Izex Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Skal bygge/montere en PC på PC-hjørnebordet, (Skråstillt sponplate med no treslag lookalike film dokumentholder som alltid står tom) Det det hadde gjort seg med et synlig hovedkort og alt av nødvendige kort montert på og 100% fungerende, problemet er at det skal se fint ut hehe, PSU, HD blir gjemt (Montert bak platen) CD-brenner blir det plass til under om jeg sager litt. Dagens 3D kort og CPU kjølere stikker jo langt f ut av hovedkortets PCI, CPU og AGP. Trenger lavprofil kort. Har vurdert å kjøpe hovedkort med skjermkort nettverkskort lydkort etc innebygd, men har ikke funnet noen som er høvelig bra til ok pris enda. Hvor kult er det ikke å ringe til ei datasjappe og be om oppgradering av PC bordet ditt Noen som har tips? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 Ingen som har no tips? Må da være noen som har gjort no lignende hehe Jeg er ikke SÅ orginal (Tror jeg ) Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hei å hå. Det er låv til å bruke søke funksjonen her da... Men her skal det vere en link du kan finne verdt å ta en titt på, det er litt vanskelig å forstå planene din når du ikke får opp noen bilder... mvh knutern_ Lenke til kommentar
Izex Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Hehe det derre blei omvendt av det jeg skal bygge egerntlig, innmaten skal være synlig bortsett fra PSU og HD. Istedenfor et A4 ark stående i dokument holderen skal jeg montere hovedkortet der, plexiglass skal monteres stående foran hovedkortet, 2 vifter øverst skal blåse luft ut og 2 under tar luft inn, viftene er avstand holdere fra dokumentholderen til plexiglasset som ligger samme vei som hovedkort. Kablene fra hovedkortet til div greier skal buntes og gjemmes. Skal se om jeg får til å illustrere det, vanskelig å forklare sånnt når jeg bare har det i tankene Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 De beste tankene er i ens hode Skal bli artig å se Lykke til mvh knutern_ Lenke til kommentar
Izex Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Uploader planen til http://www.home.no/terraflex-norge/ide.bmp nå... Hjernen var ikke på 100% når jeg lagde til det derre men du får LITT bedre innsikt og jeg vet jeg ikke kan tegne Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 skjønner Har en likens selv Lenke til kommentar
notarget Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hehe.. det der blir ganske stilig ja, om du får det til En liten tips: Der du skal feste hovedkortet, kanskje lurt å lime fast en aluminiums plate på treverket, vet ikke om det er lurt å skru fast hovedkortet rett på treverket, hvis du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Ja, har tenkt litt på det...tror avstand/feste skruene for hovedkort sitter bedre også da...fin gjenger på skruer i treverk har jeg liten tro på, dessuten er luften mellom hovedkort og flaten ganske viktig for kjøling. PSU HD og Floppy skrues inn på baksiden av samme platen, CD-RW skal jeg prøve å få tweaka litt mere fram så den er lett tilgjengelig. Skal knipse ettpar bilder når dette prosjektet er ferdig. Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Det er jo ikke så mye i veien for å flytte hele plata litt innover da. Litt demontering og fire nye hull så har du plutselig mye bedpe plass. Men hva med varme? Minuset er at du drar "grumsete" luft opp fra skivebordsflaten, og dytter den varme luften opp under topphylla. Det kommer vel til å bli brukbar temp der..? off-topic: Ikke prøv å stappe en 19" Hansol inn i det skrivebordet! Måtte sage av den støtte treplategreia bak skjermen for å få plass... Lenke til kommentar
Izex Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Ja blir nok å flytte plata litt lengre bak, men holde omtrent samme vinkel. Viftene tenkte jeg skulle blåse oppover pga at varme stiger naturlig opp, så det blir litt blondt å motarbeide en naturlig luftstrømm, dessuten kan det bli ekkelt om du konstant blir blåst på hånda Om jeg drar PC bordet 2-3 cm ut fra veggen så forsvinner varmlufta nesten av seg selv opp og over bordet. Det med 19" vet jeg desverre, sitter med en 17" enda, men heldigvis flatscreen, så den virker litt større:) Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 på mitt skrivebord har jeg vegg bak, tak over og en liten kant ned forran sånn at det blir et lite rom oppunder taket. Er du ikke redd for at varmen vil slå ned igjen? Uansett så gleder jeg meg til å se den ferdige løsningen (selv om jeg hater dette bordet, og ikke kan vente med å pælme det laaangt ut av vinduet i 4. etg) Lenke til kommentar
Izex Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Hehe hatet bordet når jeg bygget det Så inn i he|vete med plater i alle størrelser, nå hater jeg det bare pga at det er så rotete for mange plasser å legge fra seg ting "middlertidig" på hehe Jeg må bestille PSU og ei mus så det tar nok litt tid før jeg har det klart...plexi skjæring og borring skal bli intressangt, mulig jeg bare gir selgeren mål og får det færdig Plexi/Acryl er faktisk noe dyrt Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Synes bordet er altfor lite keg. Vil heller ha en plate på 1,2*3 meter. Kan heller nappe av hyllene på dette og sette de på hvis jeg skulle ha behov for de. Forestill deg blekkskriver, laserskriver, scanner, usb hub, 19" crt og en lcd på dette skrivebordet... Trenger jeg si mer? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Hehe nei, skjønner og vet...men det er jo litt plass oppå da, men hos meg er det der de høyest rankerte hybelkaninene regjerer. Men fra ide til harde fakta realistiske mål...Hovedkort er større enn jeg husker/trodde, er ikke plass til kontaktene til keyboard mus printer etc så jeg må borre endel hull hmmm Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hadde bordet vert noe større så hadde det vert mye bedre! Har en 19" som "tyter ut". Interessant idè! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå