Gå til innhold

Microsoft - Pressekonferanse E3 - Diskusjonstråd


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet for mange inkludert meg var at han ikke var morsom. Han kunne hatt en mulighet til å treffe spikeren på hodet ved å skrive noe som mange andre ville gjøre, for eksempel hvis han skrev noe som haha wii ripoff, og så ville mange være enig med han, men dette skjedde ikke, og det var uansett ikke morsomt.

 

Det var litt overraskende å lese så mange som ikke forstod det, men synes ikke det ble noe særlig morsommere av den grunn, snarere tvert imot var det litt kjipt å lese folk som begynte å argumentere mot han.

Lenke til kommentar
Lo godt jeg. Skjønner ikke at folk kan ta dette seriøst, det var jo helt klart ikke ment som det.

 

Helt fullstendig enig. At folk ikke synes det var morsomt får de ta på sin kappe. Hvorfor skulle han ikke være morsom? Vi har da sett at anmeldere som AVGN og Zero Punctuation har blitt veldig populære de siste årene. Utrolig morsomt å lese at alle på forumet går i forsvarsposisjon med engang og kaller det forferdelig journalistikk og det som verre er.

Lenke til kommentar

Synes det bare ble trist å lese alle folka som ikke skjønte det jeg. Og det må være NOE humor i det han skriver, for det var det virkelig ikke.

 

Edit: jeg synes egentlig at det er greit at de skriver slike så lenge andre folk får med seg at det er en kommentar. Men som sagt så lo jeg ikke^^

Edit 2: jeg Synes det blir litt dårlig at han skriver ting jeg eller andre kan være enig i, og så masse annet rart. Det blir ingen konsistens (eller hva jeg skal si) som og det kan gjøre folk usikre på om det er satire eller ikke. Noen setninger var godt skrevet men...

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Humor er forskjellig, ikke alle liker den samme humoren. Sånn er det bare. Det er da en helt ærlig greie å si at du ikke synes det er morsomt. Men da bør man også ta med at mange synes at den var morsom. Man får bare være enige om at man er uenige. :)

 

Skribenten har også laget tilsvarende saker for Nintendo og Sony forresten. Jeg synes han er litt tam når det gjelder førstnevnte men kommentaren om Sony er kanskje enda bedre enn den om MS.

 

Hvis jeg skal si noe generelt om debatten på spillverket sine sider, så er jeg skuffet over enkeltes litteraturkunnskaper, som ikke ser forskjellen på journalistikk og satire. Men men, mange tror jo at spillanmeldere er helt objektive i sine anmeldelser. Hva f**n er det man lærer i norsktimene på skolen nå til dags?

Lenke til kommentar

Skal egentlig si meg enig i at den var nokså bra skrevet og hadde humor (som jeg ikke lo av). Som jeg sa synes jeg litt av problemet var at han skrev litt inkosistent til hvert spill, slik at det kunne være vanskelig å si om det virkelig var satire på alt han skrev om. Jeg var jo tross alt enig i noe av det han skrev. Det beste hadde det kanskje vært hvis det hadde vært en gjennomsyret xbox eller ps3 fanboy satire.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Skjul
Det er jo tross alt ikke et fullvokst spill. Det en det kun en ekspansjon til Halo 3, selv om det er en veldig stor ekspansjon. Bygget på samme motor, på samme navn og av de samme personene. Jeg har aldri sett en utvidelse som gir like mye spillbarhet i campaignen som "utgangspunktet".

Såvidt jeg husker så skal det ikke gå for fullpris, så det gjør det litt mer overkommelig. Tror det blir litt mer enn de tre-fire timene de snakket om i de første intervjuene om det. :)

Nå er det fortsatt DVD lansering, så vi får se hvor mye butikkene vil ta for spillet. Skjønner at dem pleier ikke være lengre enn "hovedspillet", men så var jo halo 3 ganske kort. Og så vil vel halo odst så vidt jeg vet være mulig å spille uten å trenge halo 3.

Half Life, Episode 1 og 2 var/er vel også mulige å spille uten selve Half LIfe 2, og de koster ikke allverdens.

Nå var de også til pc og. Halo ODST vil være en pioneer innen konsollspill hvis det vil være merkbart billigere enn vanlig lanseringspris (som half life episodene kontra half life 2). Men ja du har nok rett.

På slutten kommer en "dårlig" nyhet. Microsoft har bestemt seg for at Halo 3:ODST inneholder nok innhold til å være fullpriset. De argumenterer med at tre nye Halo 3 maps og 20 gamle følger med, den nye fireflight-modusen samt beta-kode til Halo: Reach. Kjedelig å betale for innhold du allerede har, men jeg skjønner tankegangen. Halo 3 MP er genialt. Special Edioton vil bli priset til 99$, noe som tilsier rundt 1000kr i vårt vidstrakte land. Heldigvis er det kun en grønnfaget kontroller som jeg ikke har behov for :).

I FUCKING CALLED IT Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Dagbladet.no prøver Natal. Imponerende lesning må jeg si.

 

Edit:

Måtte bare quote denne

Utviklerne bak «Project Natal» fortalte at det ikke ville være noe i veien for at kameraet kunne plukke opp fingerbevegelser, som for eksempel når man trekker av en pistol - men de hadde ikke rukket å implementere dette i demoene ennå.

Om kameraet klarer å legge merke til slik små bevegelser er mulighetene enorme.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-o2Xgh2

Veldig imponerende ja! Lurer på hva denne boksen her vill koste når den kommer.

Blir spennede og se hva dem får til med dette her.

Lenke til kommentar
Mer imponerende ble det da utviklerne skrudde av lyset i rommet. Mye av problemet med lignende teknologi har tidligere vært at det er svært lyssensitivt. «Natal»-kameraet benytter seg imidlertid av et infrarødt kamera, som er helt uavhengig av lysforholdene, noe som gjør det lettere å spille i de fleste stuer der lyset ikke står på for fullt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...