Gå til innhold

Mye å spare på printerblekk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest janrosek

Prisen pr. patron er ikke hele saken. De ulike fargene skal matche hverandre i blanding på papiret, ha lik tørketid og være lysbestandige over tid. Dessuten trenger skrivere hvor du bare skifter patroner og ikke selve skrivehodet, f.eks Canon, blekk tilsatt silikon for at blekket ikke skal tørke og tette dysene hvis du ikke bruker skriveren jevnlig. Nytt skrivehode er koster en god del, og enda dyrere blir uoriginalt blekk for budsjett og miljø hvis du bytter hele skriveren fordi du ville spare noen kroner på blekk.

Lenke til kommentar
Gjest Bobby Blekk

Hos Clas Ohlson betalte jeg kr 119,- for original cyan BCI-6C patron som passer til Canon Pixma IP4000R.

Lenke til kommentar
Gjest André

Ikke kjøp uoriginalt blekk! Skrivehodene har utrolig små dysehull blekket blir sprutet ut gjennom og sjangsene for at dysene blir helt eller delvis tett er absolutt til stede! F.eks HP produserer blekket sitt i et 100% sterilt og støvfritt miljø med streng kontroll av konsistens og fargemetning. Og sånt koster selvsagt penger!

Verdt det pga mye billigere vil sikkert en del si om uoriginalt? Ja hvis du er villig til å risikere å miste mulighet til å reklamere så... Finner verkstedet (som er uavhengig, de får pengene sine uansett hva feil kommer av) at uoriginalt blekk i printeren har forårsaket problemet, er det DU som får regningen.

Lenke til kommentar
Gjest Netthandler

På shopping4net.com koster orginalblekket enda mindre:

Canon Ink CLI-8 Black/Cyan/Magenta/Yellow: 96,31 pr.stk

Canon Ink PGI-5BK Black: 108,55

6 kr. i frakt pr forsendelse (under 200 kr pr brev)

Tilsammen 511,79 inkl. frakt

HP Black C8721: 107,73

HP Blå/rød/gul: 72,35

Tilsammen: 336, 78 inkl. frakt

Epson T0711/12/13/14 (black/Cyan/Magenta/yellow): 75,37

Tilsammen 313,48 inkl. frakt

Totalt på alt: 1162, 05 for orginalt blekk.

Knuser jo alle prosene på orginalt blekk dere har funnet, merkelig at ikke denne nettbutikken er med.

Lenke til kommentar
Gjest Johannes Vik

Jeg syns forbrukerundersøkelser er fine greier, men det er ikke alltid researchen er like god. Når det gjelder billigste butikk for blekkpatroner bommer dere fullstendig. Se prisene hos : www.shopping4net.com

Så vidt jeg vet er det ingen som er i nærheten nær det gjelder pris. Har selv handlet hos dem uten noen som helst problemer.

Lenke til kommentar
Gjest Pellen

Totalt elendig sammenligning dette.

Hvor mye blekk er det i respektive uoriginale??

Kan noen ha sponsetdenne "testen"? ..typ...JA!

Lenke til kommentar
Gjest Blekkulf

Man får langt færre utskrifter ut av en uoriginal, etterfyllt blekkpatron enn man får ut av en original - så prisen pr side blir ikke noe lavere selv om du må ut med noen kroner mindre i slengen. Men jøss da, lar du deg lure av lav pris og sleipe selgere som forsøker å selge brukte varer som om de skulle vært nye, deg om det! Jeg holder meg hvertfall alltid til originalt. :)

Lenke til kommentar
Gjest Frode L

Skulle gjerne sett en sammenligning mellom såkalte "økonomipakker" og enkeltpatroner.

Jeg kjøper gjerne disse, men sitter med en følelse av at mengde blekk i økonomipakkene er mindre en i enkeltpatronene.

Blir også sittende med et lass med fotopapir (følger med i økonomipakken) som jeg aldri vil komme til å bruke.

Lenke til kommentar
Gjest Morten

Husk at dersom du benytter uorginalt blekk mister du alt som heter garanti på maskinen.

Jeg har også som erfaring at "piratblekket" svekker levetiden på skrivehodet betraktelig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Øyvind Høie

Min Canon-skriver (i9950) fungerte feilfritt i over 6 år med originalblekk. Med uoriginalt blekk fra InkClub gikk dysene tette etter få dager. Ingen trøst å få fra selgeren som "garanterer" det uoriginale blekket. Denne gangen ble det dyrt å spare penger!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Prisbevisst

www.shopping4net.com er langt billigere, iallefall for min printer Canon Pixma MP600. CLI-8BK, CLI-8C, CLI-8M og CLI-8Y : alle NOK 96,31 pr stk mot kr 112 hos yaha.no. PGI-5B kr 108,55 mot kr 124 hos yaha.no.

Totalt kr 397,48 mot kr 460 hos yaha.no for en av hver.

Dessuten veldig billig frakt: 3 konvolutter a kr 6, total kr 18 i frakt for alle 5 !

Ingen andre omkostninger !

Meget rask leveranse !

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...