Gå til innhold

Åpne porter i ruteren på PS3


Anbefalte innlegg

for å gjøre det kort og greit, her står vi no...

 

må åpne noen porter i ruteren på PS3`en. Portene han må åpne er:

 

TCP: 80, 443, 5223

UDP: 5223, 3478, 3479, 3658

 

hvor og hvordan finner man disse? og hvordan åpner man dem? har du svar på ka som helst av de, please svar :p Michael (frustrert inne i sitt andre døgn med problemet) :)

Endret av Terje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke åpne noen porter på PS3en din, det er på Routeren din :p

 

Adressen til ruteren finner du ved å gå til: Start > kjør > cmd > ipconfig > adressen er der det står standard gateway.

Deretter skriver du inn den adressen i en nettleser og da skal du få opp "konsolle" til routeren. Her får du sikkert beskjed om å skrive inn brukernavn og passord. Dette er noe som variere fra produsent til produsent. Men du kan jo prøve med: Admin og 1234 eller bare admin med blankt passord osv.

 

Finn ut hva routern din heter og gå hit: http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm

 

Der finner du ut det meste du trenger å vite. Hvis ikke, så er det bare å spørre her. Og skriv ned litt mer detaljer om merke/modell av ruter er du snill. Så blir alt så mye enklere.

 

Iceman

Lenke til kommentar
Du skal ikke åpne noen porter på PS3en din, det er på Routeren din :p

 

Adressen til ruteren finner du ved å gå til: Start > kjør > cmd > ipconfig > adressen er der det står standard gateway.

Deretter skriver du inn den adressen i en nettleser og da skal du få opp "konsolle" til routeren. Her får du sikkert beskjed om å skrive inn brukernavn og passord. Dette er noe som variere fra produsent til produsent. Men du kan jo prøve med: Admin og 1234 eller bare admin med blankt passord osv.

 

Finn ut hva routern din heter og gå hit: http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm

 

Der finner du ut det meste du trenger å vite. Hvis ikke, så er det bare å spørre her. Og skriv ned litt mer detaljer om merke/modell av ruter er du snill. Så blir alt så mye enklere.

 

Iceman

 

joda, takker :) han har allerede prøvd å skrive det inn i nettleseren, men då blir kommer han bare fram til Google-hjelp eller lifesearch... og vi forstår ikke hvorfor EG klarer det på min maskin og ikke han :S når det gjelder detaljer, så får eg vente te han e online igjen :p

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

for å gjøre det kort og greit, her står vi no...

 

må åpne noen porter i ruteren på PS3`en. Portene han må åpne er:

 

TCP: 80, 443, 5223

UDP: 5223, 3478, 3479, 3658

 

hvor og hvordan finner man disse? og hvordan åpner man dem? har du svar på ka som helst av de, please svar :p Michael (frustrert inne i sitt andre døgn med problemet) :)

 

 

jeg bruker Linksys routern, og jeg lurte på om jeg skal skrive f.eks. 80 på Start og End?

 

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...
Gjest medlem-239413

jeg har en 3COM OfficeConnect Wireless 108 Mbps Cable/DSL Router med kabel rett i ps3-en.

 

Denne routeren finner jeg ikke i portforward.com listen..

 

jeg har skrevet inn ip-adressen i nettleseren og kommet meg inn på hjemmesiden til routeren min.. har prøvd litt forskjellig, men har fremdeles nat type 3 på ps3 min. :(

 

men er det en enkel og grei forklaring på dette her.. føler jeg har kommet et lite stykke på vei, men mangler siste del av greiene for å få nat type 2 til ps3 min.

 

er evig takknemlig for all hjelp jeg kan få! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...