Gå til innhold

skifte fra nat type 3 til 2

Anbefalte innlegg

Hey. eg kjenner en person som ikke kommer seg på nett, grunnet at han har nat type 3 og ikke 2. når han tar en nettverkstest på ps3 så kommer det opp at han har nat type 3 som vil si at nettet e begrenset (det e for

eksempel ikkje mulig å chatte) og det funker kun med nat type 2 for å spiller online på f.eks fifa.

Har prøvd:

http://www.psforum.no/forum/f138/guide-nat-3-nat-2-a-1076/

men det skulle visst ikke fønket på siste punktet.

er det noen som har ett eller annet råd om hva som kan gjøres? Takker på forhånd, Michael :)

Endret av Michael.B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han må åpne portene som PS3'n trenger for å fungere på nett, hvis dette ikke fungerer må han endre ruter.

han sier at han må åpne noen porter i ruteren. Portene han må åpne er:

TCP: 80, 443, 5223

UDP: 5223, 3478, 3479, 3658

vet du HVORDAN man gjør det? :)

Lenke til kommentar
Ved å gå inn på ruteren også skrive dem inn der. Ligger ikke en guide her, men hvis du søker på diskusjon.no skal det komme opp med engang.

hans neste spørsmål lyder som følger :p "hvordan kommer jeg inn på ruteren? " :p btw, takk for at du tar deg tid til å hjelpe

Lenke til kommentar
Vanligvis skal du kunne kommer fram til ruteren ved å skrive: 192.168.1.1 i web browsereren på pc'n.

når han skriver inn det, får han opp nokke google help greier... lifesearch

mens eg får

Serveren 192.168.1.1 på WRT54G2 krever et brukernavn og et passord.

Advarsel! Denne serveren krever at brukernavnet og passordet sendes på en usikker måte (grunnleggende godkjenning uten en sikker tilkobling).

er vel det HAN hadde trengt?

Lenke til kommentar

her står vi no...

må åpne noen porter i ruteren på PS3`en. Portene han må åpne er:

TCP: 80, 443, 5223

UDP: 5223, 3478, 3479, 3658

hvor og hvordan finner man disse? og hvordan åpner man dem? har du svar på ka som helst av de, please svar :p Michael (frustrert inne i sitt andre døgn med problemet)

PS: kan den moderatoren som ser dette, stenge DENNE topicen istedenfor den andre??? ;)

Endret av Michael.B
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...