Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

G. Rimala fra Firstmile se her


Anbefalte innlegg

Jeg har meldt meg som interrestert hos dere, og vil helst bestille VHDSL,men problemet er at den ikke er tilgjengelig for meg, sentralen (kabelen) er for langt ifra meg. Er det noen måte å få fikset dette på? Eventuelt skifte til en annen sentral i nærheten, hvis det går ann? Maksimum hasigheten jeg kan få er GHDSL (2000/2000).

 

Bor forresten I oslo, på norstrand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gidder seriøst ikke å maile dem om dette. Regner med at firstmile sjekker forumet en gang dagelig. (er tålmodig)

 

Ber ikke firstmile om å sette opp en sentral bare på grunn av at jeg vil ha vhdsl, men kanskje lage ny sentral hvis jeg fikser flere interreserte (er sikker på at jeg kan skaffe 20 rundt der jeg bor).

Lenke til kommentar

SO? Jeg må flytte for å få ADSL. Og jeg bor i Asker. Man skulle ikke tro det var mulig, men den lille undersentralen min blir aldri bygd ut. Og hvorfor skulle firstmile lese dette forumet en gang om dagen? Like sannsynlig som at bestemora mi leser forumet daglig, så jeg kan legge beskjeder til henne her, sida jeg ikke GIDDER å emaile henne. Eh...tar deg akkurat like lang tid å sende en mail som å skrive innlegg på forumet, eller hur?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Som det allerede er påpekt her, er det ingen mulighet for dette. Dersom du hadde vært nærme nok en utskutt sentral som det heter, og var tilknyttet den, kunne vi bygget ut den utskutte sentralen om det var nok interessenter der.

 

Men når kobbertråden fra der du bor til sentralen er for lang er det lite vi kan gjøre med dette. Eneste teoretiske muligheten da ville vært om vi satte en DSLAM i f.eks. kjellerboden din og fikk en link til den, men da er det nok langt billigere å flytte. :)

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

 

PS! Vi leser ikke dette forumet daglig, men du var jo heldig nå. :)

Lenke til kommentar
Welcome to Norway anno 2003... Det stinker.

 

EDIT: Med mindre du kan hoste opp spenn til en fastlinje da. Husk dette gjelder stortsett xDSL.

 

Det var da svært til klaging. Norge er ikke det verste landet å bo i med tanke på å få en brukbar linje til en akseptabel pris. Jeg sjekket prisene i Tyskland og de var ikke kjekke :lol:

Lenke til kommentar

Det kan godt være, men det er en ganske generell oppfatning at Norge ligger etter andre land vi liker å sammenligne oss med. Bare se på Sverige og Danmark. Jeg synes ihvertfall det er håpløst at en person som bor på Nordstrand (Oslo), ikke kan få SHDSL i 2003. Vi snakker Nordstrand ikke, Ytre Eidvasmark...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...