Gå til innhold

Ny hjemmekino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

syns du det høres bra ut, så er det perfekt til deg :)

men du kan jo ta en tur innom andre Hi-Fi butikker, så du får hørt litt på de forskjellige ;)

Det kan også være lurt å høre på noen sjikkelig dyre høytalere, for å se om du kan høre forskjell, hvis ikke kjøper du det billigste :yes:

Lenke til kommentar

Det kan også være lurt å høre på noen sjikkelig dyre høytalere, for å se om du kan høre forskjell, hvis ikke kjøper du det billigste :yes:

Ikke så smart. Første gangen jeg kjøpte anlegg, så kjøpte jeg noe billig fordi jeg ikke hørte noe særlig forskjell. Etter et par måneder hadde jeg "lært" meg å høre forskjell. Da hørtes anlegget ganske dårlig ut.

Lenke til kommentar

De høytalerne funker sikkert bra de, jeg har 2.1 creative høytaler på TV'en og synes de funker helt fint, så det er sikkert greit det anlegget der. Det spørs jo hva du selv synes om lydkvaliteten ikke andre.

<off topic>

Om 2-3 uker drar brodern til danmark for å studere og da får jeg låne hans anlegg til 250 000,- + 200 DVD filmer :woot: Gleder meg skikkelig :D

</off topic>

Lenke til kommentar

Ikke umulig at det er et greit førstegangsvalg.

...Men jeg reagerer litt på specen til forsterkerdelen:

75 watt - 6 ohm - THD 10% - 2 kanal(er) ( foran )

75 watt - 6 ohm - THD 10% - 1 kanal(er) ( senter )

75 watt - 6 ohm - THD 10% - 2 kanal(er) ( bak )

75 watt - 6 ohm - THD 10% - 1 kanal(er) ( basshøyttaler )

Typisk Pioneer å skryte på seg effekt. Oppgi disse tallene med 10% forvrenging.

I tillegg leverer ikke subwooferutgangen mere enn de andre kanalene. Det blir litt for dumt, da bassen trenger mere saft.

Men men... Lykke til.

Lenke til kommentar

Ikke så smart. Første gangen jeg kjøpte anlegg, så kjøpte jeg noe billig fordi jeg ikke hørte noe særlig forskjell. Etter et par måneder hadde jeg "lært" meg å høre forskjell. Da hørtes anlegget ganske dårlig ut.

ja, men så har det seg slik at du er blitt en Hi-Fi fr33k :p

Hvis man bruker høytalerene 1 gang i uka når man leier en film, så ser jeg egentlig ikke den store vitsen i å legge fram for mange lapper...

men selvsagt, du har rett.

Man hører fler og fler "flaws" i lyden etterhvert, på butikken er det kanskje bedre akustikk enn det er i stua de o.l

Lenke til kommentar
Ikke umulig at det er et greit førstegangsvalg.

...Men jeg reagerer litt på specen til forsterkerdelen:

75 watt - 6 ohm - THD 10% - 2 kanal(er) ( foran )

75 watt - 6 ohm - THD 10% - 1 kanal(er) ( senter )

75 watt - 6 ohm - THD 10% - 2 kanal(er) ( bak )

75 watt - 6 ohm - THD 10% - 1 kanal(er) ( basshøyttaler )

Typisk Pioneer å skryte på seg effekt. Oppgi disse tallene med 10% forvrenging.

I tillegg leverer ikke subwooferutgangen mere enn de andre kanalene. Det blir litt for dumt, da bassen trenger mere saft.

Men men... Lykke til.

Var litt lite effekt der ja, muffins.

kunne enten ha brokoplet bass og bak elns, eller brukt en gammel forsterker til å drive bassen... men da er det kanskje lettere å kjøpe en annen forsterker? :shrug:

Lenke til kommentar

Logitech Z-680 har samme max effekt [450W] og kraftigere sub [188W vs. 75W] OG det koster ca. 3000 kr og kan kobles til forskjellige duppeditter, som f.eks PC, GC, XBox, PS2 & TV [om jeg ikke tar feil].

Har dem selv og har fått beskjed om å ha igjen vinduet fra naboer når jeg spiller på 30-40% :roll:

Lenke til kommentar
Sebdude: Hva består anlegget av?

Er ikke helt sikker på akkurat hva, men Fronthøytalerne er i hvert fall stratus gold, bakhøytalerne er JMLab, schwær subwoofer, masse Forsterkere, dolby digital THX dekodere og stuff. Jeg er ikke akkurat ekspert på disse greiene :) Har ikke sett anlegget på et par måneder heller så jeg husker ikke alt.

fronthøytalere: 20,000

bakhøytalere: 5,000

dekoder 'ting': 75,000

forsterker: 50,000

Subwoofer: ?

senter: ?

+andre ting

Er ikke sikker på om dette er riktige priser på riktige ting, men han sa at det hadde kosta rundt 250,000 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...