Gå til innhold

Når de døde våkner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huhei!!

Zombier er digg! Men jeg takler dårlig tidsbegrensningen på Dead Rising! Blir så sinnsykt stresset! Tror neste gang jeg forsøker å spille det bare skal drite i sideoppdragene og heller fokusere på hovedoppdraget.

Half Life 2 og medfølgende episoder har også noen glimrende zombie sekvenser! :D

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til den kontemplative studien «Temporalitet og spatialitet i spilleropplevelsen av Zombiekultspill». Si ifra når den blir publisert.

Edit: Solbrune spanjoler=Obama?

Endret av PushThePramAlot
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor zombiene i Resident Evil 5 her omtales som gale spanjoler, når handlingen finner sted i Afrika hvor de er sivilbefolkning? Da må de isåfall være gale afrikanere?

Btw er de zombier som er blitt smittet av viruset "Uroboros".

Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor zombiene i Resident Evil 5 her omtales som gale spanjoler, når handlingen finner sted i Afrika hvor de er sivilbefolkning? Da må de isåfall være gale afrikanere?

Btw er de zombier som er blitt smittet av viruset "Uroboros".

Vel, det står ikke spesifikt "Resident Evil 5", men bare "Resident Evil", så vi har det (i hvert fall litt) på det tørre, men det kunne kanskje vært brukt et annet bilde. Tar kritikk for det.

I henhold til "Uroboros" så minner dette igjen mer om den kreolske zonbi-troa med en medisinmann (i dette tilfellet Wesker/Jill) som 'kontrollerer' sivilbefolkninga (og buskemennene, la oss ikke glemme dem - huff *kalde kolonistiske frysninger nedover ryggen*). Men jeg tror ikke noen i spillet eller noen i forbindelse med markedsføringa av spillet har kalt verken dem eller spanjolene i Resi4 for 'Zombier'. Det er imidlertid klart at afrikanerne/spanjolene overtar det spillmekaniske elementet som zombiene hadde i Resi1-3 (pluss Code Veronica, Survivor, et. al.), så innflytelse er selvfølgelig der for alle å se.

Takk uansett for tilbakemelding. Jeg tar det med meg. ;)

Endret av thomash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...