Gå til innhold

Generell diskusjon om bøker og alt som har med dem å gjøre!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært litt på latsiden i det siste, og har ikke fått lest igjennom Skogland. Derfor bestemte jeg meg for å ta en tur på doen (deilig med stillhet) og lese litt. Jeg hadde kommet til boken Alvenes Lengsel (Skoland samlede verker består av mange tynne bøker) så det var selvfølgelig der jeg begynte å lese.

Nå, etter en stund har jeg fortsatt frysninger. Jeg har uten tvil ALDRI blitt sugd så mye inn i en historie før (den var kort, men dog.) Språket og stemningen er fantastisk, og jeg kunne kjenne alvens lengsel krype inn i kroppen som jeg var en del av han og kunne kjenne alle følelsene til alven.

Nå som jeg er ferdig med den lille boka sitter jeg igjen med ren og skjær "amazement" (er egentlig litt vanskelig å beskrive), og sitter igjen med et tomrom.

Jeg må si at det er utrolig merkelig. Jeg har aldri opplevd en følelse som den ved å lese noe før!

Lenke til kommentar
[...]

Nå som jeg er ferdig med den lille boka sitter jeg igjen med ren og skjær "amazement" (er egentlig litt vanskelig å beskrive), og sitter igjen med et tomrom.

Jeg må si at det er utrolig merkelig. Jeg har aldri opplevd en følelse som den ved å lese noe før!

Jeg kjenner igjen følelsen, fra da jeg var ble med Darren Shan bøkene for noen år siden, og når jeg ble ferdig med A Feast for Crows (A Song of Ice and Fire) som jeg aldri kan anbefale nok.

Endret av Obi von Knobi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Nå har jeg begynt på Millennium serien, gøyt hittil. Fortsetter historien i alle tre bøkene eller er det noe nytt hver gang? Samme hovedpersoner?

Samme hovedpersonene. Det følger en rød tråd alle bøkene, kan ikke si mer enn det.

Lenke til kommentar

Eg les "Den kvite ryttaren" no, andre bok om earldormar Uhtred. Det er jo eigentleg ganske gode bøker, og eg bestemte meg for å lese den når eg var ferdig med Fyrsten. Planen er at når eg er ferdig med den skal eg lese Hobbiten, og så er det tilbake på WoT. Når eg er ferdig med WoT, så står "A song of Ice and Fire" for tur.

Lenke til kommentar
Nå har jeg begynt på Millennium serien, gøyt hittil. Fortsetter historien i alle tre bøkene eller er det noe nytt hver gang? Samme hovedpersoner?

En ganske tragisk serie spør du meg, i hvert fall første boken. Det handler stort sett bare om voldtekt, smerte og mord. Holder på med den siste i serien nå, og kan ikke si jeg blir helt sugd inn. Men for all del, bøkene er til en viss grad underholdende.

Lenke til kommentar

En ganske tragisk serie spør du meg, i hvert fall første boken. Det handler stort sett bare om voldtekt, smerte og mord. Holder på med den siste i serien nå, og kan ikke si jeg blir helt sugd inn. Men for all del, bøkene er til en viss grad underholdende.

Hva er det du sier?! Var i London noen uker tilbake, og hadde med meg "Jenta som lekte med ilden", bind 2 i serien, og jeg slet med å legge den fra meg. Ville heller være på hotellet og lese enn å gå rundt i London (selvom dette kanskje ikke er et godt argument).

Lenke til kommentar

Hvis du forventer deg seriøs litteratur, så les Hollenbeq, Solstad eller noe i den gata. Milleniumserien ligner mer på røverromaner. Men god underholdning. Jeg synes den første boka er best og etterhvert tar det av i nesten litt superhelt-stil. Ble litt "over the top" etter hvert. Men jeg koste meg mens jeg leste dem.

Lenke til kommentar
Hvis du finner Wizard's First Rule (første bok i Sword of Truth-serien) av Terry Goodkind så er den virkelig å anbefale. Enten elsker du den eller så hater du den, men 90% sikker på at du vil elske den. :)

Skal hole utkikk etter den, har hørt mye bra om serien :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...