Gå til innhold

Microsoft - Pressekonferanse E3 - Diskusjonstråd


Lakus

Anbefalte innlegg

Hadde vært kult om Sony hadde lagt inn ''kroppsfunksjonen'' i den motion controlleren som er under produksjon.

Du mener at de tar info fra hele kroppen? Når jeg leser "kroppsfunksjon" tenker jeg på ting som har veldig lite med spill å gjøre. :p

Med deres kamera får de bare et bilde, så de har ikke samme mulighetene som Natal-kameraet har (siden det tar info fra flere kilder). Natal har flere øyne, så den har dybdesyn kan man si. PlayStation Eye har ett.

Endret av Mordi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror Project Natal kan bli en epic fail...

 

Bedre å kopiere noe som har fungert (Wii) og gjøre det bedre

 

enn å kopiere noe som ikke har fungert (Playstation Eye)

 

Voice recognition? Har aldri fungert/ eller fungert dårlig, dialekter vil ikke fungere

 

Face emotion recognition? Folk i Norge har veldig utrykksløse ansikt, evt så må man overdrive i ansiktet for at det skal bli gjenkjent

 

Bruk kroppen som en kontroller? slitsomt, vil kun fungere til noen partyspill...en vanlig kontroller vil alltid uansett være raskere å bruke

Lenke til kommentar
Tror Project Natal kan bli en epic fail...

Fett for deg.

 

Bedre å kopiere noe som har fungert (Wii) og gjøre det bedre

Det eneste Wii har fungert til er waggle og delvis FPS.

 

enn å kopiere noe som ikke har fungert (Playstation Eye)

Det er på ingen måte en kopi av PS Eye. Har du i det hele tatt satt deg inn i hvordan det fungerer?

 

Face emotion recognition? Folk i Norge har veldig utrykksløse ansikt, evt så må man overdrive i ansiktet for at det skal bli gjenkjent

... kommer an på hvor kjedelig du er selv det. At folk i Norge har veldig uttrykksløse ansikter er bullshit. Varierer 100% fra person til person.

 

Bruk kroppen som en kontroller? slitsomt, vil kun fungere til noen partyspill...en vanlig kontroller vil alltid uansett være raskere å bruke

Selv om du finner det slitsomt å løfte rævva ut av sofan når du spiller så betyr det ikke at alle har det samme problemet. Det er snakk om innlevelse, selv om det kanskje er "raskere" å bruke en kontroller i for eksempel et boksespill, så vil det være langt morsommere å faktisk dele ut slagene selv, hvis det faktisk fungerer, that is.

Lenke til kommentar
Voice recognition? Har aldri fungert/ eller fungert dårlig, dialekter vil ikke fungere

Voice recognition kan fungere det. Kommer bare ann på hvordan det blir laget. Personlig hadde jeg stor suksess med den som var i Windows 7-betaen.

 

Bruk kroppen som en kontroller? slitsomt, vil kun fungere til noen partyspill...en vanlig kontroller vil alltid uansett være raskere å bruke

Det er ikke alle som spiller for å vinne.

Spill kan faktisk brukes som rekreasjon, altså for å ha det morsomt. Det kan være like så morsomt å stå forran tvn å sparke fotball som det er å spille en clan-match i Call of Duty 4 eller Halo 3.

Lenke til kommentar

Om ingen skulle prøvd seg på ny teknologi og nye muligheter skapt av den teknologien ville du fremdeles sittet å spilt bondesjakk ett sted. Tror ikke helt folk ser at det er det som Microsoft nå driver med som drar industrien, og verden videre. Uansett om det feiler eller ikke, om det blir likt eller hatet er det slikt som får alt til å gå.

Lenke til kommentar

Selv syns jeg både project natal og det nye playstation eye ser utroolig spennende ut. Etter forhåndsvisninga å dømme ble jeg mest sugen på playstation eye da, føler det er tryggere og mer presist med tanke på at man bruker to kontrollere kontra at kameraet følger kroppsbevegelsen. Der kan nok lysforholdene ha veldig mye å si.

Lenke til kommentar
Spørs om det bare er 3d-detekteringen som bruker det, men om man skal ta i bruk bildet og bruke den "tradisjonelle" metoden ved å få info gjennom selve bildet tror jeg lysforhold har en del å si. Det er nå min teori.

 

Wikipedia:

The depth sensor consists of an infrared projector combined with a monochrome CMOS sensor, and allows the Project Natal sensor to see in 3D under any ambient light conditions.

 

Skal visst fungere altså.

Lenke til kommentar
Wikipedia:

The depth sensor consists of an infrared projector combined with a monochrome CMOS sensor, and allows the Project Natal sensor to see in 3D under any ambient light conditions.

Den ser i 3D "under any lightcondition" men den ser ikke i 2D "under any lightcondition". Var det jeg mente.

hvordan vet du at den ikke ser i 2D under any lightcondition?

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...