Error Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 Skogland! Skrev litt om den i første post når jeg startet tråden. Det er forresten fantasy, men ut i fra hvordan du formulerte deg så spilte det ingen rolle om. Det er nok en av de bøkene jeg har hatt mest glede av å lese (spesielt en av "delhistoriene"), men det er så godt som ingen som har hørt om den. Lenke til kommentar
Moonsigil Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Cloudemyx. Hvis du er interresert i fantasybøker som ikke er serier vil jeg anbefale Warbreaker av Brandon Sanderson Best Served Cold av Joe Abercrombie Tigana av Guy Gavriel Kay American Gods av Neil Gaiman Nation av Terry Pratchett The Complete Chronicles of Conan: Centenery Edition av Robert E. Howard _____________________ Hvis du leter etter noe som ikke er fantasy, så kan jeg anbefale: Ender's Game av Orson Scott Card (Verdenskjent sci-fi) A Short History Of Nearly Everything av Bill Bryson (Veldig lærerik, interresant og morsom bok om all mulig vitenskap) Alt av Ibsen, Hamsun og egentlig alle andre store forfattere gjennom tidene Endret 11. desember 2009 av The8thWonder Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Takk for anbefalinger. Kom gjerne med flere folkens. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Har begynt på The Dawnpatrol av Don Winslow.. virker veldig lovende, og den fikk ganske god kritikk. Får den for en hundrings på play.com Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Takk for anbefalinger. Kom gjerne med flere folkens. Som sagt er bøkene til Paulo Coelho noen av mine absolutte favoritter, selv om det ikke er fantasy. Ikke er det lange bøker heller. Spesiellt Alkymisten er en givende bok for alle og enhver. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Takk for anbefalinger. Kom gjerne med flere folkens. Som sagt er bøkene til Paulo Coelho noen av mine absolutte favoritter, selv om det ikke er fantasy. Ikke er det lange bøker heller. Spesiellt Alkymisten er en givende bok for alle og enhver. Hvilke andre bøker av han liker du? Jeg har lett på Ark og Bokkilden etter bøker, mest i ungdomsavdelingen. Jeg vil gjerne ha anbefalinger på ungdomsbøker. Jeg har ikke så lyst på voksenbøker som er tunge å lese og inneholder mye pjatt om politikk og sånne ting. Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Jeg har lett på Ark og Bokkilden etter bøker, mest i ungdomsavdelingen. Jeg vil gjerne ha anbefalinger på ungdomsbøker. Jeg har ikke så lyst på voksenbøker som er tunge å lese og inneholder mye pjatt om politikk og sånne ting. Lenge siden jeg leste ungdomsbøker og har en mistanke om at Pelle og Proffen ikke er så aktuelle lenger. Men Conan slår jo sjelden feil da. Eller Ffard og Grey Mouser (Fritz Leiber). Gamle bøker, men språket er ikke (så veldig) gammelmodig og traurigt. Andre: "King Rat" og "Unlondon" av China Mieville. "Abarat" I+II av Clive Barker. Det er vel nevnt flere Gailman-bøker her. Mener å huske at "The Borrible Trilogy" av Michael de Larrabeiti var ganske ok. Discworld-bøkene er også festlige. Har dessverre ikke peiling på om disse finnes på norsk. *edit* Kom på at King Rat ikke var spesielt god. Endret 11. desember 2009 av Miles Teg Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Takk for anbefalinger. Kom gjerne med flere folkens. Som sagt er bøkene til Paulo Coelho noen av mine absolutte favoritter, selv om det ikke er fantasy. Ikke er det lange bøker heller. Spesiellt Alkymisten er en givende bok for alle og enhver. Hvilke andre bøker av han liker du? Jeg har lett på Ark og Bokkilden etter bøker, mest i ungdomsavdelingen. Jeg vil gjerne ha anbefalinger på ungdomsbøker. Jeg har ikke så lyst på voksenbøker som er tunge å lese og inneholder mye pjatt om politikk og sånne ting. Liker så og si de fleste bøkene hans, Zahir, Seierherren Står Alene osv. Det er vel ikke egentlig ungdomsbøker, men tror mennesker i alle aldre kan forstå og sette pris på bøkene hans. Kan kanskje kalle det han skriver om for livsfilosofi, det handler mye om livets glede. Man blir oppriktig glad av å lese det han skriver, jeg ble i alle fall det. Endret 11. desember 2009 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Ja takk, jeg får bare sjekke de ut. Har ikke penger for tiden så må vente med å kjøpe noe. Endret 12. desember 2009 av Cloudemyx Lenke til kommentar
Error Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Tidligere i tråden ble også "De fire og han som gjør galt verre" nevnt. Det er en veldig fjasete bok med et plot som er klisjefullt med vilje, men likevel er den veldig annerledes. Når jeg leste den for et par år siden syntes jeg den var ganske så morsom (trekke på smilebåndet morsom). Du kan jo sjekke den ut (en serie på tre nokså korte og lettleste bøker), men det er mulig at den blir litt for barnslig? Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Leste om den på Wikipedia. Jeg vet jo ikke om den blir for barnslig før jeg har lest den egentlig. Om jeg blir desperat, så kanskje jeg leser serien. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Fant nettopp ei bok som heiter : "The Penguin Book of Vampire Stories", full av vampyrhistoriar som tittelen seier. Vurderer å lese den, den eller "Klokken fra Makedonia" eller noko sånt, som eg fann i bokhylla og verka litt interessant. Lenke til kommentar
loudgeek Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Er jo bare til å kaste ut Sherlock Holmes av Arthur Conan Doyle Stalingrad av Antony Beevor Lenke til kommentar
Error Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg var i byen i dag og kjøpte Neverwhere (Neil Gaiman) og en sånn liten boks med appelsinsjokolade fra freia-butikken. Når jeg har litt tid skal dette bli kos ^_^ Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg har kjøpt Slaughterhouse 5 av Kurt Vonnegut og gleder meg veldig til å lese den. Lenke til kommentar
Error Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Ble nettopp ferdig med Neverwhere (Neil Gaiman). For en bok! Universet boken foregår i, persongalleriet, historien og stemningen er helt på topp! Anbefales til alle! Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg har kjøpt Slaughterhouse 5 av Kurt Vonnegut og gleder meg veldig til å lese den. Og det med rette. En fantastisk bok. Anbefaler deg et riktig dypdykk i litteraturen til Vonnegut hvis du ikke har noen befatning med ham fra før av. Selv har jeg nettopp fullført The Dirt, i en søken etter noe lett å lure seg unna på sofaen med i høytidsmaset. Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg skal ta opp nå, men det står mellom Markens Grøde og For Whom The Bell Tolls. Akk, valgets kval. Lenke til kommentar
Einride Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Selv har jeg nettopp fullført The Dirt, i en søken etter noe lett å lure seg unna på sofaen med i høytidsmaset. Lest White Line Fever (Lemmy sin autobiografi)? Absolutt verdt ei gjennomlesing om du likte The Dirt Og til Cloud, har du lest noko av Jules Verne? Det er vel meir adventure enn fantasy, men det er fantastiske bøker. Hugser eg las fleire av dei for sikkert 14-15 år sidan. Apropos høgtlesing, på barneskulen hugsar eg at læraren las Kabalmysteriet av Jostein Gaarder når me spiste lunsj. Boka var mi, og mitt forslag var det òg. Spørs om resten av klassen var like begeistra for den som eg var Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Nei, men den skal jeg definitivt ta en nærmere titt på. Har The Heroin Diaries på bestillingslista, da det vel ikke akkurat er noen hemmelighet at Nikki Sixx er den mest spennende fyren i The Dirt. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Da er jeg straks ferdig med "The Book of the New Sun" (1+2) av Gene Wolfe. Meget bra skrevet, selv om det er lite (av substans) som beskrives (om det høres fornuftig ut?). Minner sterkt om Viriconium-serien til M. John Harrison. Det som er, er viktigere enn hva det er (igjen, er dette fornuftig?). Uansett, veldig bra om man har en forkjærlighet for kreativ bruk av det engelske språket. Hvis ikke, så les heller Harry Potter. *edit* trykkleif Endret 3. januar 2010 av Miles Teg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå