Gå til innhold

Team Fortress 2 - tråden for diskusjon, tips og råd!


Medaljeutdelingen  

45 stemmer

  1. 1. Hva slags medalje fikk du?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det vil komme en update til spillet snart vil jeg tro.

Vet ikke om dere har fått det med dere, men Valve har invitert de beste klanene i Nord-Amerika og Europa til å teste nye funksjoner.

Disse spillerne har fått tilgang til en egen TF2klient kalt "Team Fortress 2 beta".

På denne måten får spillerne selv være med å "utvikle" spillet, de har ikke lov til å røpe detaljer, men det ryktes at de nå tester hvordan de kan forandre Sandman. Og trolig også tester nye våpen til Soldieren.

 

Har tro på Soldierupdate før jul en gang :)

 

Egentlig litt bekymrende nytt, da TF 2 alltid har hatt rykte på seg for å være for casual-spillerne.

Et ganske lett spill som ikke krever de egentlig store kvalitetene (hverken av maskinen eller spilleren) for å spilles i motsetning til andre spill på markedet. Med tanke på at liga-spill også forandrer spillereglene en del ved å fjerne tilfeldige kritiske skudd og fjerne skadespredningen til våpnene, samt forby enkelte våpen (som The Sandman) kan det jo bety at vi går mot et litt hardere TF 2 i fremtiden.

Spillerne har allerede fått delta stort i utviklingen, og skal Valve nå begynne å forme det mer etter hva ligaene ønsker syns jeg det er synd.

 

Om Engineer skulle få noe nytt snart (noe jeg håper) blir ikke spillet ubalansert, det blir slik det burde ha vært det siste året. Klassen er mer eller mindre ensbetydende med ubrukelig på mange maps, både fordi teleporterposisjoner og sentrygunen som enhet er vrien å få satt i gang og lett å ødelegge. Det de burde gjøre i mellomtiden er å gi den litt større rekkevidde samt legge på skaden den gjør på kloss hold - til en slik grad at det ikke er mulig å ødelegge den ved å hoppe ned foran den mens man skyter (funker ikke med de lette klassene, men både en Pyro og en Heavy kan komme overraskende på en SG og ta den ut uten problemer).

Større rekkevidde gir også en del nye taktikker for motstanderne, for eksempel gir den BONK! et helt nytt liv ved å "fange" en sentrygun så andre kan angripe den uten å risikere store skaden.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Hva er dette idle server greiene? Ser det er noen på friends-lista som henger der, støtt og stadig.

 

Hvilke servere pleier dere å spille på? Har ikke spilt noe særlig det siste året siden crappy PC og nettlinje. Liker best nocrit servere, men det er så få som har det og samtidig har relativt vanlig respawntime og maks 24 folk på servern.

Lenke til kommentar

Idle er achievement farming servere. Jeg får sykt dårlig samvittighet av å farme, jeg farma kill 10 spys with kukuri eller hva det var, nå kommer jeg ikke til å få sove i natt. :cry:

 

Hva er dette idle server greiene? Ser det er noen på friends-lista som henger der, støtt og stadig.

 

Hvilke servere pleier dere å spille på? Har ikke spilt noe særlig det siste året siden crappy PC og nettlinje. Liker best nocrit servere, men det er så få som har det og samtidig har relativt vanlig respawntime og maks 24 folk på servern.

Jeg pleier bare å spille på random servere med bra latency. Har blitt litt mye orange map i det siste, er skuffet over meg selv.

Lenke til kommentar
Idle er achievement farming servere. Jeg får sykt dårlig samvittighet av å farme, jeg farma kill 10 spys with kukuri eller hva det var, nå kommer jeg ikke til å få sove i natt. :cry:

 

Hva er dette idle server greiene? Ser det er noen på friends-lista som henger der, støtt og stadig.

 

Hvilke servere pleier dere å spille på? Har ikke spilt noe særlig det siste året siden crappy PC og nettlinje. Liker best nocrit servere, men det er så få som har det og samtidig har relativt vanlig respawntime og maks 24 folk på servern.

Jeg pleier bare å spille på random servere med bra latency. Har blitt litt mye orange map i det siste, er skuffet over meg selv.

