Gå til innhold

Hjelp: Guitar Hero kneler

mfo014

Anbefalte innlegg

Hei.

Har PS3 og Guitar Hero World Tour.

Det funket fint i flere måneder, men nå har noe gått galt. Når jeg putter Guitar Hero (GH) disc-en i PS3en, kommer først PS3-logoen frem på skjermen, og så går det i svart.

Jeg har prøvd å restarte PS3en, samt å vaske GH-discen. Disc-en ser for øvrig fin ut, fint lite riper og oppbevart fint. Har prøvd x antall ganger, uten å lykkes.

Alle andre spillene fungerer på PS3en.

Hva tror dere, er det GH-discen som er noe i veien med, eller er det PS3en?

Ypon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kanskje lasern i drevet.

Kan det være riktig, når de andre spillene fungerer?

Ja tror det, min GH3 disc (Xbox 360) har alltid problemer med å starte opp men den har ikke tegn til riper. alle de andre spillene mine har aldri problemer.

Lenke til kommentar

Larzern, har prøvd å koble ut og inni mottageren til gitaren, og slått gitaren på. Har også kjørt system update på PS3en. Skjermen er like svart likevel!

Aramanth: Ok, så da kan det være PS3en som trøbler? Da må jeg vel sende den inn... :(

Lenke til kommentar
Larzern, har prøvd å koble ut og inni mottageren til gitaren, og slått gitaren på. Har også kjørt system update på PS3en. Skjermen er like svart likevel!

Aramanth: Ok, så da kan det være PS3en som trøbler? Da må jeg vel sende den inn... :(

Men har du prøvd å starte spillet opp med ingen IR mottagere koblet til PS3? Og at etter du har tatt dem ut passer på at håndkontrolleren er på kanal 1?

Evnt koble ut alt av USB ledninger slå av PS3 med hovedbryteren på baksiden, ta ut strøm kontakten for så å slå på hoved strømbryteren og holde inn standby/power knappen inne i 5sec. Synes det er rart nemmelig at dette kun gjelder 1 spill, hadde det vært noe galt med maskinen skulle i teorien problemer oppstått på andre spill.

Kan selvf være HDD som har kræsjet litt du kan da prøve å gjennoprette PS3 under settings, jeg vet ikke hva som skjer med dine savinger da så ta backup evnt.

Lenke til kommentar

Da er harddisken fullstendig formatert, men problemet vedvarer :(

Mokko: Burde fått til det, ja, men det jeg må vurdere er å bytte GH-discen der jeg kjøpte den, før jeg om kort tid flytter. Får ikke lånt GH før jeg flytter tror jeg. Men det er jo ikke poeng i å bytte, dersom det ikke er GH-discen sin feil...

Er det i hele tatt mulig at det er PS3en sin feil, med tanke på at ander spill og filmer fungerer? Samtidig er det rart om det er discen som er feilende, da den ser ren og fin ut under.

Irriterende..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...