Gå til innhold

Guitar Hero 5 er annonsert!

Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

OBS! Ikke alle World Tour-låtene er mulig i GH5 bare 35 av 86

Hotel California ikke en av låtene som mulig.

GH: WT-låtene som kan brukes i GH5

Skjul

• “No Sleep Till Brooklyn” – Beastie Boys

• “Dammit” – Blink-182

• “Livin’ on a Prayer” – Bon Jovi

• “Sweet Home Alabama (Live)” Lynyrd Skynyrd

• “L'Via L'Viaquez” – The Mars Volta

• “About a Girl (Unplugged)” – Nirvana

• “Spiderwebs” – No Doubt

• “Re-Education (Through Labor)” – Rise Against

• “Do It Again” – Steely Dan

• “Demolition Man” – Sting

• “Love Spreads” – The Stone Roses

• “Santeria” – Sublime

• “Are You Gonna Go My Way” – Lenny Kravitz

• “Band On The Run” – Wings

• “Heartbreaker” – Pat Benatar

• “Hollywood Nights” - Bob Seger & The Silver Bullet Band

• “Lazy Eye” - Silversun Pickups

• “Never Too Late” – The Answer

• “Obstacle 1” – Interpol

• “One Armed Scissor” – At the Drive-In

• “One Way or Another” – Blondie

• “Our Truth” – Lacuna Coil

• “Overkill” – Motorhead

• “Shiver” – Coldplay

• “Soul Doubt” – NOFX

• “Stranglehold” – Ted Nugent

• “The Joker” – The Steve Miller Band

• “The Kill” – 30 Seconds To Mars

• “Up Around The Bend” – Creedence Clearwater Revival

• “Everlong” – Foo Fighters

• “The Middle” – Jimmy Eat World

• “Today” – Smashing Pumpkins

• “Toy Boy” – Stuck in the Sound

• “You’re Gonna Say Yeah!” – Hushpuppies

• “Stillborn” – Black Label Society

GH: Greatest Hits-låter som kan brukes

Skjul
• “Caught In A Mosh” – Anthrax

• “Cult Of Personality” – Living Colour

• “Free Bird” – Lynyrd Skynyrd

• “Freya” – The Sword

• “Heart-Shaped Box” – Nirvana

• “Hey You” – The Exies

• “Hit Me With Your Best Shot” – Pat Benatar

• “I Love Rock 'N Roll” – Joan Jett & The Blackhearts

• “I Wanna Rock” – Twisted Sister

• “Message In A Bottle” – The Police

• “Miss Murder” – AFI

• “Monkey Wrench” – Foo Fighters

• “No One Knows” – Queens Of The Stone Age

• “Nothin’ But A Good Time” – Poison

• “Play With Me” – Extreme

• “Psychobilly Freakout” – Reverend Horton Heat

• “Rock And Roll All Nite” – Kiss

• “Shout At The Devil” – Mötley Crüe

• “The Trooper” – Iron Maiden

• “Woman” – Wolfmother

• “Yyz” – Rush

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig nok så slakta GT World Tour for å ha dårlig charting, alikevel etter å ha prøvd GH5 i dag så jeg enig i rover08 at chartinga på GH5 er litt dårlig. Faktisk nesten dårligere enn World Tour. At Rockband har et sykt biblotek av låter i dag tror jeg GH5 taper litt salgstall på.

Lenke til kommentar

GH5 DLC for hele september offentligjort

afio.jpg

Yes, det er en dude...vokalisten i AFI

September 10

Street Sweeper Social Club Track Pack (440 / $5.49):

* "100 Little Curses" (160 / $1.99 / 200 Wii Points)

* "Fight! Smash! Win!" (160 / $1.99 / 200 Wii Points)

* "Somewhere in the World It's Midnight" (160 / $1.99 / 200 Wii Points)

September 17

AFI Track Pack (440 / $5.49):

* "Beautiful Thieves" (160 / $1.99 / 200 Wii Points)

* "Girl's Not Grey" (160 / $1.99 / 200 Wii Points)

* "The Missing Frame" (160 / $1.99 / 200 Wii Points)

September 24

Track Pack (440/ $5.49):

* Editors - "Munich" (160 / $1.99 / 200 Wii Points)

* The Faint - "Geeks Were Right" (160 / $1.99 / 200 Wii Points)

* Yeah Yeah Yeahs - "Dull Life" (160 / $1.99 / 200 Wii Points)

Litt svakt første DLC egentlig må jeg si. Selv om AFI er veldig typisk Guitar Hero-band. Og aldri hørt om bandet som har første DLC`et etter Rolling Stones.

Lenke til kommentar

Meninger: Mer kritikk fra rover08 om GH5

Om synginga:

På vokal har de "over charta" enkelte sanger slik at det er umulig å FC på hard/expert hvis du ikke synger "falskt". Gled deg til Ring of Fire(J Cash) og Fame(D Bowie) på vokal! lol

Om chartinga(hvordan notene er o.s.v.):

hvis du liker å spille orgel, piano, fløyte og trompet er det ikke så aller værst. På en sang kan du faktisk spille vokal på gitaren! Chartinga kunne selvfølgelig vært mye bedre på expert gitar, men på bass og trommer funker det bra.

Om alt i alt av GH5:

må bare advare lol... GH5 er pr dd det verste musikk/rytme spillet. Tom DDR/DSU, Rock Revolution og Hanna Montana(!) var bedre... Ser nå frem til The Beatles: RB
Lenke til kommentar
Meninger: Mer kritikk fra rover08 om GH5

Om synginga:

På vokal har de "over charta" enkelte sanger slik at det er umulig å FC på hard/expert hvis du ikke synger "falskt". Gled deg til Ring of Fire(J Cash) og Fame(D Bowie) på vokal! lol

Om chartinga(hvordan notene er o.s.v.):

hvis du liker å spille orgel, piano, fløyte og trompet er det ikke så aller værst. På en sang kan du faktisk spille vokal på gitaren! Chartinga kunne selvfølgelig vært mye bedre på expert gitar, men på bass og trommer funker det bra.

Om alt i alt av GH5:

må bare advare lol... GH5 er pr dd det verste musikk/rytme spillet. Tom DDR/DSU, Rock Revolution og Hanna Montana(!) var bedre... Ser nå frem til The Beatles: RB

Haha. Hadde jeg visst du ville poste alle meldingene mine på Xbox Live her, skulle jeg ha gitt en bedre anmeldelse.

Vel, har runda GH5 (1000/1000) og sitter igjen med blanda følelser.

Er stort sett fan av alle musikkspill, og har brukt maaange timer på dem. Problemet med GH5 er at det ikke utfordrer. Feks. spiller det ingen rolle om du spiller på nybegynner eller ekspert. Hele karriera er lagt slik opp at du kan spille hvilket som helst instrument, slik at du kan skifte instrument når som helst.

Hele stjernesystemet har fått mye fokus i GH5. Nå kan du få intill 6 stjerner pr. sang + 3 ekstra for såkalte utfordringer. Utfordringer kan være noe slikt som å treffe X antall noter, fylle opp Stjernekraft X antall ganger eller score X antall poeng på en sang. De fleste "utfordringer" kan gjøres på easy-medium, og er så enkle at det bare blir kjedelig.

Det eneste som i mine øyne gjøres bra er flerspillerdelen. Her er det et hav av muligheter. Noen eksempler er Pro-Faceoff med intill 8(!) spillere. Rockfest er en slags utfordringskamp der intill 8 spillere kan boltre seg mot hverandre eller i lag mot lag konkuranser. Tror nok Rockfest blir temmelig morsomt på for/nachspiel.

Er du ekspertspiller på vokal, gitar eller bass vil du nok finne GH5 temmelig lett og til dels kjedelig. På trommer er det brukbart siden vi fremdeles har expert+.

Jeg finner sanglista temmelig dårlig, men smaker er som baken. Det kan jo hende jeg har en litt sær musikksmak, og at noen andre vil finne Guitar Hero 5 helt overlegent.

Det som er litt spesielt er at det nå er lagt opp til at du skal jukse. Du åpner "juksekoder" ved å fullføre utfordringer. Disse "juksekodene" hindrer ikke at achievements/trophies låses opp, noe som bidrar til at hele spillet mister sin status. Ikke noen følelse av å låse opp en vanskelig achievement/trophy i feks GH3 eller Rockband.

..ja ja.. grafikken er i hvertfall suveren...

PS. Det siste sitatet mitt som Maury posta over kom i frustrasjon etter å ha stått å venta i mer enn tre timer på å finne nok spillere til Band vs Band. Jeg innrømmer at Hannah: The Movie ikke er bedre enn GH5 lol

Endret av rover
Lenke til kommentar

Haha, men posta dem meningene fordi jeg vil heller høre på meningene dine(sikkert flere og) enn GT som plutselig ikke kritiserer GH5 for dårlig charting når de hakka veldig på World Tour for det. Du vet jeg begynner noen ganger å undre på at Gametrailers kan bli kjøpt opp av giganter som Activision noen ganger for å ikke nevne noen ting.

Dessuten jeg personelig liker meningene dine fremfor de fleste andre. Så håper du hjelper meg med achivements :p

EDIT: Sikkert gått glipp av noen achivements fordi posten bestemte seg for at området mitt ikke var prioritert nok for å få post på fredag og lørdag da de hadde mangel på arbeidskraft.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...