Gå til innhold

Hvilken mobil har du?

Anbefalte innlegg

Som tittelen beskriver så handler denne topicen om hvilken mobil du har. Kom gjerne med en liten mini-anmeldelse av den.

Generell diskusjon om mobiltelefoner kan også tas her. Noen mobiler du ser fram til?

Selv har jeg en Sony Ericsson X1 Xperia Sølv med Norsk tastatur.

Skjul
xperia-silver-3.jpg

En fin mobiltelefon med mange muligheter. Den har en stor skjerm, stor oppløsning, micro SD minnekort (kjøpte meg ett på 16 GB), og 3.5 jack.

En bra telefon i seg selv, men jeg skal selge den og kjøpe meg en Sony Ericsson W715 Sølv istedet.

Skjul
largew715silver-773457.jpg

Fant ut at jeg ikke trengte alle funksjonene som kom med Xperia. Vil heller ha en som er mindre, enklere og har bedre strøm. Jeg savner en telefon jeg kan bruke med en hånd. Xperia ble også litt for treg for min smak. Er det noe jeg hater så er det å vente, om enn bare ett par sekunder, på at telefonen skal respondere på mine handlinger. Forhåpentligvis er W715 et bedre valg for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har LG KU990 http://www.amobil.no/artikler/lg_ku990/46181 og har hatt den i snart halvannet år tror jeg. Men selv synes jeg den er for treg, stor, tung og litt klønete å skrive meldinger med. Dessuten har jeg ikke bruk for halvparten av de tingene som er på denne heller, så er også på jakt etter ny mobil. Har også sett meg ut W715 som den jeg vil ha da den er tynn, liten og pen. Gode taster er det på den osgå. Kommer nok til å kjøpe meg den i sommer tipper jeg :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg har iPhone 3G, regner med at alle vet hvordan den er. Jeg elsker den, passer perfekt til forumtid på bussen, spilling på bussen, musikk hvor som helst osv. Litt i overkant dyr.

Lenke til kommentar

Har en Nokia N72 ME.

Kjøpte den fordi jeg fikk med 2 GB minnekort og den hadde markedets beste kamera da jeg kjøpte den. (N96 hadde nettopp kommet, men den var jo alt for dyr). Musikkdelen var jeg ikke så interessert i, men den har jo stereolyd så å bruke den som avspiller funker når man egentlig kunne klart seg uten musikk :p Å bruke den med øreplugger tror jeg aldri at jeg har gjort.

Kjenner 3 andre som har hatt den, 2 av dem har hatt store problemer. Jeg har ikke merket noen ting, og har heller aldri savnet de mer vanlge funksjonene som automatisk tastelås og stoppeklokke. Viste seg fort at jeg ikke trengte det alikevel.

Lenke til kommentar

Jeg har en HTC Touch HD.

Kjøpte den fordi jeg hadde lyst til å prøve Windows mobile, og var lei av Symbian s60.

Er godt fornøyd med det meste. Surfing på nettet er en drøm i forhold til andre telefoner jeg har hatt (n95, 6600).

Den er kjapp og responsiv og lett å navigere i. Windows mobile har i tillegg et stort programvarebibliotek, så det finnes mange muligheter for ulike utvidelser.

Det som irriterer meg mest med den er det dårlige kameraet og at det er håpløst å sende meldinger mens jeg kjører (ikke at jeg pleier å gjøre det altså :p ).

Lenke til kommentar

Jeg har en 1.generasjons iPhone. Trives veldig godt med den, og har ikke hatt noen problemer med den så langt, og har vel hatt den i rundt ett år nå. Kan absolutt anbefale den til både de som vil ha en "rolig" mobil å bruke kun til å sende SMS og ringe med, og de som vil ha litt flere funksjoner, da dette lett kan lastes ned på telefonen.

Lenke til kommentar
Jeg har iPhone 3G, regner med at alle vet hvordan den er.

Kan du svare på hvordan du opplever batteritiden og hva du bruker den til?

Gjerne noe om hva som pleier å stå på av lysstyrke, mail tjenester og 3G/WiFi etc.

Nå sitter jeg nemlig på en sliten Nokia N73 som har tjent sitt formål trofast og målrettet. Dessverre har Lakus en historie med å være hardhendt med mobilene sine da han var yngre, så den vil ikke lenger godta minnekort eller lagre bilder tatt av kameraet. Litt kjedelig da jeg gjerne ville brukt den til å se på tv-serier og surfe på nett på busen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Jeg har iPhone 3G, regner med at alle vet hvordan den er.

Kan du svare på hvordan du opplever batteritiden og hva du bruker den til?

