Obi von Knobi Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Nå har jeg begynt på Millennium serien, gøyt hittil. Fortsetter historien i alle tre bøkene eller er det noe nytt hver gang? Samme hovedpersoner? Lenke til kommentar
Error Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg har vært litt på latsiden i det siste, og har ikke fått lest igjennom Skogland. Derfor bestemte jeg meg for å ta en tur på doen (deilig med stillhet) og lese litt. Jeg hadde kommet til boken Alvenes Lengsel (Skoland samlede verker består av mange tynne bøker) så det var selvfølgelig der jeg begynte å lese. Nå, etter en stund har jeg fortsatt frysninger. Jeg har uten tvil ALDRI blitt sugd så mye inn i en historie før (den var kort, men dog.) Språket og stemningen er fantastisk, og jeg kunne kjenne alvens lengsel krype inn i kroppen som jeg var en del av han og kunne kjenne alle følelsene til alven. Nå som jeg er ferdig med den lille boka sitter jeg igjen med ren og skjær "amazement" (er egentlig litt vanskelig å beskrive), og sitter igjen med et tomrom. Jeg må si at det er utrolig merkelig. Jeg har aldri opplevd en følelse som den ved å lese noe før! Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Tenkte at jeg skulle lese Den Mørke Materien igjen i sommerferien Etter det skal jeg kose meg med litt Lovecraft Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) [...]Nå som jeg er ferdig med den lille boka sitter jeg igjen med ren og skjær "amazement" (er egentlig litt vanskelig å beskrive), og sitter igjen med et tomrom. Jeg må si at det er utrolig merkelig. Jeg har aldri opplevd en følelse som den ved å lese noe før! Jeg kjenner igjen følelsen, fra da jeg var ble med Darren Shan bøkene for noen år siden, og når jeg ble ferdig med A Feast for Crows (A Song of Ice and Fire) som jeg aldri kan anbefale nok. Endret 15. juni 2009 av Obi von Knobi Lenke til kommentar
Error Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 I Darren Shan ligger det mange gode minner Trodde det kom til å være en av tusen halv-dårlige ungdomsbøker, men så oppdager jeg at det er en perle av en serie! Lenke til kommentar
Exia Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Darren Shan er å anbefale ja. Utrolig bok, hvertfall for meg da jeg elsker vampyr bøker. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Nå har jeg begynt på Millennium serien, gøyt hittil. Fortsetter historien i alle tre bøkene eller er det noe nytt hver gang? Samme hovedpersoner? Samme hovedpersonene. Det følger en rød tråd alle bøkene, kan ikke si mer enn det. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Da var eg ferdig med Fyrsten. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Jeg er på bok to av Wheel of time. Kjempe gøy. Vil også anbefale på det aller sterkeste: David Eddings og The Belgariad og etterfølgeren the malloreon. Får de alle på Bokklubben Endret 16. juni 2009 av Craxdm Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg husker når Bokklubben hadde kampanjen med gratis gavekort (eller har de det ennå?) der man kunne melde seg inn flere ganger å få gavekort for hver gang. Da "kjøpte" jeg Bartimeus-trilogien og 22 filmer helt gratis Bartimeus var ganske bra, morsomt. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Eg les "Den kvite ryttaren" no, andre bok om earldormar Uhtred. Det er jo eigentleg ganske gode bøker, og eg bestemte meg for å lese den når eg var ferdig med Fyrsten. Planen er at når eg er ferdig med den skal eg lese Hobbiten, og så er det tilbake på WoT. Når eg er ferdig med WoT, så står "A song of Ice and Fire" for tur. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Nå har jeg begynt på Millennium serien, gøyt hittil. Fortsetter historien i alle tre bøkene eller er det noe nytt hver gang? Samme hovedpersoner? En ganske tragisk serie spør du meg, i hvert fall første boken. Det handler stort sett bare om voldtekt, smerte og mord. Holder på med den siste i serien nå, og kan ikke si jeg blir helt sugd inn. Men for all del, bøkene er til en viss grad underholdende. Lenke til kommentar
AkutaTwillight Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Nå har jeg begynt på Millennium serien, gøyt hittil. Fortsetter historien i alle tre bøkene eller er det noe nytt hver gang? Samme hovedpersoner? En ganske tragisk serie spør du meg, i hvert fall første boken. Det handler stort sett bare om voldtekt, smerte og mord. Holder på med den siste i serien nå, og kan ikke si jeg blir helt sugd inn. Men for all del, bøkene er til en viss grad underholdende. Hva er det du sier?! Var i London noen uker tilbake, og hadde med meg "Jenta som lekte med ilden", bind 2 i serien, og jeg slet med å legge den fra meg. Ville heller være på hotellet og lese enn å gå rundt i London (selvom dette kanskje ikke er et godt argument). Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hvis du forventer deg seriøs litteratur, så les Hollenbeq, Solstad eller noe i den gata. Milleniumserien ligner mer på røverromaner. Men god underholdning. Jeg synes den første boka er best og etterhvert tar det av i nesten litt superhelt-stil. Ble litt "over the top" etter hvert. Men jeg koste meg mens jeg leste dem. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Da var eg ferdig med Den kvite ryttaren, og skal nok starte med The Hobbit seinare idag. Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Skal på ferie i morgen, vurderer og kjøpe med meg noen bøker fra flyplassen Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hvis du finner Wizard's First Rule (første bok i Sword of Truth-serien) av Terry Goodkind så er den virkelig å anbefale. Enten elsker du den eller så hater du den, men 90% sikker på at du vil elske den. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Skjønner ikkje at folk syns at dei første 100 sidane i Hobbiten er kjedelege, eg er på kap V, s. 83. Viss boka held eit nivå like bra som hittil så kan denne boka faktisk måle seg med The Children of Hurin. Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hvis du finner Wizard's First Rule (første bok i Sword of Truth-serien) av Terry Goodkind så er den virkelig å anbefale. Enten elsker du den eller så hater du den, men 90% sikker på at du vil elske den. Skal hole utkikk etter den, har hørt mye bra om serien Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg holder på med den ultimate boka: Ringenes Herre. Gud, hvor den er lang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå