Offensive Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Fikk meg en tredje harddisk idag da 160GB ble altfor lite. Fra før hadde jeg To harddisker på Primary Master og Slave og CD-brenner + DVD rom på Secondary Master/Slave. Tenkte DVD rom var ganske verdiløs uansett, så jeg pakka den vekk og satte i ny harddisk på den slotten, men verken CD-rom eller ny Harddisk ble detected. I det hele tatt, BIOS finner dem ikke. Alle jumpers står på cable select. Så jeg bytta dem om; ingen forandring. Så prøvde jeg med bare HD som Master uten CD-brenneren, og det virka fint, initialized og formatterte før jeg kom på at jeg trenger jo brenneren. Forandra ingenting, bare satte i brenneren igjen og plutselig finner den verken HD eller brenner. De to gamle harddiskene virker alltid fint. Skal det være ett problem å ha CD-brenner og harddisk på samme IDE kabel? Eller er det noe viktig jeg ligger og overser her? Håper noen luringer her på forumet har en idé eller to som kan hjelpe. Bare spør hvis jeg glemte noe eller var uklar. Takk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Alle jumpers står på cable select. Burde vel prøve å sette de til master og slave? Lenke til kommentar
Offensive Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 Auda... Viste seg når jeg skulle sette CD-brenner til slave at den stod konfigurert som master og jeg hadde satt kablene i feil rekkefølge. Kunne sverge på at jeg hadde satt den som CS. Flaut :/ Satte dem til master og slave og alt gikk på skinner. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå