Gå til innhold

Mogelegheit til å slette innlegg


Anbefalte innlegg

Eg syns det burde vere mogeleg å slette innlegg. Dette vil gjere det ryddigare viss nokon andre skriv det same som du, så kan du berre slette innlegget istadenfor å editere inn "Edit: For sein.".

 

Viss du gjerne skulle ha hatt enda ein quote inn i innlegget ditt, så kunne du også berre slette det, leggje inn den andre quoten og poste på nytt. På same måte viss du skulle hatt meir innlegg. Det vil altså meist sannsynleg hindre dobbelposting.

 

Det kan også brukast viss du vil gjere andre lesare oppmerksamde på eit innlegg, som det kanskje har gått nokre dagar utan att folk har sett. Du slettar, og postar same innlegg på nytt. Da slipp du trådar som berre seier "Bump."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Er imot dette. Er det et innlegg du har lyst til å få bort, kan man rapportere innlegget. Det kan også misbrukes, og skape store "hull" i tråder

Lenke til kommentar
Viss du gjerne skulle ha hatt enda ein quote inn i innlegget ditt, så kunne du også berre slette det, leggje inn den andre quoten og poste på nytt. På same måte viss du skulle hatt meir innlegg. Det vil altså meist sannsynleg hindre dobbelposting.

Man kan vel bare redigere inn det nye sitatet?

 

Uansett, å få muligheten til å slette innleggene sine ville ført til at folk sletter innlegg og ødelegger sammenhengen i tråder. Det ville også blitt mye vanskeligere for moderatorer å kontrollere. De slettede innleggene ville sikkert havnet i en kategori bare moderatorer har tilgang til, men likevel støtter jeg ikke dette forslaget.

Lenke til kommentar
En Angrefunksjon rett og slett, kjekt å ha

Den fuknksjonen finnes allerede, og den heter edit.

Det flotte med den er at man da kan legge igjen et notis på hvorfor man redigerte innlegget sitt også.

 

Om innlegget er totalt bortkastet kan man redigere det bort, skrive at det var mongoloid og rapportere det.

Lenke til kommentar

Som Lakus sier, det blir greiere for moderatorteamet å holde styr på ting hvis vi tar oss av dem. Da blir det også klart for brukere som støter på innlegget før det slettes at det faktisk er slettet. Moderatorer legger gjerne igjen en beskjed om at noe er fjernet når de har foretatt en handling, attpåtil. Edit-knappen kombinert med Rapporter!-knappen gjør akkurat samme nytten. :)

Lenke til kommentar

Jeg ser hva du mener, og det hadde gjort det enklere for de som angrer på et innlegg, men om man angrer så fort kan man jo spørre seg selv om man kanskje burde tenke igjennom innleggene sine litt mer før man poster? Alikevel, jeg ser poenget ditt, og jeg er enig til en viss grad.

 

Samme med "edit" linjen som dukker opp når man redigerer ett innlegg. Når man kun skal fikse en typo i et innlegg er det faktisk irriterende å se den linja. Kanskje det bare er meg og at jeg er stormannsgal som hater ekstra linjer :p Det er nice, men ikke nødvendigvis bruker/adminvennlig. (Nå har jeg forresten en slik linje i dette innlegget, som eksempel)

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Å la brukerne selv slette sine innlegg er moderatorene og administratoren sitt verste mareritt dessverre. Samtidig kan det også bli vanskeligere for brukerne å forstå diskusjoner når temaet kan hoppe fram og tilbake uten forklaring. Det med personhets og lignende kan også lett bli et problem.

 

Det er langt bedre for både oss og brukerne at man rapporterer om det er noe man ønske å slette. Ikke alt vil vi slette heller. Slikt blir alltid en vurderingssak. Som nevnt bør man tenke seg litt om før man poster. Det er minst to ting man bør gå gjennom før man poster.

 

1. Har dette blitt tatt opp før?

2. Bidrar posten min med noe?

 

Kvaliteten å forumet er avhengig av dere brukere. Sletting av poster fører etter min mening til at brukere vil tenke mindre på det en poster.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...