Gå til innhold

Team Fortress 2 - tråden for diskusjon, tips og råd!


Medaljeutdelingen  

45 stemmer

  1. 1. Hva slags medalje fikk du?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, det har jeg ikke fått med meg!

 

Medic regen changes:

Base regen amount increased from 1/sec to 3/sec

Regen amount increase since time of last damage decreased from 3x to 2x

End result of above: Old healing scaled from 1/sec to 3/sec based on time since being damaged (maxed out at 10 seconds). New healing scales from 3/sec to 6/sec

 

Blutsauger:

Replaced "No critical hits" negative attribute with "-2 health drained per second on wearer"

Health drain stacks on top of the above Medic regen changes, lowering the base regen by 2h/sec

 

Så en Medic med Blutsauger fortsetter å autoregerene helse som før, men en som bruker vanlig syringegun nå autoregenerer helse mye fortere?

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Den har rett og slett blitt litt for sterk, mens The Sandman har blitt litt for udugelig - 95 hp er jo verdiløst, men det er flott at ubers ikke legger kan stunnes.

Og The Huntsman er fortsatt OP så det holder.

 

Ellers vil jeg si de fleste andre unlocksene er meget gode alternativer, men Backburner taper fordi den ikke har airlbast og random crits. Ubersaw er også en klar forbedring av Bonesaw, og Blutsauger er også ett bedre våpen enn Syringegun.

 

Sandman scouts er latterlig mot meg når jeg kommer med FaN, 1 shot hver eneste gang. Syntes selv at FaN er ett veldig gøyalt våpen på små brett som f.eks 2fort mens scattern er ett must på tilnærmet alle andre map. Backburneren bruker jeg sjelden, det å miste muligheten å flippe tilbake granater å raketter er ett must for min del, pluss det å bounce folk rundt. :)

Lenke til kommentar

Min mening om de nye våpnene:

 

Sniper

Huntsman er for sterk for de som er dårlige snipere, de får det enklere med huntsman.

Men på den andre side er den for dårlig for de som er veldig gode snipere.

 

Razorback stopper en eneste backstab, greit nok men ikke nyttig i det lange løp.

 

Jarate er veldig sterk hvis du rammer masse folk i et spammete område, SMG-en gjør lite damage og den er ikke enkel å sikte med da kulene fyker hit og dit. Jarate er ofte et bedre valg med andre ord.

 

Medic

Blutsauger og Syringegun er vel hipp som happ nå vil jeg tro.

Blutsauger gir deg 1 hp i sekundet, 4 hvis det er over 10 sek siden du ble skada, og 3 hp på hits.

Syringegun gir deg 3hp i sekundet, 6 hvis det er over 10 sek siden du ble skada.

 

Bonesaw er klart underpowered mot Übersaw.

Übersaw gir deg 25% Über på hver hit, men slår 20% saktere. De 20% utgjør ingen ting.

 

Kritzkrieg og Medigun er meget gode alternativer synes jeg, kritzkriegen er veldig sterk når den blir brukt rett, og på en god spiller. Men du er jo ikke udødelig da som med vanlig über. 25% raskere chargetime gjør den ogsåå til et smart valg hvis motstanderen ligger an til å få über før deg.

 

Scout

FaN er for sterk nå, den gjør mer damage på kortere tid + at den slenger deg avgårde.

Det første skuddet gjør at du blir slengt opp i lufta, som gjør det mye enklere å treffe på det andre skuddet enn det er med Scattergun.

Den er med andre ord enklere å bruke for dårligere spillere enn vanlig scatter er. Den har helt klart sine bakdeler, men er for sterk atm.

Du kan også tribbelhoppe med FaN, og komme deg steder du ikke kan med scattergun, en bakdel er da at hvis du prøver å skyte på noen mens du er i lufta så flyr du bakover.

 

Sandman er heldigvis nerfa, 95hp og ingen stunning av übere. Men siden den fortsatt stunner folk, dvs setter folk ut av spill til å gjøre noe som helst, skulle den aldri funnet veien inn i spillet. Den er veldig enkel å sikte med, og jeg mister rett og slett spillgleden når jeg blir truffet av en. Et feiltak av Valve å adde det våpenet imo.

 

Energy drink er grei nok til sitt bruk, men det er sjelden jeg vil bruke den i stedet for pistolen.

Poenget var at scouts skulle bli mer brukt på maps som dustbowl/goldrush hvor det er masse sentries og spam.

Men når du først har passert sentryene, hva da? Da er du bare et meget enkelt target 90% av tiden.

 

Pyro

Backburner var OP da den ble lansert med 50+ hp, men nå er den dårligere enn vanlig flamethrower. Selv om den har sine bruksområder.

 

Axtinguisher er en bra unlock, som gir deg muligheten til å ta ned de fleste classene på et slag, men samtidig gjør den 50% mindre skade om de ikke brenner

 

Flare Gun er genial, den gir Pyro et langdistansevåpen, og gir nå minicrits på allerede brennende spillere. Det er også morsomt å bruke den å få noen fine treff :)

Hva som er best av den og hagla kommer rett og slett an på situasjonen.

 

Heavy

Natascha er dårligere enn Sascha på de fleste områder, testing har vist at det nesten bestandig lønner seg med mer damage fremfor slowdown.

 

Sandvich har vært ubrukelig fram til nå, nå gir den deg fullt liv på veldig kort tid og kan brukes når du vil. Den trenger et delay mellom når du kan bruke den nå.

 

KGB er grei nok, men hvor ofte er det du greier å drepe noen med den?

Foretrekker å kunne taunte folk med nevene :)

 

Spy

Alle cloakene til Spy har sine fordeler, selv om den originale er litt underpowered nå. Dead Ringer er vanskelig å lure noen med, men kan fungere bra om du kan det. Cloak and Dagger er foretrukket av de fleste, da du kan være usynlig uendelig lenge bare du sitter stille.

 

Ambassador er også en bra sidegrade, den gir headshots og er 100% treffsikker på første skuddet.

Den gir derimot mindre damage og du kan kun headshotte på første skuddet. Treffer du ikke hodet på første får du et delay får du et delay før du kan headshotte igjen, eller du kan fortsette å skyte kroppsskudd som gir mindre damage enn vanlig pistol.

Lenke til kommentar
På heavy så er jo to personer med hver sin minigun (en med slow og en med dmg) ganske genialt vil jeg si :) Har brukt den taktikken flere ganger i lag med en kompis og det fungerer ganske så godt sammen om man tar samme person da...

På min faste server er vi en gjeng som kjører 2x heavy (natacha & normal), 2x medic (kritz/Kritz) pluss en soldier for rocket spam. Ustoppelig combo som regel!.

Lenke til kommentar

Veldig enig i Flaregun, liker det våpenet veldig godt. Syns faktisk den er bedre enn shotgun, fordi selv om den er verre å treffe med så utgjør skaden den gjør + etterskaden at når man først treffer med den så er man garantert å ha virkelig skadet en spiller.

 

Axetinguisher er også bra, men jeg tør si den er OP i forhold til den vanlige øksa. Knakende godt våpen i en folkemengde når man er udødelig. Storm inn med flammekaster, ta frem øksa og se ragdollene flakse hit og dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...