Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Nye millioner til norske spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et MMO for 8-12 åringer? Lillebroren min på 9 klarer jo såvidt å bevege på kameraet sitt når han spiller jo. Kanskje jeg bare er litt egen med spillene mine og lar han spille for lite, men det virker på meg som at det er et veldig lite marked for MMO spill for tiåringer.

Lenke til kommentar
Et MMO for 8-12 åringer? Lillebroren min på 9 klarer jo såvidt å bevege på kameraet sitt når han spiller jo. Kanskje jeg bare er litt egen med spillene mine og lar han spille for lite, men det virker på meg som at det er et veldig lite marked for MMO spill for tiåringer.

 

Jeg spilte mye da jeg var 8-12 år og yngre. Tror det er et ganske stort marked også. (hvis du har spilt Runescape er det mange i den alderen der <_< )

 

Men er det riktig å gi statsstøtte til et stort selskap som Funcom når de har vist at de har mange millioner å sløse på andre prosjekter?

Lenke til kommentar

Alt er vel avhengig av hvor avansert spillet vil bli. Mm Funcom vil lage et omfattende MMO klarer jeg ikke se for meg hvordan dette skal slå an blant 8-12 åringer. Selv spilte jeg masse Diablo når jeg var yngre/liten, men det var for det meste hakking og button mashing. Men hvorfor Funcom skulle laget et omfattende MMO om det ikke hadde vært market for det i den aldersgruppen er jo også noe, så det er vel kanskje det. Jeg vet ikke.

 

Men virker rart som du sier at Funcom får 1,5 millioner i støtte da de allerede er et stort selskap med rimelig økonomi.

Gi heller pengene til mindre utviklere som kunne trengt pengene. Jeg er sikker på at det er en del av dem.

Lenke til kommentar

funcom fikk mye penger ja, men så vidt jeg skjønnte skulle dette barnespillet bli gratis og spille? ikke typisk mmo spill, noe som også er flott siden foreldrene bare trenger kjøpe spillet og kan gi det videre i generasjoner eller noe :rolleyes:

 

 

NÅR jeg var 9 år gammel så kunne jeg mer enn og bare styre kameraet ;) spillte aktivt runescape alle guttene i klassen og det da gjor man engelske quester så godt man forsto og slåss med demoner :)

 

Litt liten brukermasse er det vell, men synes det er flott det kommer noen spill for de som er yngre også.

Lenke til kommentar

Som bjohansen er det fullt mulig for miindre folk å spille spill. Det er nok et market for barne-mmo's så lenge det blir godt nok kjent blant barna :) Jeg tror prosjektet kan bli bra jeg. Og hvis det i tillegg kommer på norsk er det jo knall! Husker noe av stasen med runescape var å få hjelp av eldre til quest og sånn da, men kanskje bedre om de forstår mye selv.

 

Når det angår det store beløpet hadde jo funcom et sinnsykt tap siste halvår ifjor og kanskje det er derfor de sprøyter penger inn til dette "mini-prosjektet", så det kan holde seg levende. Nå hadde jo funcom et overskudd på 10mil nettop, men jeg vet ikke hvordan filmforbundet tenker :p

Lenke til kommentar

Den store barrieren for barn når det kommer til spill er språket og kommunikasjonen. Spesielt de under ti vil ha problemer med å forstå spillet hvis det krever mye lesing. Enda verre er det om spillet er på engelsk. Jeg antar derfor at spillet blir på norsk, baserer seg på mye muntlig kommunikasjon og er fullt spillbart uten at man trenger å være noen kløpper i å lese. Det er jo beregnet på barn dette her. Når det gjelder hvor avansert spillet er i form av funksjoner, eventuelle combatsystem og items etc, tror jeg barn er overraskende gode til å lære seg slike ting. Husk at hjernen deres er finstilt for nettopp å lære seg nye ting. Så vil sjeldent være et problem. Jeg spilte jo Zelda: Ocarina of Time når jeg var ni år. Og dette var et forholdsvis avansert spill for sin tid. Man hadde en omfattende meny med oversikt over items, kart og annet. Combatsystemet var også omfattende for sin tid med targeting-system, muligheten for å bruke skjold aktivt, og en blanding av ulike våpen både for nærkamp og "fjernkamp". Men jeg klarte meg jo ganske bra. Å spille spillet var ikke det store problemet. Det store problemet var all engelsken. Ocarina of Time var et tekstintensivt spill, noe som gjorde at jeg ikke fikk den fulle innlevelsen i historien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...