Gå til innhold

Hvordan koble til en harddisk til pc??

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å koble til en 40gb harddisk 2,5 SAT som jeg har på min playstation 3 til min pc. Jeg lurer på om noen vet hvordan jeg skal gjøre dette, om det er vanskelig eller om det finnes en guide der ute. Går dette i det hele tatt ann?

Jeg er temmlig noob på dette området og kan ingen ting, så hadde vært fint med et litt enkelt forklart svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg forstår trådstarter riktig snakker han om en intern harddisk. Det skal være en helt vanlig s-ata kabel. Strøm er jeg mindre sikker på, men kan lese meg opp på det. :)

Edit: Det ser ut til å være akkurat det samme som på en 3.5" disk. Da bruker du en helt vanlig sata kabel og sata strømkabel for å koble den til hovedkortet på den stasjonære pc'n, eventuelt til E-sata på laptop. :)

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Jeg snakker om en slik som jeg ønsker å få savegames ut av:

HM250JI.jpg

Jeg ønsker å sette denne i en datamaskin (koble den til slik at jeg får overført det som er på disken.

Det går ingen usb kabel (jeg visste hva det var altså!) fra hard disken til ps3, hard-disken ligger slik inni ps3'en:

CIMG0268.JPG

Det jeg er ute etter, er hvordan jeg får overført det som er på hard-disken til et annet lagringssted, som f.eks koble den til en pc.

Hvis jeg forstår trådstarter riktig snakker han om en intern harddisk. Det skal være en helt vanlig s-ata kabel. Strøm er jeg mindre sikker på, men kan lese meg opp på det. :)

Edit: Det ser ut til å være akkurat det samme som på en 3.5" disk. Da bruker du en helt vanlig sata kabel og sata strømkabel for å koble den til hovedkortet på den stasjonære pc'n, eventuelt til E-sata på laptop. :)

Det var det jeg mente. Er det en vanskelig prosess å fjerne hard-disk og sette på ny7 er det mulig at minne blir fjernet fra hard disk mellom av og på flytting?

Skulle gjerne hatt mer info om dette, og gjerne en guide

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...