Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er porten i routeren min ødelagt?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter og surfer her på hardwareforumet gjennom en SMC 7004ABR router. Jeg har fått et lite problem med den. For noen uker siden dro jeg på ferie. Når jeg kom tilbake igjen, hadde det vært strømbrudd, og internett måtte fikses. Det gjorde jeg, og selve nettet er nå oppe igjen. Men det virker som om port 1 på routeren er defekt. Det er to sett med lys på routeren. Det er to lys for hver port. Den ene rekken er grønne lys, de er merket LAN. Den andre rekken er oransje, de er merket 10/100. Når jeg kobler en tp inn i port 1 virker ikke internett på den maskinen kabelen fra port 1 går til. Ser ikke ut som det er noe aktivitet heller, på de andre portene lyser det oransje lyset konstant og det grønne lyset flimrer kjempefort, mens på port1 blinker bare det oransje lyset med 5 sekunders mellomrom. Noen som har noen formening om hva i turkmenistan som har skjedd og hvordan jeg kan fikse det??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ihvertfall kikket litt rundt i configen. Det du beskriver høres ut som at routeren jobber i 10Mbit (oransje), og at du prøver å koble på en 100Mbit (grønn) connection.

Kan du ikke prøve å skru av hele routeren, ta ut alle maskinene bortsett fra den som ikke funker (som flimrer grønt) å se om det funker da med den ene. Hvis det gjør det vil jeg anta at det er det som er problemet.

PS. Jeg kjenner ikke til din spesifikke router så jeg gjetter litt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...