Gå til innhold

Feil på Athlon prosessor?

Geir72

Anbefalte innlegg

Har akkurat installert et Asus A7N8X Deluxe hk, flasha bios med siste versjon, formatert HD. Men dessverre skjer akkurat samme feil som jeg hadde med det forrige hovedkortet , et Epox KHA8+. Pcen låser seg, og jeg har ikke andre alternativer enn å resette.

Jeg har fått testet minne og skjermkort på andre pcer uten problem. Det eneste jeg ikke har testet er cpu, en Athlon 1 Ghz. Ser når jeg restarter at temp ligger mellom 44-46 grader og har derfor vansker med å tro at det skyldes overoppheting. HK temp ligger på 31 grader.

Så, omsider, jeg lurer på om noen har erfart at cpu begynner å 'halte'. Skulle tro at det var enten eller, funkar - funkar inte. Eller?

Kan forresten nevne at problemene begynte ca. 3 mnd. etter at jeg kjøpte et R9500 pro skjermkort. Alt fungerte fint, men så begynte den å 'fryse'(på Epox kortet). Skjedde i alle sammenhenger, men spes. i oppstart av spill.

Begynner å bli frustrert, kan noen hjelpe?

Min pc, (for øyeblikket) :

Asus A7N8X Deluxe

Athlon 1 GHz

Connect3D R9500pro

1*256 MB DDR PC2100 (noname)

1*512 MB DDR PC2100 (Twinmos)

Q-Tech 400 psu

og ja, jeg har prøvd med rambrikkene en og en, og også med andre brikker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det VAR cpu'en. På slutten begynte jeg også å få feilmeldinger under installasjon av XP : Error while processing COM object...... da var det ingen tvil lenger - etter å ha prøvd ALT annet :-?

Nå er jeg den lykkelige eier av en XP 2500 'Barton' :D

Lenke til kommentar
Q-tec PSU'er er temmelig tvilsomme greier.
Stusser litt, siden jeg har bygget fire maskiner med Q-tec 350watt uten plunder. Epox og Abit med Barton og P4 moderat overklokka, og ellers normalt utstyrt - er det dårlige serier der ute, eller gjennomgående simple komponenter ?

De neste blir med Chieftec, men har Q-tec spesielle svakheter som kan vise seg over tid ?

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...