Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har kjøpt ny pc, men den vil ikke starte :/

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en AMD dragon fra komplett.no, men den vil ikke starte. eller jo, den starter, men kommer ikke lenger en til loadingskjermen til vista før det kommer en bluescreen i 2 sekunder, og pcen restarter. er også masse hvite striper på skjermen, en BenQ 22" LCD E2200HD TCO03. hvis det spiller noen rolle. her er noen bilder:

skjermen er koblet til med hdmi:

IMG_2501.jpg

IMG_2499.jpg

fin lasteskjerm:

IMG_2500.jpg

bluescreen:

IMG_2498.jpg

hva kan være galt?

jeg har vista home premium 64bit, Gainward Radeon HD 4870 1GB GDDR5, Asus M4A79 Deluxe, Socket-AM2+/AM3, AMD Phenom II X4 940 Black Edition og strømforsyning på 750w.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på hw.no sa han ene som svarte "ring komplett og send tilbake pcen." har sendt en mail, men de svarer ikke før mandag. kan sjekke om det er vifte på skjermkortet ja.

EDIT: ja, kortet har vifte. kabinettet er antec twelvehundred, så burde være bra nok med lufting.

Endret av Såpe
Lenke til kommentar

Ser ut som det kan være en feil med grafikkortet. "Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed".

Det er ikke umulig at det er en driverfeil, prøv å starte maskinen i VGA-modus (f8 under oppstart). Får du stripene under POST også eller er det kun etter at Vista har begynt å loade?

Lenke til kommentar

Du trykker f8 for tidlig. Du har på bildet fått opp boot-menyen, som også er vanlig å ha på f8. Du skal trykke like før Vista begynner å laste.

Men ut i fra de siste bildene fikk jeg egentlig svar på det jeg lurte på. Du har trolig et defekt skjermkort.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd noen ganger at jeg ikke kan avinnstallere noe i sikkerhetsmodus. Skulle dette skje, så kan du gjøre følgende:

Start -> Kontrollpanel

Klassisk visning -> Enhetsbehandling

Display Adpaters -> Høyreklikk -> Avinstaller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...