JonasBecsan Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) I det siste har pcen min begynt å fryse når jeg spiller eller kjører tunge programmer. Skjermen blir svart og det står bare "no signal", men pcen er fortsatt på. I dette tilfellet er det ikke annet å gjøre enn å slå av maskinen på "den harde" måten. Men når jeg restarter pcen så får skjermen rare vertikale striper, hvorav skjermen mister signalet fra pcen rett før windows laster. Om jeg starter maskinen i sikkerhetsmodus og slår den av derfra så fungerer maskinen normalt igjen... det vil si helt til jeg kjører et spill. Først trodde jeg at det var skjermkortet (Gainward GeForce 7600GT) som ble for varmt, ettersom jeg kjørte et ganske tungt program (Cryengine 2 sandbox), men akkurat det samme skjedde da jeg spilte Half-Life hvorav etter lyden av vifta å dømme så holdt temperaturen seg på idle. Har ikke prøvd å fyre opp et spill eller et tungt program siden det skjedde, håper det finnes en annen løsning enn å kjøpe et nytt kort. Endret 17. mai 2009 av JonasBecsan Lenke til kommentar
psyched Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Prøv på hardware forumet. Kan vere mye, remeber google is your friend. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Kan jo være RAM-en på skjermkortet som blir for varm. Vifta på skjermkortet er som regel styrt av GPU-temp/last. Det kan som sagt være mye som forårsaker dette, men når man får striper på skjermen og no signal er skjermkortet en god plass å starte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå