Gå til innhold

Generell diskusjon om bøker og alt som har med dem å gjøre!

Anbefalte innlegg

@Alt-F4: Den Schau-boka virker interessant, jeg må se om jeg finner den en dag.

Ellers, begynte nettopp på en samling av Earthsea-bøkene til Le Guin. Virker lovende så langt.

Gjorde også ferdig "Fell Cargo", nok en Warhammer-bok av Dan Abnett.

Boka var so-so (greier ikke helt å la meg begeistre av sjørøvere og alle klisjeene de medfører), men fullstendig verdt de 19 kronene jeg betalte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers, begynte nettopp på en samling av Earthsea-bøkene til Le Guin. Virker lovende så langt.

Heh, husker jeg leste de to første bøkene i den serien for noen år tilbake. Ble imponert over den første (vet ikke om den er like "god" nå siden jeg har vokst litt osv) men jeg tror nok at jeg fortsatt ville ha likt den.

Men, dessverre så var bok nummer to utrolig mye dårligere : \ Det "eksotiske" forsvant, og plottet gikk veldig sakte fremover.

Vel, heldigvis er det korte og lettleste bøker så de er vel verdt å lese.

Lenke til kommentar

Har bladd litt i den og sett at boka er ikkje berre "spesiell". Den beskriver og handlar om ein god del sjuke og perverse ting som ikkje akkurat passer seg som diskusjon rundt søndagsmiddagen.

Veit ikkje om eg har lyst å fylle hovudet mitt med sånne sjuke tankar.

Endret av Kroyser
Lenke til kommentar

Zombie survival guide er fin. Om du liker den burde du også passe på å raske med deg World War Z.

I fjor lagde jeg et zombie survival kit til en venn, som innholdt Zombie Survival Guide, World War Z, vannrensningstabeletter, bandasjer, smertestillende, nål, tråd, fystikkeske og vannflaske og ei lita liste med anbefalte ting å ha i sitt zombie survival kit stjålet fra internett (ettersom gavebudsjettet gikk tomt).

Forøvrig er 120 days of sodom tamt i forhold til mye du finner lett tilgjengelig som underholdning på nettet den dag idag.

Lenke til kommentar

Forøvrig er 120 days of sodom tamt i forhold til mye du finner lett tilgjengelig som underholdning på nettet den dag idag.

Sant nok, heldigvis(?) er det ikke de fleste leter etter på internett.

Over på et litt hyggeligere tema. Jeg ble akkurat ferdig med boken "Ved elven Piedra satt jeg og gråt" av Paulo Coelho. Virkelig en fin og vakker bok som jeg godt kan anbefale til alle og enhver. I likhet med alle de andre bøkene av ham jeg har lest. :)

Lenke til kommentar

Kva med Hitch Hikers Guide to the Galaxy? Hysterisk morosam, og eg elsker måten Douglas skriv på, blei nettopp ferdig med "So Long And Thanks For All The Fish" :)

Ellers vil eg anbefale A Song of Ice and Fire, som er ein latterleg spennande serie, og sjølv leiter eg etter "Tales of Dunk and Egg" av same forfattar.

Alt av Tolkien anbefalast også ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Har aldri fått tak på det Tolkien har skrevet jeg. Begynte på hobbiten, og leste endel av den, men fy faen så jævlig kjedelig den var. Samme med Ringenes Herrebøkene.

Lenke til kommentar

Kva med Hitch Hikers Guide to the Galaxy? Hysterisk morosam, og eg elsker måten Douglas skriv på, blei nettopp ferdig med "So Long And Thanks For All The Fish" :)

Ellers vil eg anbefale A Song of Ice and Fire, som er ein latterleg spennande serie, og sjølv leiter eg etter "Tales of Dunk and Egg" av same forfattar.

Jeg har sett filmen og likte den ikke, tipper jeg ikke liker boka da heller. Ikke helt min greie.

Hva handler A Song of Ice and Fire om?

Jeg fant de to bøkene i serien Tales of Dunk and Egg på Amazon. Regner med at det var de bøkene iallefall.

Jeg har lest Hobbiten. Jeg var veldig ung da jeg leste den så skjønte vel ikke så mye av den. Hadde jeg lest den i disse dager hadde jeg fått mer ut av boka. Samme med Ringenes Herre bøkene De var litt komplekse bøker for en på 10 år. Jeg bør lese de på nytt for å få mer ut av de.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Har aldri fått tak på det Tolkien har skrevet jeg. Begynte på hobbiten, og leste endel av den, men fy faen så jævlig kjedelig den var. Samme med Ringenes Herrebøkene.

What?! Det er ikkje mogeleg, Hobbiten er jo eit mesterverk innen litteratur, det same er RH! :o

Jeg har sett filmen og likte den ikke, tipper jeg ikke liker boka da heller. Ikke helt min greie.

Hva handler A Song of Ice and Fire om?

Jeg fant de to bøkene i serien Tales of Dunk and Egg på Amazon. Regner med at det var de bøkene iallefall.

Filmen er dårleg, bøkane styrer!

Den handler om Westeros, og den politiske striden der. Veldig spennande, og veldig godt skrive. Det er få som klarar å skildre politisk intrige godt, men Marting klarar det veldig godt.

Godt mogeleg, med "sett etter" meinte eg meir "tenkt på å sjå etter" ;) Skal ta ein titt på dei i morgon eller noko sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...