Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Energidrikker, kosthold og trening

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle poste en liten greie som jeg gjerne skulle ha diskutert litt. Jeg trener litt, dvs. taiji, svømming og jogging for å få litt variasjon. Men kosthold er jeg ikke så god på, men kunne godt tenke meg å bli litt bedre hvertfall.

Noen som har noen 'quick wins' når det gjelder kosthold? Har byttet ut rødt kjøtt med kylling, men spiser en kebab i ny og ne..

Hva med energidrikker som f.eks redbull. Er det noe nyttig å benytte seg av dette for å yte mer ved f.eks jogging eller er det som regel mer sukker enn annet for kroppen? :blink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bruk energidrikker på treningsturer på under 1 time, det har ikke kroppen behov for(som regel motsatt effekt så lenge det er langturer, intervaller og slikt er det greit med energidrikk for å bygge opp musklene) , skal du over 1 time, men ikke ekstremt langt er det greit å blande inn en tynn energidrikk tynn så mener jeg tynn, lag den tykkere jo lenger du er ute.

Ikke bruk Red Bull (går som energidrikk, men virkelig? jeg kan ikke se at du trenger koffein og masse sukker uten at du er ute å trener hardt konstant i flere timer) f.eks skiløpere bruker ikke Cola og kaffe blanding før kanskje siste timen av en fem mil og da går de hardt konstant i noen timer og kroppen deres krever ekstremt mye mer energi enn det en vanlig person trenger. Skiløpere i konkurranse perioder trenger mer enn 8000kalorier for å holde kroppen fit for figth Michael Phelps trenger over 11000 kalorier. Dette er ikke nødvendig å tenke på, men siden du sier at du trener litt kan du skrape Red bull, trengs egentlig bare av topputøvere eller folk som skal trene konstant i flere timer 10timer og oppover.

Bruk Maxim eller XL1 i pulverform holder i massevis :D

Endret av Zimmer
Lenke til kommentar

Fett er ikke så hazardous som enkelte tror. Har selv kuttet ned på karbohydratinntaket for å få kroppen til å forbrenne mer fett, og det krever ikke at jeg går sulten gjennom hele dagen.

Spis det som mennesket egentlig burde spise. Jeg snakker om kjøtt. Noen som visste at mennesker er kjøttetere, og ikke planteetere?

Kutt gjerne ut det som kroppen ikke vil ha. Chips, brus, sjokolade. Aldri har det vært meningen at dette skulle bli spist av oss. Har du nødt til å ha brus (som meg), så velg lettbrus. Jeg kan selv bekrefte at lettbrus ikke hadde noen som helst innvirkning på vekta, og de farlige stoffene?

Hvem bryr seg?

Endret av ErlendA
Lenke til kommentar
K Har du nødt til å ha brus (som meg), så velg lettbrus. Jeg kan selv bekrefte at lettbrus ikke hadde noen som helst innvirkning på vekta, og de farlige stoffene?

Hvem bryr seg?

FAktisk vis du har liten selvklontroll på hva du spiser kan lettbrus bli ganske fetendes ettersom at "farlige" stoffene altså det kunstigesukkeret får insulinet til å sette ned blodsukkeret, men blodsukkeret er jo allerede normalt dermed blir blodsukkeret ekstremt lavt, ifra den tankegangen kan du tenke deg hva som skjer.

For å være ærlig jeg er ekstremt skeptisk til kunstigesøtstoffer, føler at jeg ikke er bra etter å ha drikket ting som har kunstige søstoffer, men det er vel vær sin smak.

Det er jo helt klart at fett i seg selv ikke er farlig, du har jo flere typer fett, det er mettet fett du skal holde deg unna, mens flerumettet fett er mye bedre for kroppen. Og ja det er mange som spiser fett(plantefett) for å øke fett forbrenningen.

Det som er det viktigste alt i alt er å bruke mer enn du stapper inn, vanlig kosthold, som ikke innebærer grandis og hamburgere er kjempebra ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Her står det litt om kosthold og trening. Pass på å få i deg nok proteiner etter trening. Kjøtt, kylling, fisk og egg er fine proteinkilder. Så lenge du spiser variert og regelmessig, og dropper altfor mye junkfood og godterier er du på rett vei. (Uten å overdrive, blir man for rigid med kostholdet og nekter seg alt som er godt er det vanskelig å opprettholde over lang tid.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...