gjøres på lvl 20.

Lenke til kommentar
Den unike mounten er vel den eneste du trenger i spillet. For i motsetning til hest så kan du bruke alt av angrep etc fra den unike. Helt genialt.

Bare husk at du må en et par hundretusen gull for å kjøpe den.

Questen er forøvrig lett og kan glatt gjøres på lvl 20.

Hm, jeg måtte kun ut med 74000. Kan jo hende prisen varierer fra klasse til klasse?

River meg forøvrig litt i håret over valga jeg har gjort i tilpassing av combat skills, men det er vel ingen måte å respecce på, så da får jeg bare leve med det. :]

Endret av JoeDohn
Lenke til kommentar

Hvilken klasse spiller du?

på sacred 2 forumet på teamxbox.com så er det en del som mener at shadow warrior, og Seraphim som klasser lettere "tilgir" feil valg av egenskaper. Det får liksom ikke de store konsekvensene.

Men, jeg tror ingen av egenskapene du velger gjør klassen din dårlig, men man må kanskje i større grad tilpasse spillestilen i forhold til egenskapene.

Hvilken lvl er du og hvilke egenskaper har du valgt?

Jeg trodde en stund at jeg hadde gjort mye feil med min sera, men har enda ikke møtt på noen problemer...enda, men de kan jo komme.

Lenke til kommentar

Spiller mest med en 18 Inquisitor, mest fokus på Levin Array (fullt oppgradert med lengre range, paralysis og mer crit), Dislodged Spirit (1/3 med mer frostskade) og Inexorable Subjugation (nylig oppdaget hvor kjekk den var, så ikke oppgradert). Har også fullt oppgradert Eruptive Desecration, mer skade, større range og lifedrain - den er ikke like effektiv, men brukes mye på grunn av sistnevnte egenskap og ellers comic relief (kom an, det er litt gøy å ta livet av fem mobs med liket av kompisen deres).

Pleier å hyrde opp en 10-15 mobs og steke dem med Levin Array, men tviler på at det kommer til å funke på høyere vanskelighetsgrader. På store singlemobs pleier jeg å gjøre en kombo med Dislodged Spirit (direkte skade, null range) og Inexorable Subjugation (tung DoT, gir meg kontroll over moben hvis den dreper). Litt av noen navn på noen av egenskapene, forøvrig.

Tror jeg skal klare meg fint med dette oppsettet, altså. :)

Lenke til kommentar

Har til gode å prøve inq, men det blir nok det neste.

Høres jo ut som du har fått karakteren din bra til.

Runda camp. med en shadow warrior på silver, og skal ikke akkurat si at det var veldig vanskelig og da hadde jeg ikke mer enn 20-25 points på mine primære egenskaper.

Koser meg mest med Sera for øyeblikket men skal nok teste ut de andre klassene også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...