Gå til innhold

Anmeldelse: Bionic Commando


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde demoen og opplevde også kontrollen som rimelig vanskelig til å begynne med. I demoen har man bare mulighet til å spille multiplayer, og jeg brukte mer tid på å sette meg fast i vegger enn å drepe andre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg skal stå opp kl halv 8 imorgen og kjøpe det. Gleder meg som fy, og demoen var bare helt enestående fantastisk.

Lenke til kommentar

Tippet spillet ville havne på 4 eller 5 mens jeg leste omtalen, ble overrasket når det viste seg å få hele 7.

 

Jeg er MEGET usikker på dette spillet, jeg er en stor fan av originalen som jeg spilte ekstremt mye på NES, men liker ikke det jeg har lest i omtaler så langt. Håper på mer feedback fra folk her i forumet etterhvert som de får testet det :)

Lenke til kommentar
Tippet spillet ville havne på 4 eller 5 mens jeg leste omtalen, ble overrasket når det viste seg å få hele 7.

Det var jo ikke helt heldig, og det er interessant om vi kan få noen konkrete innspill på hvorfor du følte at spillet var på vei mot 4 eller 5 når du leste teksten.

Lenke til kommentar
Tippet spillet ville havne på 4 eller 5 mens jeg leste omtalen, ble overrasket når det viste seg å få hele 7.

Det var jo ikke helt heldig, og det er interessant om vi kan få noen konkrete innspill på hvorfor du følte at spillet var på vei mot 4 eller 5 når du leste teksten.

Det kan jeg prøve på, og det enkle svaret er at det i det hele tatt var svært mye som omtaler ikke var fornøyd med, og trakk dette tydelig fram i omtalen - noe som er veldig bra. :) Misforstå meg rett, jeg synest omtalen var god, det virket bare som om de åpenbare feilene og irritasjonsmomentene var så store for omtaler at sluttkarakteren var overraskende. Sju er tross alt en ganske god karakter, og det positive som omtaleren trakk frem følte jeg ikke var nok til å veie opp for alle feilene han påpekte.

 

For å si det slik, hadde jeg kun sett på sluttkarakteren hadde jeg (som fan av originalen) kjøpt dette uten å blinke. Etter å ha lest omtalen derimot, er jeg meget usikker.

 

Jeg har lyst å slenge på et spørsmål til omtaler helt til slutt:

Jeg leste en annen omtale av spillet, og han pekte på mye av det samme som deg. Han mente også at det var altfor få fiender å leke seg meg i spillet, noe som hørest veldig kjedelig ut, hva er ditt inntrykk av det?

Lenke til kommentar
Jeg leste en annen omtale av spillet, og han pekte på mye av det samme som deg. Han mente også at det var altfor få fiender å leke seg meg i spillet, noe som hørest veldig kjedelig ut, hva er ditt inntrykk av det?

Det er ikke så veldig mange, men jeg opplevde det ikke som noe problem, egentlig. Det er moro å kjempe mot "vanlige" fiender (spesielt når du får låst opp alle bevegelsene), og jeg synes i tillegg at noen av de større robotene er temmelig kule motstandere.

Lenke til kommentar

Liker spillet ganske godt, men med tanke på at det å slenge seg rundt med denne spesielle armen er en så sentral del av spillet så burde kanskje utviklerne lært litt av siste Prince of persia og gjort det samme med tanke på å ramle i døden.

Syns det skaper bruddstykker i gameplayet å måtte loade for å så spille i 4 minutter for å kunne fortsette der man "slapp" taket og døde.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

"WoW, is that a long healthbar, or are you just happy to see me?"

 

Episk kommentar, spilte (særdeles) ufrivillig om og om igjen bossfighten hvor kommentaren stammer i fra, den dro nemlig fram minner fra den gode Duke Nukem eraen, så det var egentlig ikke så ille!

 

Spillet i seg selv var en positiv overraskelse, selv om jeg har endel å pirke på. Først og fremst så satt jeg på "Commando" som vanskelighetsgrad da det så ut som et steg vanskeligere enn Normal, når det egentlig er som å gå på skøyter i juli - det går nemlig særdeles dårlig!

Spencer tåler jo absolutt ingenting, og med mindre du ikke er blitt vant med kontrollene svært tidlig så ligger det mye frustrasjon på stien foran deg. Mye av det har selvfølgelig med vanskelighetsgraden, men der kommer litt av poenget mitt. Det går nemlig ikke ann å stille på denne underveis, noe som for min del førte til opptil flere timers finpussing av enkelte nivåer. Fallhøyden er enorm når du tåler såpass lite, og checkpoint-systemet som nevnt i anmeldelsen er elendig. Jeg har flere ganger måtte legge fra meg spillet i ren frykt av at HDTVen min ville få seg ett høl på størrelse med en 360-kontroller.

 

Heldigvis så spiller spillet på den strengen jeg kaller min største svakhet - jeg hater nemlig å tape! Dermed så blir jeg trekt mot spillet sterkere enn ett barn og en sølepytt på en regnfull dag, bare timer etter mitt siste frustrasjonsutbrudd! Kall det dumsnill optimisme, men jeg overtaler meg selv om at alt skal bli så mye bedre denne gangen, om jeg - bare - går litt annerledes fram. Noe som bringer meg inn på hva som gjorde denne først så frustrerende affæren til en god opplevelse, nemlig godfølelsen du får når du endelig kommer deg helskinnet gjennom det helvette som har blitt slengt mot deg. Mestringsfølelsen er sterk når den først sitter, det å kunne slenge seg over store avstander er nemlig svært tilfredstillende, om ikke på grensen til vakkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...