Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bilde når jeg starter opp dataen.

Anbefalte innlegg

Blir litt frustrert her jeg sitter for dataen fungerte som den skulle i går kveld. Men i dag når jeg skulle skru den på kommer det ikke opp noe bilde på skjermen.

Det står kun: "No signal detected". Tok ut tilkoblingen og satt den inn igjen men det hjalp ikke stort.

Noen som vet hva dette skyldes, og eventuelt vet hvordan jeg kan fikse det?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mange ting som forårsaker dette.

Defekt CPU, skjermkort, RAM, chipset etc.

Det beste er å prøve seg frem. Du kan godt begynne med å teste med en og en RAM-brikke. Deretter kan du sjekke med et annet skjermkort og så videre. Et godt tips er å koble fra alt unødvendig utstyr som ikke trengs for å få bilde på skjermen (nettverkskort, USB-enheter o.l.).

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme symptom som deg en gang. Sendte inn pcen til komplett og de fant ut at det var et defekt hovedkort.

Som Sputnik sier, så kan du prøve å ta ut komponenter du ikke trenger for å få bilde på skjermen. Hvis ingenting hjelper så er det sikkert hovedkortet som er defekt.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg at det er pc`n det er noe galt med. Fikk testet skjermen på en annen pc og da funket det.

Jeg kjøpte pc`n i februar. Den har kun stått ved databordet mitt og brukt normalt.

Jeg har kvitteringen. Så hva er rettighetene mine? Kan jeg kreve gratis rep?

Lenke til kommentar

Garanti skal vel dekke det ja, så du tar enten berre kontakt med selskapet du kjøpte den hos og spør deg fram til kva du skal gjere, eller så finner du det ut på nettstaden deira.

Har sjølv sendt inn defekte pcar til Komplett m.m og einaste eg har betalt er vel frakt visst eg husker rett.

Lenke til kommentar

Jeg setter en finger på at minnet er defekt. Har du tilgang til å teste med annen ram burde du gjøre det.

Garanti skal dekke dette ja. Er det en pc bygget etter eget ønske eller er det en "ferdig-pc"?.

Edit: Men som Sputnik sier, så kan det være så meget. Cpu, gpu, chipset eller ram. Grunnen til at jeg foreslår at du tester minnet/ram er fordi det er lett å teste ut og er veldig ofte årsaken til dette problemet.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...