Gå til innhold

Er uoriginalt printerblekk trygt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest orginalt blekk

Hva koster printer ? og hva koster blekk ?

I mange tilfeller koster printer bare et par fyllinger med blekk, blir den ødelagt av uoriginalt blekk, kjøp ny!

Lenke til kommentar
Gjest Har opplevd

"Daglig leder i Blekkskriveren.no, Norges eldste blekkbutikk på nett, tror ikke det stemmer at uoriginale blekkpatroner kan ødelegge printerne."

Jeg ødela en Canon 550i blekkskriver med uoriginalt blekk fra "Inc club". Det virket som blekket var tynnere en det originale? Jeg kjøper iallefall ikke mer uoriginalt blekk.

Lenke til kommentar

Jeg har også fått en Canon skriver ødelagt pga blekk fra Ink club. Vil aldri mere bruke uoriginalt blekk. Billig kan fort bli dyrt!

Lenke til kommentar

Er det egentlig noen grunn til at blekkpatroner er så dyre som de er? Kjøper alltid originalt for å være sikret den beste kvaliteten, men det er helt latterlige priser til tider. Som "originalt blekk" tre poster over sier, det lønner seg nesten å kjøpe en ny printer fremfor å kjøpe bare blekket.

Lenke til kommentar
Gjest Blekkulf

Det mange ikke vet er at uoriginale blekkpatroner er gamle, brukte patroner som er fyllt opp igjen med et helt annet blekk enn det printerprodusenten har laget. Tester gjort av Innovationstechnik GmBH i Tyskland viser også at man får langt færre brukbare sider ut av uoriginale patroner - så den økonomiske besparelsen man får på grunn av lavere pris blir kjapt borte når man må bytte patron mye raskere. Jeg lar meg hvertfall ikke lure - jeg kjøper originalt hver gang.

Lenke til kommentar
Gjest Skuffet

Prøvde meg også på uorginalt blekk. Ble virkelig skuffet. For det første ble ikke fargene i nærheten av det de gjorde med original-blekk. Sammenlignet "før og etter" bilder, og det var et hav av forskjell. I tillegg hadde jeg store problemer med å få patronene til å virke ordentlig. Måtte kjøre uttallige rense og kalibreringsprosseser, så når de endelig virket noenlunde var de nesten tomme... Mulig jeg var uheldig, men har gått tilbake til original nå, og er litt fattigere, men mye mer fornøyd.

Lenke til kommentar

www.blekkskriveren.no leverer alltid på meget rask og ryddig! Men jeg har kjøpt uoriginalt til min Canon 5200 skriver, og de fargene proppet igjen hele greia. Tilbake til originale gikk uten problemer.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...