Gå til innhold

Hvordan lure en hel community - med comunitiets eget triks.


Anbefalte innlegg

Egentlig ikke en tråd om et spill dette her, men er fra et spill so to speak så poster det her alikevel.

 

Team Fortress 2 har for de som spiller det som kjent fått en del oppdateringer det siste året. Nye brett, nye unlocks og nye spillmoduser har med ujevne mellomrom kommet ut, som alle har fokusert på èn og èn klasse. Først Medic, så Pyro, deretter Heavy, etterpå Scout, og nå skulle altså Sniperen få sine nye leketøy. Vi ble også lovet to nye Arena-brett og et nytt Payload-brett med et litt annet utgangspunkt enn de to andre. Dette har nemlig en vogn per lag, og første lag som får vogna i mål vinner brettet.

 

Vi som har vært aktive brukere på Valves Steam-forum for Team Fortress 2 har sett en pågående spøk om at alle updates har vært en Spy-update i forkledning. Spionen i Team Fortress 2 har nemlig det med å være litt vrien å få has på, så det ville bare være naturlig om han også infiltrerte en spilloppdatering. Diskusjonene om dette har pågått lenge, og blitt større og større for hver gang det har kommet en update. Det har alikevel alltid vært en genrell forståelse for at dette bare er tull, og en morsom dog tullete diskusjon oss brukere i mellom.

En annen diskusjon som har pågått, er hvilke klasser som skal oppdateres. Valve har vært åpne på at det er de klassene de ser er minst brukt (Valve samler inn statistikk om alt i deres spill) som får oppdateringer først, og det har lenge vært diskutert hvorfor de ikke hjelper Spy, fikser Demoman, gjør Sniper mer spennende eller kommer med noe nytt for den stakkars Engineeren som ikke er særlig mye verdt lenger, fordi hans leketøy er barnemat for de motstanderne som har spilt spillet en stund.

 

Så for en stund siden kom de med nyheten om at Sniperen skulle få sine nye shiny stuff. De blogget om hvorfor det var vanskelig å komme med nye våpen, hvordan spillerens død skal virke positiv ved å gi feedback på hva de gjorde galt siden de døde, og dermed lære av sine feil og hvorfor utviklerne ikke helt visste hva som skulle til for å gi Sniperen en større sjans når han var ute i felten og ikke 40 meter bak.

 

Oppdateringen ser slik ut:

Dag 1: "The Huntsman" Pil og bue som er Critical Hit på headshot, og fester fienden fast til veggen så han må henge der til han dør.

Dag 2: 3 nye brett, og Sniperen sender et postkort til sine kjære foreldre - Payload og 2 Arena-kart.

Dag 3: "The Razorback" Ryggskjold med batteri for å kunne beskytte seg mot backstabs fra en Spy.

Dag 4: En død Sniper. Med en kniv i ryggen, og vår maskerte "venn" stående bak med sigaretten sin.

 

Valve har gjort det ingen egentlig trodde de skulle gjøre, men som mange alikevel virkelig ville:

 

De har gitt oss en Spy-oppdatering forkledd som en annen update.

 

Jeg elsker en utgiver som ikke tar spillet sitt så seriøst at det ikke holder noen ting relatert til spillet hellig. De har brukt Annonsøren (den damestemmen som forteller laget hvordan de gjør det underveis i spillet) til å kjefte på de spillerne som har jukset (var en stund mulig å glitche seg til unlocks), bedt om forslag til hvordan de skal oppdatere klassene og også bedt om generelle ideer til hvordan spillet skal gjøres bedre - og siden implementert de beste forslagene.

 

(Kan jo for moro skyld opplyse om at dobbelt payloadmap først ble vist i bakgrunnen på den ene Scout-oppdateringen og også er en idè som forumbrukerne kom med ganske tidlig etter at Goldrush-kartet ble sluppet, og at hele Scoutoppdateringen besto av unlocks som kom direkte (dog gjennomarbeidet for balansering av Valve) fra forumet. Valve har også i en stund nå gjort noen av de mer populære brukerlagde brettene offisielle brett, etter litt ekstra finpuss.)

 

 

Edit: La til Meet the Spy-videoen, etter en idè stjålet fra Vrengtpolvott.

Edit 2: Dette er nå tråden for å diskutere den kommende Spy-oppdateringen.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Elsker valve nå, så fantastisk genialt gjort. Det som er drit nå er at alle skal løpe rundt som Spys. Elsker Spy klassen, er vel den eneste jeg spiller i TF2

 

Pyro ftw :D

 

ShampooMacTavish:

Jeg forsto ikke helt... Vil dette si at hele alle Sniper oppdateringene har vært en bløff, og at det ikke kommer noen, men heller til Spy?

 

Jeg tipper Sniper-unlocksene ikke er reelle. Pil og bua virker litt for sterk, og det skjoldet virker litt for meningsløst siden det kan brukes bare en gang per liv. Med mindre man får nytt ved å besøke skapene i spawn. Men jeg tipper de kartene er ekte, siden det payloadkartet ble vist frem som bakgrunnsbilde ved forrige update (Scout), og det er ikke så mange Arenakart der ute heller. Det står også at det ene er en gammel tresag bygd oppå en topphemmelig Spy-base og det er jo noe som passer bra siden dette er en Spy-oppdatering.

 

Men: Valve har alltid vært åpne for at det kan hende de vil oppdatere to klasser på en gang, da gjerne to klasser som har litt med hverandre å gjøre. Og en Snipers største fiende er jo en Spy, så det kan faktisk hende at det er det de gjør denne gangen.

Også spent på å se hvordan de har tenkt å gjøre unlocksene denne gangen, de har snakket om hvor mye kjeft de har fått for å binde de opp mot achievements og at de fortløpende vurderer andre metoder.

Lenke til kommentar
Meet the spy videoen var genial! Valve oppdaterer imponerende mye til et halvannet år gammelt spill, kudos til dem! :)

 

 

Jupp! Så kan du tenke deg at de legger ned noe av den samme innsatsen i Left 4 Dead, samtidig som de jobber med HL2: ep. 3 og Portal 2 (sannsynligvis, i hvert fall). Vi snakker om et selskap med under 200 ansatte! Og det er vel noe av grunnen til at de jobber som de gjør, tør jeg tippe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...