TST Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Bli med på en illustrert reise gjennom historien til en av dagens mest populære sjangere. Les hele saken Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Herlig artikkel, gleder meg til neste i serien. Den ligger meg litt nærmere i tid . Lenke til kommentar
Laland Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Stilig artikkel! Nå kan jeg ikke lenger påstå at jeg er retro med spill som Wolfenstein 3D og Doom på rullebladet, men alle må jo begynne en plass. Kan forøvrig nevne at Wolfenstein 3D finnes på iPhone for tiden med veldig gode kontroller og like raskt gameplay idag som den gang. Gleder meg til neste artikkel i serien! Lenke til kommentar
Licht Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Morsom artikkel. Min egen FPS-historie går imidlertid ikke lenger tilbake enn Wolfenstein 3d. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Fin skrevet artikkel. Likte det veldig godt Lenke til kommentar
Sidious_InnleggNO Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Interessant tilbakeblikk på sjangerens utvikling selv om jeg ikke har vært med fra starten av. Ser fram til følgende artikkel. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Herlig artikkel. Likte den veldig godt! Lenke til kommentar
Bare Chrissj Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Deilig artikkel! Er slike artikler som gjør at Gamer hevder seg over andre norske spillsider. Fabelaktig! Keep up the good work! Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg må bare føye meg til som enda en i rekken med ros til artikkelforfatteren Bra artikkel! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) min/vårt første møte med FPSene var Wolfenstein 3D, men har hørt/lest om Catacomb 3-D, dog aldri spilt det. Ultima Underworld II var vårt aller første originale spill (altså med eske og alt) og det var helt "sick" første gong vi prøvde det. Det var ikke før man ble litt eldre at man testet Ultima Underworld: The Stygian Abyss, og begge var revolusjonerende for sin tid! Seriously! Kjører litt spam *** Reklame fjernet. Se retningslinjenes punkt 3.2. -- TST *** God søndag! Endret 24. mai 2009 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
sfRoyal_InnleggNO Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Likte artikkelen godt, men har et spørsmål: Er det hundre prosent sikkert at det var bot'er i Unreal? For da betalte far unødvendig dyre dommer for ISDN-regningen, jeg spilte Unreal og min eldre bror spillte Action Quake 2. Jeg mener bestemt at Quake 3 Arena og Unreal Tournament som kom nesten samtidig begge var de første spillene i sin serie med boter, som kunne spare inn litt på nettregninga. EDIT: Til post over: Litt ekkelt å ikke være ærlig med markedsføringen, og dessuten strider det mot retningslinjene til forumet. Endret 24. mai 2009 av sfRoyal Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 herlig artikkel. Synd at jeg ikke har spilt mange av de spillene Gleder meg til neste del Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 To store artikler (features) på én helg? Det er slikt som gjør at jeg elsker Gamer.no! Kudos til Froholt for nok en god artikkel Lenke til kommentar
Famousflame Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Fin artikkel. Wolfenstein hadde vel ingen 3D motor? Er det ikke bare 2D sprites som roteres og scales "mattematisk" for å lage illusjonen av 3D? Lenke til kommentar
AmiDelf Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Amiga har da hatt endel 3D spill. Trapped Das Rad von Talmar Denne kom ut i 1996 og var mere et RPG spill i 3D Nemac 4 kom ut i 1996. Dette er eneste videoen jeg fant. Går også smooth på 68060. Dette er oppfølgeren til Alien Breed 3D. Denne var minst like revolusjonerende som det 3D versjonen var. Kom ut i 1996 også. Laget av Team 17 Breathless kom ut i 1996. Dette var veldig avansert, men har man en Amiga 1200 med 68060 turbokort, så er dette spillet meget spillbart! Dette fungerer på en Amiga 1200 med 68030 kort i, men da må du minske vinduet. Trapped II Kom ut i 1997. Et av de mest avanserte software 3D enginene jeg har sett. Har du en 68040 eller 68060 Amiga, så fungerer dette utmerket! Meget lekkert RPG/Action 3D spill for Amiga. WipeOut 2097 for Amiga. Krever PPC kort for Amiga. Kom ut i 1999 Quake kom også ut for Amiga i 1998. I tillegg finnes det Doom, Wolfenstein 3D, Hexen, Heretic, Hexen II og Heretic II ute for Amiga. Gamer.no redaksjonen kan gjerne få ta kontakt med meg hvis det er noe man lurer på til en artikkel anngående Amiga. mvh, Michal, www.amitopiatv.com Endret 24. mai 2009 av AmiDelf Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Flott artikkel. Interessant lesing =) Likte artikkelen godt, men har et spørsmål: Er det hundre prosent sikkert at det var bot'er i Unreal? For da betalte far unødvendig dyre dommer for ISDN-regningen, jeg spilte Unreal og min eldre bror spillte Action Quake 2. Jeg mener bestemt at Quake 3 Arena og Unreal Tournament som kom nesten samtidig begge var de første spillene i sin serie med boter, som kunne spare inn litt på nettregninga. EDIT: Til post over: Litt ekkelt å ikke være ærlig med markedsføringen, og dessuten strider det mot retningslinjene til forumet. Unreal hadde mulighet for bot'er ja... Lenke til kommentar
Krøllalfa99 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Meget bra artikkel(Y) Få inn flere av disse! Men Kyle Katarn var vel aldri en leiesoldat? I de nyere Star Wars spillene er han ihvertfall en Jedi:P Endret 24. mai 2009 av MathiasFG Lenke til kommentar
rodrigues_ Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Kjempegod artikkel! Men kanskje dere kunne ha nevnt Half Life også? Lenke til kommentar
brogamer Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Meget bra artikkel(Y) Få inn flere av disse! Men Kyle Katarn var vel aldri en leiesoldat? I de nyere Star Wars spillene er han ihvertfall en Jedi:P Du har sikkert ikke spilt DF 1, er ikke før i nummer 2 at han blir jedi mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Ralzar Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 God artikkel. Ga meg veldig lyst til å forsøke meg på Ultima Underworld igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå