Gå til innhold

hd jobber som en gal under cd brenning


Anbefalte innlegg

jeg har en plextor 48x cd brenner som jeg bruker veldig ofte. helt fra jeg kjøpte en 24x brenner har jeg lagt merke til at cd-brenning bruker ufattelig mye hd ressurser. hvis jeg i det hele tatt prøver å brenne på 48x får jeg så mye buffer underrun at jeg ikke tar sjans på å ta vare på cd'en en gang. teoretisk overføring på min hd er 100MB/s, så jeg ser ikke hva som er problemet med å overføre på 7200kB/s (som er lik 48x). det er umulig å bruke andre programmer mens den brenner, da jobber hd'en seg ihjel. Mitt spørsmål er: hvor i alle dager blir det av mine hd ressurser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du Brenner og HD på samme Ide kabel? Kan være lurt å ha di på forskjellige, så er det også lurt og ha di aller siste oppdateringer (firmware, bios, os, via etc...).

 

Kjør også et par tester som sjekker Hd og se om du kan lirke ut problemet etter vært...

Lenke til kommentar

Kanskje DMA ikke er aktivert?

 

Gå inn på (hvis du bruker XP) Ide ATA/ATAPi kontrollere og den ide kanalen du måtte ha hardisken på (primary el. secondary).

 

Og deretter enhet 0 eller 1. Se om harddisken er på PIO modus eller Ultra DMA (1-5). PIO er kjeeeeeeeempe tregt. Hvis den er på PIO, velg DMA hvis tilgjengelig fra rullegardin listen. Hvis den ikke går over til DMA, avinstaller kanalen du har harddisken på! Reboot og den installerer seg på nytt, med forhåpentligvis DMA på. :)

 

Håper dette hjelper.

Mvh. Allsop

Lenke til kommentar
Har du Brenner og HD på samme Ide kabel? Kan være lurt å ha di på forskjellige, så er det også lurt og ha di aller siste oppdateringer (firmware, bios, os, via etc...).

 

Kjør også et par tester som sjekker Hd og se om du kan lirke ut problemet etter vært...

 

de står på forskjellig kabel, og det er akkurat det samme hvilken hd, brenner, hovedkort osv. det har vært sånn på alle mine maskiner med 24x eller raskere brennere :/

Lenke til kommentar
Kanskje DMA ikke er aktivert?

 

Gå inn på (hvis du bruker XP) Ide ATA/ATAPi kontrollere og den ide kanalen du måtte ha hardisken på (primary el. secondary).

 

Og deretter enhet 0 eller 1. Se om harddisken er på PIO modus eller Ultra DMA (1-5). PIO er kjeeeeeeeempe tregt. Hvis den er på PIO, velg DMA hvis tilgjengelig fra rullegardin listen. Hvis den ikke går over til DMA, avinstaller kanalen du har harddisken på! Reboot og den installerer seg på nytt, med forhåpentligvis DMA på. :)

 

Håper dette hjelper.

Mvh. Allsop

 

dma var den første tingen jeg sjekket, og den var aktivert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...