Gå til innhold

Team Fortress 2 - tråden for diskusjon, tips og råd!


Medaljeutdelingen  

45 stemmer

  1. 1. Hva slags medalje fikk du?



Anbefalte innlegg

Bullshit. Jeg kan aldri tro at de planla det som deathmatchmap. Finn en vanillaserver med gode lag, og 2Fort blir veldig gøy. Godt balansert, morsomme møtepunkt (bru, tunnelene, flag), og eyecandy gjør den til en fortreffelig bane. Så langt du finner en god server med gode folk.

 

Tips: Ikke gå de på med no_respawn_time.

 

Når TF 2 ble gitt ut hadde det ingen spillmodus som fungerte som ren slossing, slik mange slike spill har. Derfor måtte de komme opp med ett brett som tilfredsstilte "kravene" fra de som ville ha noe å bare sloss på, og den beste modusen da er en som ikke går på tid, og det beste kartet er ett som tilbyr en stor arena man kan sloss på. Midtpunktet i 2Fort er stort, og det krever at man går igjennom det for i det hel tatt å komme til fiendes base.

CTF går ikke på tid (med mindre serverinnstillingene er forandret) og 2Fort har ett stort område de fleste klasser kan hevde seg på. De andre kartene som kom med TF 2 gikk for det første på tid, og for det andre bygd opp på en helt annen måte som er mer tilfreddstillende for lagspill enn ren deathmatch.

 

Sant som du sier, 2Fort funker bra om man er heldig med lagene men de andre brettene funker enda bedre selv med jalla lag. Eyecandy blir jo en smaksdiskusjon vi ikke trenger ta i denne diskusjonen.

 

Hva Sniperposisjoner angår: Alle maps som er "like i begge ender" har de samme posisjonene for Snipere, og 2Fort skiller seg ikke ut i så måte. Derimot er 2Fort mye mer Snipervennlig enn de andre brettene fordi balkongen de står på for det første er rett på midten av brettet, balkongen deres er beskyttet av spawn i begge ender og den er vrien for mesteparten av klassene og komme seg til.

 

Tips: Les posten du svarer på, som jeg skrev så spiller jeg ikke på instant spawn-servere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste som spiller orange maps bruker TF2 som avlastning fra CS. Det må være den eneste grunnen. Jeg finner ingen annen grunn til å kunne misbruke potensialet som TF2 har til noe sånt.

 

På samme måte folk kan mislike TF2, du som liker det kan ikke se hvordan folk ikke kan like det..

Åh, det der er bare så bullshit. Det er fullt mulig å se svakhetene til noe du elsker.

Det er stor forskjell på å se svakheter, og å mislike spillet så intenst at å spille det er som å skjære seg i foten.

Jeg trives stort å spille på en server med 28-32 spillere, og store og relativt åpne kart.

Jeg trives ikke når jeg spiller på en server med 8-10 spillere og har 7-9 idioter rundt meg. Når jeg spiller public, så spiller jeg for å ha det gøy, og da er minst mulig kommunikasjon beste som finnes :) .

 

Når jeg prøver å spille kommer det bare "Hl2 har sluttet å virke."

 

Hva vil det si, og hva kan jeg gjøre med det?

Er det noe nytt som har kommet, eller har du installert noe, så har det kommet?

 

Det betyr at noen komponenter kræsjer, or sumtin'. Prøv å reinstaller spillet, eller reinstaller Steam.

Bedre å finne årsaken til feilen slik at det kan hindres i fremtiden. "Reinstaller" hjelper ingen, det er mer siste utvei, ikke første forsøk på å fikse..

Lenke til kommentar

Holder nå på med et custom ctf map. Jeg har valgt ctf fordi de kan være ganske små, i forhold til payload of capture point kart.

Det skal hete ctf_waterfall og minner litt på 2fort, men jeg skal prøve å høre på råd, slik at det ikke blir 2fort om igjen.

 

Legger ved en smakebit. Broa er midtpunktet (som i 2fort). Det blåe blir skyer og det gule er usynlig in-game.

 

Er kommet et lite steg fremover, så jeg legger ut litt mer nå

 

EDIT 2: Ligner ikke så mye på 2fort nå lengre ^^

Endret av krazy6446
Lenke til kommentar
Kult krazy :)

 

Men du bør ha et tak på brua som gir Scouts en lettere tilgang til fiendens base. Slik det er nå vil Scouten bli hakket i filler før han kan si "Force A Nature" fordi det er et for stort åpent felt for klassen å ha noen sjans.

Jeg tenker da på alle klasser AltF4 :) Har tenkt mest på spy, engie, demo og sniper til nå, men jeg skal nok finne på noe til de raske små.

Lenke til kommentar
Har du link til dette? Kan ikke huske dette fra noen av kommentarene.

 

Jeg har lest det fler steder og mener også at de snakker om det i utviklerkommentarene i spillet - men jeg kan ta feil.

Uansett så kan du ikke nekte for at 2Fort er påfallende likt et deathmatch map og det desidert mest rent slossevennelige brettet som var i spillet frem til Arenamodusen kom.

Jeg sier ikke at det først og fremst er deathmatch og deretter ctf, jeg sier bare at for å tilfredstille de som ville sloss måtte de lage et kart hvor det var lagt opp til det. De første versjonene av 2Fort hadde ikke en gang tak over brua.

 

Skal gå gjennom devcom nå :)

Lenke til kommentar

2fort er nok det eldste mapet i TF, har vært der helt siden den første tf-modden til Quake.

Derfor var det naturlig at de måtte lage en versjon til TF2. Bare synd at mapet ikke fungerer skikkelig med TF2s gameplay, + at CTFmaps generelt ikke fungerer så bra i TF2. 2fort ble lagd til et annet spill, med mye raskere gameplay og ingen übercharge og sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...