TST Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Kjempegod artikkel! Men kanskje dere kunne ha nevnt Half Life også? Som vi skriver er dette del 1 i en ny artikkelserie ;-) Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Herlig artikkel, denne likte eg virkelig. Ser meget frem til de kommende utgavene. Rent personlig så startet eg fps-sjangeren med Wolfenstein 3D, det var virkelig stort i sin tid. Lenke til kommentar
Daffy4141 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Kvalitetsartikkel! Dette er hvorfor Gamer.no ligger foran Spillverket.no i mine bokmerker. Lenke til kommentar
Couchpotato Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Underholdende artikkel. Et spill som ikke nevnes er Eidolon (Activision/Lucasfilm Games) fra 1985 for C64. Hvor stor innvirkning dette hadde på utviklingen av førstepersons skytespill vet jeg ikke, men Eidolon var i det minste et temmelig imponerende 3D-spill for sin tid. Den fraktalteknologi-baserte grafikken gjorde det mulig for spilleren å dreie jevnt 360 grader rundt sin egen akse (og ikke bare fire retninger som de andre spillene man hadde sett til da), og sådan sett revolusjonerende og mere imponerende enn Platoon, ikke minst fordi det ble utgitt hele to år tidligere. Lenke til kommentar
Materie Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Flott artikkel. Jeg har ikke spilt noen av spillene i den, så jeg gleder meg til fortsettelsen. Mitt første FPS var nemlig Goldeneye. ^^ Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Likte artikkelen godt, men har et spørsmål: Er det hundre prosent sikkert at det var bot'er i Unreal? For da betalte far unødvendig dyre dommer for ISDN-regningen, jeg spilte Unreal og min eldre bror spillte Action Quake 2. Jeg mener bestemt at Quake 3 Arena og Unreal Tournament som kom nesten samtidig begge var de første spillene i sin serie med boter, som kunne spare inn litt på nettregninga. EDIT: Til post over: Litt ekkelt å ikke være ærlig med markedsføringen, og dessuten strider det mot retningslinjene til forumet. Unreal hadde boter ja. spilte mye deathmatch med dem. Synes Descent mangler på lista da. Kom vel i 94 eller 95, og det er få spill som har vært mer "3D" enn dette. opp-ned, bak-fram spilte ingen rolle. Det hadde dessuten mye kulere våpen og fetere fiender enn alle andre. Fusion bomb kunne virkelig "seal the deal" Dessuten var det detaljert og fin polygongrafikk. Super artikkel forresten! Mye bedre å lese på slikt enn omtaler på spill jeg aldri kommer til å kjøpe Endret 24. mai 2009 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 [Nitpick] Du glemte et viktig bidrag blant de tidlige spillene; 3-Demon. Kanskje ikke et skytespill, men det var i alle fall mitt første møte med førstepersonsspill i sanntid. [/nitpick] Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Flott artikkel, men synes kanskje at Corporation ville vært et naturlig spill å ha med. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Flott artikkel. Men må bare tilføye noe; Duke Nukem Forever er da ikke offisielt lagt under en stol. Har nå fortsatt troen jeg! Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Veldig bra som vanlig. Husker ikke om det var Doom eller Duke Nukem 3D som var det første skytespillet jeg prøvte. Vet vertfall at jeg har brukt en "god del" timer på begge. PS1 versjonen av Doom er også verdt å nevne med tanke på bedre lyd effekter og musikk. Skikkelig "demonisk" musikk i forhold til original versjonen hehe. Å dette her var jo bare genialt lol. "Perverst dataspill sjokkerer", "Skrikende hodeskaller", "Rå hamburger", "Klin bly utover hodene", "Grusomt og sykt", lolol. For ikke å snakke om trynet på hu dama der da.. Ser jo helt forskrekket ut. Lurer på hva hun mener om dataspill i dag. Mulig hun har blitt litt herdet opp over årene. Lenke til kommentar
Nazgarot Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hoppet dere ikke over en viktig men litte suksefull tittel? Terminator - Future Shock var vel et av de første spillene med mouse look. Det lot deg i tillegg få styre en del kjøretøy, noe det skulle ta mange år før andre spill lot deg gjøre med tilsvarende interaktivitet. Men, meget bra artikkel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå