FpsStu Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Først må jeg takke metku for å gitt med ideén til dette, og forumet her for hjelp når jeg hadde spørsmål. Delene Jeg brukte for å få til dette, er to 5500mcd 3.5V 20mA Lysdioder, to 82ohms motstandere, en bryter og loddeutstyr. Alt fra Elfa. Velger å parallelle koble motstandene, så hvis den ene led'en ryker, så vil det ikke påvirke den andre. Bakrunn Jeg har et svart Logitech Internet Keyboard som gjør at det er umulig å se hva jeg trykker på i mørket, selv om mine egenskaper til å skrive uten å se er gode, så kan dette medføre enkelte problemer av og til. prosessen Jeg starter ved å åpne tastaturet. I motsettning til noen tastaturer, er dennes taster og "krets matte" kapslet inn, som du ser i bildet. Mens kretskortet kan lett skrues av. Ved kunnskap, vet jeg at PS2 kontakter bare har 5V, noe som blir bekreftet bak på tastaturet. Jeg finner fram til 5V'en på kretskortet med multimeter, og vet dermed hvor jeg skal lodde. Jeg lodder fra +5V til bryter, og begge motstandene i andre delen av bryteren som du ser her. Fra motstandene lodder jeg en ledning hver, som går vidre til sukkerbiten. Og direkte til sukkerbiten, skrur jeg på led'ene, og lodder i serie fast jordinga. Som til slutt ser sånn ut. Vidre lodder jeg bare fast ledninga til jordinga, i jord på kretskortet. Nå skal alt være ferdig! Jeg bruker dobbeltsidig teip til å feste sukkerbiten fast i tastaturet. Så det ser slik ut. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hvis du setter noe halvgjennomsiktig plast rundt lysdiodene vil du få et mere diffust lys som fordeler seg bedre utover tastaturet. Jeg lagde kabinettbelysning av lysdioder, hadde en bit av en matt gjennomsiktig plastpose rundt for å spre lyset mere. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Kult |King_m| Vurderer det samme selv! (herme ) Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hm skal sukkerbiten å ledningene være synlige? Nei det kan jeg ikke tro for det var ikke noe fint. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Velger å parallelle koble motstandene, så hvis den ene led'en ryker, så vil det ikke påvirke den andre. Når ble det et problem at LED ryker? Det skjer jo bortimot aldri hvis man først har koblet de opp riktig og ikke herjer noe med dem, de fleste har jo levetid på over 20.000 timer, og det skulle da holde leeeenge. Tips; Mekk sukkerbit etc INNI tastaturet, bare å skru opp og skrape vekk litt plastikk, ser mye penere ut. Dette var ikke særlig pent.. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Blir sikkert litt bedre effekt om du hever LEDsene litt over tastaturet, nå ligger de jo omtrent under tastenes nivå. Som skrevet før bør du også sette en liten "lampeskjerm" over dem, er det ikke også litt irriterende å få lyset rett i ansiktet? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 hvorfor brukte du sukkerbiter på jord og lodda helt vanlig på pluss?? ellers var det fint. Lenke til kommentar
v0id Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 En annen god ide, måtte vel være å male tastene med uv-penntusj, og plassere ett par uv-dioder over.. * kjøpe uv-tusj * Jeg mener at dette med vanlige dioder over tastauret er en god ide, men den er heller liten vits i da skjermen lyser opp såpass mye over at du ser hva du skriver uansett. Over musematten derimot, er ikke så enkelt å finne musa i mørket når du sitter med flombelysning fra skjermen midt i fleisen, for så å snu seg ut i rommet.. :wink: Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Bra saker må jeg si. Men hadde det kanskje vert en idé å modde hele tastaturet? Å finne en passende plate plexi, varme den opp, så forme den etter tastaturet. Skjære ut hull til tastegruppene så, legge LED´s/katoder under hele greia? (kanskje trekke egen kabel fra 5 volten da for å unnså overbelastning av PS2 porten. Omfattende arbeid, men det kan jo bli bra. Praktisk hvis man skal se tastene? NEI, men fett. Jeg vet ikke hvordan dette er på et nytt tastatur, men kanskje det funker på eldre et.. Lenke til kommentar
jossa Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 noen som vet hvor stor belastning jeg kan legge på ps2 kontakten .. eller hente ut av tastaturet? sette på en flexi slange å en liten gløde lampe;) sån som på proffe mixere ol. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hm. Det syntes eg var veldi harry! Lenke til kommentar
Ivan` Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 heisann , Nice nice very nice , eg holder på med case moding selv da , men har ikke tenkt på tastaturet da , men enyway det var stilig , du vekker ihvertfall oppsikt på lan den saken er klar da Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Du kjem til å bli distrahert av å ha to kraftige leds midt på tastaturet som lysar deg opp i augene. Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Skal ikke slik casemod være i ett med tastaturet?(ikke teipet på) :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå