Michael.B Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) for å gjøre det kort og greit, her står vi no... må åpne noen porter i ruteren på PS3`en. Portene han må åpne er: TCP: 80, 443, 5223 UDP: 5223, 3478, 3479, 3658 hvor og hvordan finner man disse? og hvordan åpner man dem? har du svar på ka som helst av de, please svar Michael (frustrert inne i sitt andre døgn med problemet) Endret 24. mai 2009 av Terje Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Du skal ikke åpne noen porter på PS3en din, det er på Routeren din Adressen til ruteren finner du ved å gå til: Start > kjør > cmd > ipconfig > adressen er der det står standard gateway. Deretter skriver du inn den adressen i en nettleser og da skal du få opp "konsolle" til routeren. Her får du sikkert beskjed om å skrive inn brukernavn og passord. Dette er noe som variere fra produsent til produsent. Men du kan jo prøve med: Admin og 1234 eller bare admin med blankt passord osv. Finn ut hva routern din heter og gå hit: http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm Der finner du ut det meste du trenger å vite. Hvis ikke, så er det bare å spørre her. Og skriv ned litt mer detaljer om merke/modell av ruter er du snill. Så blir alt så mye enklere. Iceman Lenke til kommentar
Michael.B Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Du skal ikke åpne noen porter på PS3en din, det er på Routeren din Adressen til ruteren finner du ved å gå til: Start > kjør > cmd > ipconfig > adressen er der det står standard gateway. Deretter skriver du inn den adressen i en nettleser og da skal du få opp "konsolle" til routeren. Her får du sikkert beskjed om å skrive inn brukernavn og passord. Dette er noe som variere fra produsent til produsent. Men du kan jo prøve med: Admin og 1234 eller bare admin med blankt passord osv. Finn ut hva routern din heter og gå hit: http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm Der finner du ut det meste du trenger å vite. Hvis ikke, så er det bare å spørre her. Og skriv ned litt mer detaljer om merke/modell av ruter er du snill. Så blir alt så mye enklere. Iceman joda, takker han har allerede prøvd å skrive det inn i nettleseren, men då blir kommer han bare fram til Google-hjelp eller lifesearch... og vi forstår ikke hvorfor EG klarer det på min maskin og ikke han :S når det gjelder detaljer, så får eg vente te han e online igjen Lenke til kommentar
valon212 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 for å gjøre det kort og greit, her står vi no... må åpne noen porter i ruteren på PS3`en. Portene han må åpne er: TCP: 80, 443, 5223 UDP: 5223, 3478, 3479, 3658 hvor og hvordan finner man disse? og hvordan åpner man dem? har du svar på ka som helst av de, please svar Michael (frustrert inne i sitt andre døgn med problemet) jeg bruker Linksys routern, og jeg lurte på om jeg skal skrive f.eks. 80 på Start og End? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Matjo Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Du kan skrive 79 - 81 om du vil Bare et lite tips; Det er bedre å sette PS3en som DMZ host, noe som åpner alle portene... Det ligger somregel i advanced networking/port forwarding området. Lenke til kommentar
Gjest medlem-239413 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 jeg har en 3COM OfficeConnect Wireless 108 Mbps Cable/DSL Router med kabel rett i ps3-en. Denne routeren finner jeg ikke i portforward.com listen.. jeg har skrevet inn ip-adressen i nettleseren og kommet meg inn på hjemmesiden til routeren min.. har prøvd litt forskjellig, men har fremdeles nat type 3 på ps3 min. men er det en enkel og grei forklaring på dette her.. føler jeg har kommet et lite stykke på vei, men mangler siste del av greiene for å få nat type 2 til ps3 min. er evig takknemlig for all hjelp jeg kan få! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå