Lexiboij Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Noen ganger føler jeg for å defragmenter C-stasjonen. Men nå lurer jeg på om jeg bør gjøre det regelmessig? Når jeg trykker på analyser rett etter å ha defragmentert kommer det en melding som sier jeg børe defragmentere C-stasjon. Bør jeg stole på denne? har klart å defragmenter fra 29 til 31 % (er det egentlig bra?) Endret 19. mai 2009 av Lexiboij Lenke til kommentar
Laland Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Defragmentering er vel å flytte filene på den fysiske harddiskplaten, og såvidt jeg vet gjør det den raskere og kan også gi deg mer plass å gå på hvis det er lenge siden en defragmentering sist skjedde. Defragmenter ofte. Gjør det over en natt, og gjør det med alle harddiskene. Det eneste de gjør er å flytte på dataen slik at leserhodet kommer raskere til den og gir deg en mer strømlinjeformet brukeropplevelse. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 ok, takk skal du ha. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Med ofte mener jeg ikke en gang om dagen eller en gang i uka, men en til to ganger i måneden. Det sliter ikke nevneverdig på harddiskene men det gjør at maskinen din oppleves mye raskere. Måtte bare utdype det. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 3 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Anbefaler deg å bruke et alternativt program for defrag. PerfectDisk er veldig bra. Lenke til kommentar
Terje Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hvorfor anbefaler du dette? Gjør eksterne programmer defragmenteringen raskere/bedre? Lenke til kommentar
Ueland_InnleggNO Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Husk at SSD-disker ikke skal defragmenteres. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Husk at SSD-disker ikke skal defragmenteres. Kan de skades hvis man gjør det, eller er det bare det at det ikke gir noen effekt? Lenke til kommentar
Ueland_InnleggNO Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Det har null effekt, så vil det jo i teorien fjerne litt av levetiden grunnet jobben det tar. Men igjen, hvorfor kjøre det når det gir null effekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå