Elefantmesteren Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg har kjøpt en AMD dragon fra komplett.no, men den vil ikke starte. eller jo, den starter, men kommer ikke lenger en til loadingskjermen til vista før det kommer en bluescreen i 2 sekunder, og pcen restarter. er også masse hvite striper på skjermen, en BenQ 22" LCD E2200HD TCO03. hvis det spiller noen rolle. her er noen bilder: skjermen er koblet til med hdmi: fin lasteskjerm: bluescreen: hva kan være galt? jeg har vista home premium 64bit, Gainward Radeon HD 4870 1GB GDDR5, Asus M4A79 Deluxe, Socket-AM2+/AM3, AMD Phenom II X4 940 Black Edition og strømforsyning på 750w. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Trur du har bedre sjanse med svar på hw.no. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Ser ut som en minnefeil når du får blåskjerm, men de stripene (artifacts) er et typisk resultat av ingen/for liten kjøling på skjermkortet. Har du kunnskaper nok inne i maskinen til å se om det kan være tilfelle? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) på hw.no sa han ene som svarte "ring komplett og send tilbake pcen." har sendt en mail, men de svarer ikke før mandag. kan sjekke om det er vifte på skjermkortet ja. EDIT: ja, kortet har vifte. kabinettet er antec twelvehundred, så burde være bra nok med lufting. Endret 16. mai 2009 av Såpe Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Ser ut som det kan være en feil med grafikkortet. "Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed". Det er ikke umulig at det er en driverfeil, prøv å starte maskinen i VGA-modus (f8 under oppstart). Får du stripene under POST også eller er det kun etter at Vista har begynt å loade? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) her er det som kommer opp når jeg trykker f8: og her er to bilder som kommer opp etter bluescreen, når pcen har startet "på nytt" : de horisontale stripene er bare når vista starter/bluescreen (etter vista) Endret 16. mai 2009 av Såpe Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Du trykker f8 for tidlig. Du har på bildet fått opp boot-menyen, som også er vanlig å ha på f8. Du skal trykke like før Vista begynner å laste. Men ut i fra de siste bildene fikk jeg egentlig svar på det jeg lurte på. Du har trolig et defekt skjermkort. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 hvordan får jeg avinstallert skjermkortdriverne i sikkermodus? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det kan du gjøre på vanlig måte i "legg til/fjern programmer" eller i enhetsbehandlingen. Men siden det ut i fra bildene kan se ut som du har stripene før windows laster kan det tyde på at kortet er defekt. Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg har opplevd noen ganger at jeg ikke kan avinnstallere noe i sikkerhetsmodus. Skulle dette skje, så kan du gjøre følgende: Start -> Kontrollpanel Klassisk visning -> Enhetsbehandling Display Adpaters -> Høyreklikk -> Avinstaller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå