Gå til innhold

mye dårlig eller lite bra minne..?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte i sin tid 1GB Noname brikker fra komplett, og fikk to TwinMos PC2700 brikker klokker som guder. Kjører stabilt (prime) opptil 225MHz (450MHz) med 2-2-2-5, men vil ikke over 225MHz uansett hvilke timinger eller volt jeg kjører dem på. I ettertid har jeg gått til innkjøp av to stk Kingston KHX3500 brikker som jeg satser på å få en del høyere. Men alt i alt så er jeg ekstremt fornøyd med mine to "DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5"

Lenke til kommentar

Jeg holder på med videoredigerong og endel multimedia opplegg, og opplever stadig at 1gb ram er for lite... Så lenge du ikke tenker på å klokke maskinen etc, så ville jeg gått for noname 1,5 gb... Har som du ser 1gb twinmos 2700 og det er for lite...

Jeg får sikkert pes for dette igjen, men når det gjelder videoredigering så er mere ram bedre.. Jeg ligger akkurat på grensen, hadde jeg hatt litt mer hadde redigeringen gått knirkefritt..

Poenget mitt er at om du kan, så kjøp 1.5 gb twinmos...

Lenke til kommentar

Kjøpp 1GB med twinmos ...

Orginale minne brikker har lavere tilgangstid og de skal funke ...

TwinMOS kan lett overklokkes - I framtid når du vil oppdragere så kan du kjøppe samme brikke og klokke de litt.

PS:For to år siden bestilte jeg NO-Name fra multicom.no og fikk KINGSTON VALUE RAM !!! ... COOL !!! :woot:

Lenke til kommentar
Jeg holder på med videoredigerong og endel multimedia opplegg, og opplever stadig at 1gb ram er for lite... Så lenge du ikke tenker på å klokke maskinen etc, så ville jeg gått for noname 1,5 gb... Har som du ser 1gb twinmos 2700 og det er for lite...

Poenget mitt er at om du kan, så kjøp 1.5 gb twinmos...

Jeg har 1gig PC3200 ram og kjører dem på 200mhz 3-3-2-2.0 og jeg har testet den til videoredigering og slike ting. VIl ikke si at det er for lite. Jeg jobber ikke akkurat mye med det ,men jeg lånte ut PCèn litt siden en jeg kjenner som kan dette trengte en PC som var litt raskere en hans pc.

Men 1gig var iallefall passe for han.

Lenke til kommentar

Noname fra Komplett har alltid vært TwinMOS i de siste årene når jeg har bestilt derifra. Men de har ikke like bra moduler som orginale TwinMOS. Trenger du virkelig 1,5Gb? Hvis ikke så kjøper du orginalminne (det inkluderer hvis du vil ha 1,5Gb for skrytefaktoren :p).

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte No-Name PC2700 512MB 333mhz fra Komplett Oslo

i april og nå skal jeg kjøpe en ny PC2700 512MB brikke.

Hvis jeg kjøper feks en "TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB

CL2.5 32M*8/16chip, 184-P" vil det være mulig å overklokke

minnet no særlig da hvis den andre brikken er No-Name?

Kan det oppstå problemer med ulike minne fabrikanter brikker

sammen, selv om begge er PC2700 333mhz?

Husker ikke om den andre brikken hadde merke, så det kan

jo hende det er TwinMos som noen hevder.. Har det noe å si

hviken ram-port brikkene står i? Bør beste minnet stå i nr.1?

Vil ekstra minne hjelpe mot at Win XP er tregt ved DVD brenning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...