 

Ikke helt riktig lolidude, idle servere er for de som ikke gidder farme achievements og lar spillet stå på for å få random itemdrops. Går vel sikkert an å farme achivements der også, men det er vel mest idlere der. Har aldri vært på en slik server så akkurat det kan jeg faktisk ikke svare på.

 

Jeg spiller helst på Lokalen sine - svenske servere med et vidt spenn av kart. 2 servere for alle kart med mapvote etter hver runde, 1 server for 2Fort og en server for payload-kart. De har også RTV (rock the vote, kartstemning) og votescramble (for å lage nye lag ved steamrolls også videre).

 

Ah, takk for linken lolidude! Betryggende lesning.

Lenke til kommentar

Samt ny Arena-bane.

 

In wartime, hats were a useful way of conferring rank, and ensuring that casualties were confined to the lower classes (hence the famous command of “Don't fire till you see the tops of their heads” at the Battle of Bunker Hill by William Prescott, a general renowned for only shooting enemy combatants who were poor). During peacetime, hats have been instrumental for men to let the non-hatted know just who is wearing the hat around here.

 

And that’s the entire history of hats. The history you were spoon fed at school, that is, in your government-run hat class. But here’s a little truth bomb your teachers, pastors and ombudsmen of your regional newspapers DON’T WANT YOU TO KNOW: Team Fortress now has MORE hats. We hope this didn’t blow your mind out of the top of your head, since you’ll need a place to put all these cool new hats.

 

Bare jeg som ser at de bruker ordet "ombudsmen"? Er dette virkelig et ord på engelsk? hehe

Lenke til kommentar

Plukka opp dette på steam forumet. Tidligere på dagen var det visst noen skjulte linker rundt omkring på oppdateringssiden, som nå allerede er borte, men her er url'ene:

 

http://www.teamfortress.com/classless/hidden/barbary/

http://www.teamfortress.com/classless/hidden/advertisement/

http://www.teamfortress.com/classless/hidden/enigmatical/

http://www.teamfortress.com/classless/hidden/hats/

 

Litt kryptisk foreløpig, men det kommer vel til å gi mer mening etterhvert..

Lenke til kommentar

De hattene kan de ta å stappe opp i ***** for min del.

Blir irritert når jeg ser folk som kjøpte spillet for 2 uker siden springer rundt med hatt, når jeg selv ikke har fått en etter å ha spilt i 2 år. (startet i beta)

 

Nytt arenamap, skjønner ikke hvorfor de gidder å gi ut flere arenamaps, gamemoden er jo helt død.

Det skader jo ikke med flere maps selvsagt, men det virker poengløst med tanke på at ingen spiller arena.

 

Håper (og tror) at de kommer med mer interresant innhold i dagene fremover. Updatesidene bruker å holde på ca. en uke før updaten kommer.

Rekner med at de kommer med et nytt 5cp map, siden de tidligere har sagt at de holder på å lage et.

Ellers ser det ut for at de har fått øynene opp for klanspilling, noe jeg liker veldig godt :)

Lenke til kommentar
Skal det fortsatt være like vanskelig å faktisk få tak i hatter, eller? Jeg har ikke fått én ennå.

 

Arena_offblast er forøvrig ikke et Valve-produsert map, synes det kom litt dårlig fram.. "Skaperens" tråd på steam forumet:

 

http://forums.steampowered.com/forums/show...ad.php?t=768286

 

Arena Offblast is a fast-paced, high-altitude community map set in a top secret missile silo wedged into the top of a hollowed-out mountain. Open-air paths and narrow hallways converge on a central control point located just under the silo’s blast doors.

 

Så det står at det er et communitymap, men enig - de kunne godt ha skrevet navnet på skaperen slik de pleier å gjøre. Men jeg liker ikke Arena, jeg vil ha et nytt CP-map lignende Steel eller Gravelpit!

 

Har selv heller ikke fått noen hatt (rundt 700 timer spilt) - men ser ikke bort i fra at det vil komme noen nye genrelle achievements nå som gjør at man kan unlocke hatter.

 

Vinne Steel ved å bare cappe E for eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...