Gjerne noe om hva som pleier å stå på av lysstyrke, mail tjenester og 3G/WiFi etc.

Nå sitter jeg nemlig på en sliten Nokia N73 som har tjent sitt formål trofast og målrettet. Dessverre har Lakus en historie med å være hardhendt med mobilene sine da han var yngre, så den vil ikke lenger godta minnekort eller lagre bilder tatt av kameraet. Litt kjedelig da jeg gjerne ville brukt den til å se på tv-serier og surfe på nett på busen.

Den trenger å lades omtrent hver natt. Ganske irriterende, men siden jeg har laderen ved senga er det ikke et stort problem. Bruker den til spill og forum, ganske mye vil jeg si. Bruker man den mindre, så overlever den nok en dag til uten å måtte lades. Lysstyrken har jeg på omtrent det laveste, mail bruker jeg aldri, aldri brukt det heller. 3G og WiFi blir "brukt" rett som det er, det går overraskende fort med 3G, og det finnes omtrent overalt.

Lenke til kommentar

Savner litt min SE 550i faktisk. Synes det var litt lettere med musikk på den i forhold til den nye mobilen jeg har, og bedre kamera.

Jeg har en nokia 5800 expressmusic, som kort og godt er iphone for fattigmannen. Har ikke prøvd så mye funksjoner osv med den, det jeg uansett setter mest pris på er å kunne se på tv serier osv på mobilen (og det gjør den flott), det var vel grunnen til at jeg kjøpte akkurat den mobilen. Har ikke noe å klage på når det kommer til batteritid heldigvis.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Jeg har en W580i. Den funker veldig greit, men sliter med headphones kablen som skal inn i telefonen.

Etter bare 1 måned ble den veldig løs og det har bare blit værre og værre. Ikke bare er den løs men den kobler også veldig fort ut.

Nå er det så ille at jeg må prøve minst 5 ganger for å få den tilkoblet og vis jeg gjør en minste bevegelse så kobler den ut igjen.

Min løsning er å ha en strikk rundt koblen og hele mobilen, men dere kan sikkert se for dere ulempen med det.

Det jeg er litt usikker på er om det er tlf'en som sliter med og ta in signal eller om det bare er kablen. Har lenge vurdert å få bytta inn tlf'en.

Endret av Ateuz
Lenke til kommentar

iPhone 3G. Stor og fin skjerm, kjempefin å bruke til mail, musikk, internett, spill, video og SMS. Skjermen viser gode bilder og er ekstremt lyssterk på det høyeste. Har den på rett under halvparten ved normal bruk. En liten sprekk her og der, men ellers god som gull!

Lenke til kommentar

iPhone 3g her og. Bruker den til surfing, musikk, spilling, masse mail, masse tlf og masse meldinger. Helt genialt telefon.

Er som med Laland da, litt sprekker her og der, det er kjipt. Samt at den må lades iallefall annenhver dag. Har lysstyrken på maksimum jeg da :) Herlich

Endret av Tomas
Lenke til kommentar

Jeg har denne fantastiske telefonen (SE 810i):

Skjul
se_k810i_vg.jpg

Det eneste er at jeg har vært veldig uforsiktig slik at:

- Dekslet er borte

- Riper, og knust skjerm

- Flere knapper, deriblant kamera knappene på siden har blitt trykket inn.

- "5" tasten fungerer ikke. Det gjør at jeg må sende meldinger på ny norsk

- Den går ikke an å lade mobilen.

- Det går ikke an å endre volumet på mobilen

- Det går heller ikke an å gå "opp" med tasten i midten i menyer osv.

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Jeg hadde en Neonode N2, som jeg uheldigvis klarte å ødelegge. Det er den morsomste mobilen jeg noensinne har hatt, og den mest responsive og geniale berøringsfølsomme skjermen jeg har prøvd. Teknologien er ganske forskjellig fra ande touch-skjermer, som registrerer hvor fingeren din er ved hjelp av sensorer i skjermen. N2 hadde masse laserstråler som gikk i et rutenett over skjermen. Når disse ble brutt, reagerte skjermen. Man kunne altså bruke telefonen med hansker. N2 hadde ikke så mange funksjoner, og var egentlig ganske utdatert i forhold til mange andre mobiler på en del punkter. Likevel var størrelsen, skjermen og det unike designet nok til at jeg forelsket meg.

Skjul

neonode-n2-azure-sim-free-unlocked-mobile-phone-400.jpg

Nå har jeg en Sony Ericsson W610i, noe som ikke er så veldig spennende.

Skjul
Sony_Ericsson_W610i.jpg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...