Gå til innhold

Team Fortress 2 - tråden for diskusjon, tips og råd!

Medaljeutdelingen  

45 stemmer

1. 1. Hva slags medalje fikk du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter å ha spilt noen ganger kan vi sikkert få opp en video, så lenge noen kan ta opp fra demos.

Er alt i gang ved hjelp av Fraps. Men 3 vs 3 er liksom ingen høydare.

Lolidude, google litt så vil du finne en metode for å forandre screenshots om til .jpg-bilder.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Hvor mange timer med "glede" tror dere at en som er middels interessert i FPS vil få ut av TF2? (Vet det er litt vanskelig å svare på, men prøv sånn ca.)

Tja. Ganske mange tipper jeg. Er selv ingen fantast når det gjelder onlinespilling, men akkurat TF 2 har gått jevnt i over 600 timer på dataen min. Det er liksom litt annerledes i forhold til andre fps'er på markedet som legger mye vekt på realisme og grafikk, gjerne til fordel for variasjon og gameplay.

Team Fortress 2 har en grafisk stil og en humor som går rett inn i sjela mi, og jeg ler enda av de samme tauntsene, linjene og kommandoene i dag som jeg gjorde når jeg begynte med spillet i novemer 2007. At Valve oppdaterer og vedlikeholder spillet i så stor grad gjør også at det får en lang levetid.

Dessuten er det mye enklere enn de fleste andre fps'er, og selv nybegynnere har noe å stille opp med.

Lenke til kommentar

Eg har hatt TF2 på steamkontoen min siden eg kjøpte Valve Complete Pack (550 kr :w00t:) i fjor høst, men har aldri spelt det ordentlig.. Selvfølgelig testa eg det, men spelte ikkje i mange timene...

Men no tenkte eg at eg kanskje skulle begynne å spele det. Har dere noen tips til ein nybegynner?

Lenke til kommentar
Eg har hatt TF2 på steamkontoen min siden eg kjøpte Valve Complete Pack (550 kr :w00t:) i fjor høst, men har aldri spelt det ordentlig.. Selvfølgelig testa eg det, men spelte ikkje i mange timene...

Men no tenkte eg at eg kanskje skulle begynne å spele det. Har dere noen tips til ein nybegynner?

Tja finn en klasse du liker å spille som. Bare spill litt random med alle klassene til du finner en du liker.

Og for all del ikke tenk på stats. Gjør det som er best for laget! Da blir du godt mottatt og de fleste vil like deg :)

Og sist men ikke minst ha det gøy!

Lenke til kommentar

Spill sammen med gamer.no brukere :)

Lenke til kommentar

Tja finn en klasse du liker å spille som. Bare spill litt random med alle klassene til du finner en du liker.

Og for all del ikke tenk på stats. Gjør det som er best for laget! Da blir du godt mottatt og de fleste vil like deg :)

Og sist men ikke minst ha det gøy!

Takk, skal gjere det ;) Har spillt litt som spy, var ganske gøy, men fekk det ikkje heilt til... Når du skifter sånn at du ser ut som ein på motstandarlaget kordan merker han at du ikkje er det?

@lolidude: Det kunne vert gøy :) kordan finner eg dere?

Lenke til kommentar
Har spillt litt som spy, var ganske gøy, men fekk det ikkje heilt til... Når du skifter sånn at du ser ut som ein på motstandarlaget kordan merker han at du ikkje er det?

Youtube har noen fine How to play Spy-videoer.

Fienden kan se at du er en spy på fler måter: Navnet ditt kan være feil (du har forkledd deg som en klasse ingen på motstanderlaget har), du kan ha samme navn som motstanderen som ser deg, motstanderen kan bumpe inn i deg (man kan løpe gjennom folkene på laget sitt), når du er usynlig vil du blinke når du tar skade og kan hende du har løpt inn i flammene til en Pyro.

En Spy kan heller ikke skyte, taunte eller gå inn i fiendens spawn, og derfor er det viktig å ikke befinne seg et sted hvor det er mye skyting, med mindre du kommer bakfra uten at noen har sett deg.

Skal ikke gi deg noen bedre tips, for jeg er en forferdelig Spy.

Edit: Nå er det spilling på Fortress Gamer-serveren!

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Tror det også er noe med buksene, at de har den egentlig fargen. Tror det var slik før, kan godt hende de har endret det.

TF2 er på 75%, ¨så skal ikke se bortifra at det blir gøyale saker ikveld med dere :)

Edit: Et annet spy tips, er å tenke at du er dem, at du ikke angriper med en gang du ser en, men heller virke på laget dems. De fleste er veldig vaktsomme i store grupper, men det går litt bort etterhvert. Står du som sniper, kan du stelle deg litt bak klynga, og vippe musa fort opp av og til, sånn at det ser ut som at du skyter. Når de minst venter det, tar du ut de som skader mest / sentrale personene i klynga.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Tror det også er noe med buksene, at de har den egentlig fargen. Tror det var slik før, kan godt hende de har endret det.

Nå tar du nok feil, for det har aldri vært slik med en Spy og det høres ut som en utrolig lett måte å identifisere en hvis uniformen er feil. Dessuten har et fåtall av klasser bukser hehe.

Godt tips med det å tenke som den klassen du er forkledd som ja, tenkte ikke på det i sta. Går også an å skifte våpen etter hvilket du vil ha fremme, og bruker du Dead Ringer er det gull å forkle seg som en på sitt eget lag. Du blir truffet "dør" og gjenoppstår etter cloak som en Spy ingen på det andre laget hadde forventet å se. men dette krever litt trening slik som alle andre teknikker.

Lenke til kommentar

Et annen grunn til at det kan være lett å oppdage spioner er hvis de kler seg ut som f.eks Heavy, det blir litt for dumt når en Heavy løper opp på siden av deg og etter hvert forbi når han skal være den tregeste av dem alle :)

Dermed er det greit å kle seg ut som en klasse som har nogenlunde samme fart.

Lenke til kommentar

Før var det slik at Spy ikke kunne løpe fortere enn seg selv, men han kunne løpe saktere. Nå har han midlertidlig fått Scout-speed så vidt jeg kan forstå.

Det har også blitt mulig å "ha" unlocks når man er forkledd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...