Gå til innhold

Gåter fra Lofoten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det slik at Funcom betaler Gamer.no for å komme med disse artiklene?

ARG-kampanje ikke bare en nyhet, men også et spill i seg selv.

Vi fra Gamer.no synes det er interessant å dekke et slik ARG, spesielt når det handler om viktige norske historiske personer og samtidig forteller oss noe om et kommende massivt onlinespill.

Mange spillnettsider har dekket denne ARG-kampanjen, og vi på Gamer.no gått inn for å gi den raskeste og best mulige dekningen av den vi har vært i stand til.

Vi ser også på det som en tjeneste å la våre lesere få muligheten til å være med på ARG-kampanjen mens den utspiller seg.

Jeg synes personlig dette siste kapittelet er morsomt å følge med på, siden det finner opp en historie hvor Roald Amundsen ikke forsvant da han lette etter den italienske oppdageren Nobile, men i stedet dro til et mystisk sted for å kjempe mot et kommende mørke.

Lenke til kommentar

Mmm, slik å forstå. Da blir det mer "leking for voksne" :)

Rimelig interessant, er bare redd for at selve spillet vil skuffe stort når det først kommer. Ser for meg at fansen forventer noe helt enormt av dette. Og det eneste vi har "sett" til spillet er vel den videoen de har lagt ut? Som er pre-rendered. Det endelige spillet vil nok ligne mye mer på AoC går jeg ut fra. Vet at Funcom leter etter UI designere til The Secret World, håper bare de klarer å komme opp med noe bra og som ikke er i veien, mer aka Mirrors Edge eller Heavy Rain eller noe. Få interfacet I selve spillet på en måte. Det hadde vært noe :)

Lenke til kommentar
Mmm, slik å forstå. Da blir det mer "leking for voksne" :)

Rimelig interessant, er bare redd for at selve spillet vil skuffe stort når det først kommer. Ser for meg at fansen forventer noe helt enormt av dette. Og det eneste vi har "sett" til spillet er vel den videoen de har lagt ut? Som er pre-rendered. Det endelige spillet vil nok ligne mye mer på AoC går jeg ut fra. Vet at Funcom leter etter UI designere til The Secret World, håper bare de klarer å komme opp med noe bra og som ikke er i veien, mer aka Mirrors Edge eller Heavy Rain eller noe. Få interfacet I selve spillet på en måte. Det hadde vært noe :)

Mirrors edge er der hvor hu dama faith hopper rundt på bygninger og slikt ikkesant? For et gameplay noe blandet mellom det og Gears of War hadde være sykt.

Lenke til kommentar

Helt klart. Og for å si det sånn, User Interface har ikke akkurat vært FunComs sterkeste side i tidligere spill. Et slikt spill som dette her hadde ikke blitt noe bra med typisk WOW-interface. Det bør være minst mulig kluss på skjermen og mest mulig I selve spillet. Også litt skeptisk til grafikk, animasjon og fysikk kontra ytelse. Når det er Online det er snakk om. Et konsept som dette her fortjener det beste av det beste og jeg håper virkelig at de klarer å tyne masse ut av det og ikke har en målgruppe som sitter på datamaskiner fra år 2000..

Lenke til kommentar

Litt av problemet med å løse disse oppgavene er at mange brukere virker desperate til å være med, så de poster alt mulig rart av ting som ikke er av betydning, hadde man tenkt seg om en gang til. Og på toppen av det så er det alle de meningsløse innleggene om at hode er tomt, skulle ønske jeg kunne mer om historie, jeg er trøtt og må legge meg osv osv. Dette gjør det vanskelig og tidkrevende å holde seg asjur på hva som har blitt foreslått og ikke. Noe som kommer tydelig frem når brukere poster ting som allerede er nevnt, evt forkastet osv som igjen gjør det verre fordi de nyttige innleggende drukner i mengen. Så stort sett så er det bedre å ikke si noe hvis man ikke har noe å komme med.

Men det er også imponerende å se hva folk klarer å grave frem, og evt hvor raskt noe kan ble dekodet og nyttig informasjon blir avdekket. F. eks den ene teksten på en av de tre nye bildene som kom i dag, etter at dagbok koden ble knekt. Tok litt under 40 min.

Ellers så syntes jeg denne ARG kampanjen er en ypperlig måte å skape oppmerksomhet rundt spillet, liker måten bakgrunnshistorien blir fortalt på, og hvordan potensielle spillere blir involvert i dette ;)

Lenke til kommentar

Seriously, disse gåtene kan ødelegge livet deres, har vært på pcen i 3 timer for å finne ut alfabetet på dette bildet. Virker som om jeg bare backtracker hele tiden, det finnes så sykt mange fonografiske alfabet helt fra 2300BC til det gamle Perserriket. Nei, jeg må ta meg en pausephoto3m.jpg

Lenke til kommentar
F. eks den ene teksten på en av de tre nye bildene som kom i dag, etter at dagbok koden ble knekt. Tok litt under 40 min.

Hvilken tekst snakker du om? Link?

http://www.darkdemonscrygaia.com/showthread.php?t=3421

Kort summert: Side 3 er skrevet med Dagger font og oversettes slik:

Direkte:

this is a cxiao dao hui

jade garden

ghost marketode

antatt mer korrekt:

this is a code

xiao dao hui

jade garden

ghost market

Som resulterte i en ny e-post fra A.B (se side 32)

Way ahead of you all - thanks anyway. And thanks for disclosing to

everybody who's looking for me exactly where to go, but I'm getting

used to that. It's the risk I took by sharing what I know. I don't

blame you. You think you're playing a game...and I guess it's better

you believe that. The truth isn't quite as comfortable.

So now I know where to find the key - if there are any more, who

knows, maybe the one Nicolas and Amundsen used was the last one? - but

I don't know how the key works or how to get it to work, but I'll

figure that out once I get my hands on it. I'll probably need your

help one more time before this thing's played out. Before I go away

into... Yeah. Away. Far, far away.

Stay alert. Or, you know, play your silly games and live in your

little bubbles. There's far too much darkness out there. You're better

off not knowing.

I'll be in touch.

A.B.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...